Gå til innhold

Universitet saksøker Intel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enda eit eksempel nokon som vil ha penger for noko dei visstnok oppfant først.

 

Jeg antar du kan begrunne at dette universitetet ikke har et legitimt krav mot Intel?

 

Jeg vil vel heller si at det er nok et eksempel på at store selskap tar seg til rette og "låner" ting, fordi de er så store at det ikke spiller noen rolle hva de egentlig gjør. De kan jo bare betale seg ut av det meste uansett. Det interessante hadde jo vært om WARF hadde gjort den nevnte teknologien tilgjengelig for AMD..

Lenke til kommentar
Jaha, dette gjelder vel ikke Quade-Corene?

 

Hadde også vært litt spennende om Intel fikk en stor bot, så AMD kunne hale litt innpå.

 

Dette gjelder alle CPU-er bygd på Core 2 arkitekturene, dvs fra enkeltkjerne til firekjerner

 

strengt tatt gjelder det bare dual og quad.. evt 8 kjerners som kommer.. siden enkeltkjerne cpu ikke er bygget på Core 2 duo teknologien..

 

quad er forsåvidt bare 2x dual core som er satt på samme brikke.

Lenke til kommentar

Nå må en rekke personer jekke seg ned noen hakk.. å forsvare patenter og opprettshavslover gidder dere når det er Intel som bryter dem. Men selv laster dere ned programmer og MP3s i bøtter og spann og da er det greit å bryte de samme opprettshavsrettighetene.

 

Stjele teknologi eller stjele en sangtekst er i grunnen samme greia... Håper dere blir tatt og må betale noen millioner i 5 år til RIAA ;)

 

Bare et lite tankekors til dem som driver med disse aktivitetene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Forskjellen mellom å kopiere noe for å tjene penger på det kontra å kopiere noe uten å ta betalt for det er ganske stor i mine øyne.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det er vel en liten mulighet for at noen har utviklet tilnærmet samme teknologi

paralellt med andre utviklere, uten at noen av dem har visst om at dem gjorde det?

Ikke at jeg påstår at det er tilfelle, men muligheten er jo der.

Har hendt jeg har hatt en ide som senere har kommet ut i markedet fra

folk jeg aldri har sett/hørt/snakket med...

 

Men hvis Intel med god viten har tatt i bruke denne teknologien,

vitende om at den er patentert, så er det på sitt gode at dem får

en liten smell på pungen.

Lenke til kommentar
Jaha, dette gjelder vel ikke Quade-Corene?

 

Hadde også vært litt spennende om Intel fikk en stor bot, så AMD kunne hale litt innpå.

 

Dette gjelder alle CPU-er bygd på Core 2 arkitekturene, dvs fra enkeltkjerne til firekjerner

 

strengt tatt gjelder det bare dual og quad.. evt 8 kjerners som kommer.. siden enkeltkjerne cpu ikke er bygget på Core 2 duo teknologien..

 

quad er forsåvidt bare 2x dual core som er satt på samme brikke.

 

Også enkeltkjerne uten Celeron D, Pentium D eller Pentium 4 foran er bygd på Core 2 arkitekturen, gjelder f.eks Celeron 420, 430, 440. Bare les specsa så forstår du nok dette.

 

At det mest sannsynlig er dobbeltkjerne med en deaktivert kjerne er en annen sak.

Lenke til kommentar
strengt tatt gjelder det bare dual og quad.. evt 8 kjerners som kommer.. siden enkeltkjerne cpu ikke er bygget på Core 2 duo teknologien..

Intel har også enkeltkjerner basert på den samme kjerneteknologien som går under navnet Core architecture. Blant annet:

Intel Core 2 Solo U2100

Intel Core 2 Solo U2200

Intel Celeron 420

Intel Celeron 430

Intel Celeron 440

Mobile Intel Celeron 520

Mobile Intel Celeron 530

Mobile Intel Celeron 540

Mobile Intel Celeron 550

Mobile Intel Celeron 560

Lenke til kommentar
Jaha, dette gjelder vel ikke Quade-Corene?

 

Hadde også vært litt spennende om Intel fikk en stor bot, så AMD kunne hale litt innpå.

Worst case scenario er at Intel betaler noe som for Intel er ett mindre beløp til dette universitet, dvs dersom de klarer å bevise at patentet faktisk er brutt. Problemet for universitet er at advokatregninger i USA fort blir høye, tror de må være rimelig sikre dersom de vil dra saken langt(antar at de håper på ett forlik). Hvordan denne saken kan hjelpe AMD klarer jeg ikke å se, jeg tviler sterkt på at dette vil bety noe for AMD. Det eneste måtte være PR messig, men jeg tviler på at AMD gidder, det finnes så mange patenter der ute at det vil alltid dukke opp slike krav fra tid til annen.. Neste gang kan det være AMDs tur.

Lenke til kommentar
Jaha, dette gjelder vel ikke Quade-Corene?

 

Hadde også vært litt spennende om Intel fikk en stor bot, så AMD kunne hale litt innpå.

 

Dette gjelder alle CPU-er bygd på Core 2 arkitekturene, dvs fra enkeltkjerne til firekjerner

 

strengt tatt gjelder det bare dual og quad.. evt 8 kjerners som kommer.. siden enkeltkjerne cpu ikke er bygget på Core 2 duo teknologien..

 

quad er forsåvidt bare 2x dual core som er satt på samme brikke.

 

8kjernene vil vell benytte Nehalem arkitekturen, så det kan vell ikke sies å være det samme

Lenke til kommentar
Nå må en rekke personer jekke seg ned noen hakk.. å forsvare patenter og opprettshavslover gidder dere når det er Intel som bryter dem. Men selv laster dere ned programmer og MP3s i bøtter og spann og da er det greit å bryte de samme opprettshavsrettighetene.

 

Stjele teknologi eller stjele en sangtekst er i grunnen samme greia... Håper dere blir tatt og må betale noen millioner i 5 år til RIAA ;)

 

Bare et lite tankekors til dem som driver med disse aktivitetene.

 

Når ble patenter det samme som opphavsrett?

 

Personlig syns jeg begge er et onde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...