Gå til innhold

GeForce 9 snart klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den første modellen i GeForce 9-serien lanseres 21. februar.

 

Les mer

 

Pci exp 2. kort skal være kompatible med pci exp 1 porter, noen som aner hva slags ytelsestap man må regne med da?

 

Intet enn så lenge. Så vidt meg bekjent har ingen lanserte eller planlagt lanserte kort ytelse som overstiger versjon 1 av PCIe spesifikasjonen sin ytelse. Men de kommer nok etterhvert.

 

Det er litt det samme som da de første AGP x 8 kortene kom. De ga reelt ingen forskjell før det hadde gått noen tid.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å oppgradere til et Xfx geforce 8800gt xt 512mb. Vil det være verdt å vente på denne serien?

 

(avhenger også av prisen)

 

8800gt er ganske billig og yter såpass bra, at det er et tilfelle hvor det er greit å kjøpe nå uansett om det snart kommer noe nyttl. hadde det vært snakk om 5k så hadde det selvfølgelig vært noe annet...

Lenke til kommentar

Har tenkt å kjøpe ny pc om noen mnd, og regner med dette kortet/serien er godt etablert innen jeg kjøper.

 

Hadde i utgangspunktet tenkt på MSI GeForce 8800 GT OC 512 MB, men vil det lønnes seg å kjøpe et 9600GT? Vil det ha funksjoner/teknologier som 8800GT ikke har?

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe ny pc om noen mnd, og regner med dette kortet/serien er godt etablert innen jeg kjøper.

 

Hadde i utgangspunktet tenkt på MSI GeForce 8800 GT OC 512 MB, men vil det lønnes seg å kjøpe et 9600GT? Vil det ha funksjoner/teknologier som 8800GT ikke har?

Nei, 9000-serien vil basere seg på G9x brikker...

Lenke til kommentar

* Basert på G94 -brikken (65 nm)

* 650 MHz kjerne

* 64 stream-prosessorer (@1625 MHz)

* 1800 MHz effektivt minne

* 512 MB GDDR3

* 256-bit minnebuss

* Shader Model 4.0 (DX 10.0)

* PCIe 2.0

 

Hmm trolig samme ytelse som 8800gts 512 ser det ut til for meg i første øyekast. haddet videre tenkt til å skaffe meg 3870x2 men ikke helt fornøyd med det jeg har lest så jeg venter til Mars da det nye highend kortet til nVidia kommer (? hint hint)

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe ny pc om noen mnd, og regner med dette kortet/serien er godt etablert innen jeg kjøper.

 

Hadde i utgangspunktet tenkt på MSI GeForce 8800 GT OC 512 MB, men vil det lønnes seg å kjøpe et 9600GT? Vil det ha funksjoner/teknologier som 8800GT ikke har?

Nei, 9000-serien vil basere seg på G9x brikker...

 

 

Så... 8800GT vil være bedre enn 9600GT?

Lenke til kommentar
Det blir spennende å se hvordan 9800 blir i forhold til ATI sine toppmodeller også.

Om det kommer en '9800' så må den for morro testes mot ati's radeon 9800.

 

Grøss og gru, Radeon 9800 er gammelt og ekkelt. Har faktisk litt dårlige assosiasjoner med tallene 9600 og 9800 pga gamle ATI-kort jeg har hatt.. :p Tror jeg kjøper 8800 GT og koser meg med det til det kommer en ny serie skjermkort ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...