Gå til innhold

Skjul dine PC-spor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Programvaren lastes først ned på for eksempel en minnepinne, en ekstern harddisk eller en iPod-enhet.

Hva i all verden er dette slags formulering?

 

Det skal ikke være noen planer om å utvikle versjoner for Mac eller Linux.

Et alternativ for å kjøre Linux-programmer er å boote f.eks Ubuntu fra en minnepinne eller en CD på den offentlige PCen. Da slipper man også å ha den riktige utgaven av Windows og at Windows må være åpent for installasjon av nye programmer.

Lenke til kommentar

En kompis viste meg hvordan dette fungerte for ca 1 år siden.

 

For dere som lurer, man booter ikke fra en pinne med mojopac.

Man starter vanlig xp, så setter man inn pinne med mojo og din egen desktop legger seg oppå klient xpn

Jo større disk du legger dette inn på jo mere programmer kan du ha med.

Men mojo pakk er ikke brukbart uten en xp host.

Lenke til kommentar
For ordens skyld, MojoPac vil ikke fungere dersom den aktuelle PC-en er blitt blokkert mot installasjon av nye programmer.
Det var fryktelig unøyaktig. Hva mener dere? At det ikke vil fungere uten admin-tilgang?

 

MojoPac oppretter et eget skall som du logger seg inn på med brukernavn og passord - rett og slett et virtuelt miljø på den eksterne enheten.
Igjen, hvordan? Er det ved hjelp av en virtuell maskin, eller er det bare en sandboks som hindrer programmer i å skrive til vertssystemet? Har uansett mer tro på å bare ha en VNC-klient med seg på en minnepinne.

 

Programvaren lastes først ned på for eksempel en minnepinne, en ekstern harddisk eller en iPod-enhet.
"iPod-enhet" (eventuelt med orddelingsfeil) er et ord som ikke burde eksistere utenfor en ITavisen-journalists vokabular. Endret av haalo
Lenke til kommentar
Ett langt bedre alternativ er å sette opp en ramdisk og kjøre internet cache filer derifra, for 'stasjonære' maskiner uansett.

Lykke til med å gjøre det på den Netware-infiserte Win98-maskina med 128 MiB minne ...

 

EDIT:

Q-knappen er altfor nærme tab.

Endret av haalo
Lenke til kommentar
Ett langt bedre alternativ er å sette opp en ramdisk og kjøre internet cache filer derifra, for 'stasjonære' maskiner uansett.

Lykke til med å gjøre det på den Netware-infiserte Win98-maskina med 128 MiB minne ...

 

EDIT:

Q-knappen er altfor nærme tab.

 

 

Windows 98, saklig =). Men du trenger ikke særlig mye minne for å ha en fungerende ramdisk for midlertidige filer for en nettleser cache. 8-16MB holder det.

Lenke til kommentar
Windows 98, saklig =).
Nå er jeg ikke helt sikker på hva det betyr, men Windows 98 er ikke urealistisk når vi snakker om offentlige PC-er. Omtrent alle skolemaskinene i Kvernevik kjører Windows 98. I tillegg er de tynget ned med faenskap, så det er nesten umulig å jobbe på dem.

 

Men du trenger ikke særlig mye minne for å ha en fungerende ramdisk for midlertidige filer for en nettleser cache. 8-16MB holder det.
Men du trenger admintilgang, du skal jo tross alt montere et virtuelt volum.
Lenke til kommentar
En kompis viste meg hvordan dette fungerte for ca 1 år siden.

 

For dere som lurer, man booter ikke fra en pinne med mojopac.

Man starter vanlig xp, så setter man inn pinne med mojo og din egen desktop legger seg oppå klient xpn

Jo større disk du legger dette inn på jo mere programmer kan du ha med.

Men mojo pakk er ikke brukbart uten en xp host.

 

 

Samboeren min bruker Mojo sammen med en 120 gigabyte ekstern harddisk. Den fungerer slik at når du kobler til harddisken så popper det opp en autokjør meny slik som det gjør noen ganger med cd og Dvd er man bruker. Med mojo så kan du "ta med deg" alle dokumenter, innstillinger etc. slik at du alltid har samme "miljø" å jobbe i. Du har en funksjon til å bytte til host maskinen, men du har ikke tilgang til annet enn cd/dvd stasjoner fra mojo. Du må fortsatt gjennom brannmuren i host maskinen for å komme ut på internett.

 

Vi prøvde å installere WoW på mojo'en og det gikk fint. Så tok vi den med oss til svigerfar og koblet til mojo'en, Vi kunne fint spille WoW på svigerfars maskin uten å installere WoW. Mojo installerer ingen filer på verts maskinen.

 

Jeg håper at jeg klarte å gi litt bedre informasjon enn det som fremgår av artikkelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...