Gå til innhold

Så hva tror dere om Doom 4?


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082

Jeg vet ikke om spillet vil være i Castle Wolfenstein. De har ikke sagt noe om det. Ellers så satser de på single-player. Noe dato er ikke satt. De har nesten ikke sagt/vist noe om spillet bortsett fra denne videoen:

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke hvem som lager det, bare at det kommer. Når det gjelder "Wolfenstein" delen ble jeg svært skuffet av det forrige spillet. Man startet jo i slottet, men noe av det første man gjør er jo å stikke av? Faktisk er det svært mye av spillet som ikke er i nærheten av "Castle Wolfenstein" i det hele tatt. Jeg håpre det neste faktisk blir en "Return to", og ikke "Far away from". ;) Men for all del, RTCW var jo et genialt spill i grunn selv om det sliter med samme problem som Half-Life serien. Det første var genialt, men oppfølgeren har jo ingenting med det å gjøre. Hmpf. Og hva har forresten den xboksen å gjøre med Wolfenstein? Ikke si de lager RTCW2 til konsoll! :eek:

Lenke til kommentar

Problemet er den gamle greia med at mus og tastatur er suverent overlegent gamepad, så selve spillet blir nok å tape en del på det om de lager det først og fremst til konsoll. Ta Halo, for eksempel. Det var svært sjelden man trengte sikte opp og ned i kamper, rett og slett fordi det ikke går raskt nok med gamepad. Hadde de laget det til PC i stedet ville fiendene vært spredt mye mer. Hvordan ville for eksempel AvP blitt med en gamepad? Alienene kommer jo bokstavelig talt fra over alt, og selv med musen er det til tider å sikte raskt nok. Det ville ikke vært mulig med gamepad, og selv med autosikte ville man hatt problemer.

 

Vi får se, men jeg tviler sterkt på at RTCW2 blir like bra som det forrige. Det blir nok bra på konsoll, men jeg vil ha FPS spill der de hører hjemme.

Lenke til kommentar

Det er jeg gangske enig i

 

FPS har ikke noge og gjøre på noe annet en ein PC, Halo som nevnt er ikke så bra som mange sier

Man det var bra på ein konsol men mot ein PC var det ingen ting nytt, faktisk noen år for gammelt med ny maling

 

Gamepad er greie på Fighte spill, noen RPG spill

 

men Strategi, FPS, dype RPG spill passer best på PC

 

Noen som sa noge om at PC-er er nesten like sterke som PS3

.. er ikke mange som spiller PC som har svakere PC en ein PS3 da

 

Doom4

Nja greit det bare det blir mer som Doom 1 og 2

Doom3 var greit men man kan ikke spille det 2 ganger siden men veit hvor de er og hvordan man ska ta dem

Gi oss mer fast action

men jeg leste at Carmack meiner at PC spilling snart dør ut, så Doom4 blir sikkert et treigt spill med lite nytt

Vent og se han hiver det på denne generasjons bokser eller neste

Uansett det blir ikke det samme som på ein PC

Lenke til kommentar

Hvis mus og tastatur blir like vanlig som gamepad på konsollene, i tillegg til at konsollene blir mer mod-vennlige (CS osv), så trur jeg ikke at det hadde blitt en så stor sorg om PC ikke lenger hadde blitt en gaming-plattform. Men hardware-produsentene hadde nok fått mye tøffere tider da, ettersom oppgradering av PC ble mye mindre aktuelt.

 

Tenk så greit dette hadde vært på et LAN, alle har med seg identisk maskinvare (konsoll), så da er det bare plug and play. Ingen virus eller datakrøll, for nå er det konsoll som er aktuelt.

 

Dette håper jeg ikke skjer, men fortsetter denne trenden at konsollene selger mest spill, vil pengene bestemme fremtiden på lang sikt.

 

Nok synsing og offtopic fra meg.

Lenke til kommentar

For øvrig var rollespill på PC nærmest dødt da noen glupinger fant ut de skulle lage et spill kalt Baldur's Gate... Vi vet jo hvordan det gikk. :D

 

Jeg tror nok ikke PC-en er død som spillplattform med det første. Det er jo greit nok at man kanskje kan få mus, tastatur og mod'er på konsoll etterhvert, men blir dem ikke da i realiteten datamaskiner som kun funker til spill og ikke går ann å oppgradere? ;)

Lenke til kommentar

Heh, jeg beholder nok ganjaen min selv. ;)

 

Men tenk logisk. Half-Life foregikk i trange korridorer, man var alene, spilte en forsker uten noe særlig kunnskaper om kamp, man ante ikke hva som foregikk, man reddet sivile og så videre. Når militæren endelig kom for å rydde opp i problemene fant man dessverre ut at man er problemene.

 

Half-Life 2? Store, åpne landskaper, man har en partner, man spiller en topptrent soldat (som heter Gordon Freeman, men likevel), man vet nøyaktig hva som foregår siden det er samme greia som i det første, man redder ikke lengre sivile, og så videre. Man tok alt som var bra med Half-Life, kastet det i søpla, gjorde det stikk motsatte og satte på en Half-Life logo. I seg selv er det et bra spill, men det har ingenting med Half-Life å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg både tror og håper Doom 4 blir stort. Doom 3 var bra,men savnet noe mer ute areal å bevege meg i,det trengs ikke flere km med halvmørke trange ganger for å lage en dyster atmosfære i et spill. Brettene i sistnevnte var helt klart best helt på slutten av spillet etter min mening.

 

Har vært en Doom fan siden det første spillet,og spesielt etter Doom 2 - Hell On Earth.

Lenke til kommentar

Ser for meg d4 skal være i fremtiden etter d3 men da blir jo alt så futeristisk, hva om den stakkars uheldige fyren du er er på jorda og blir isolert i en enorm gammel underjordisk bunker og finner sånn "gamle" hagle våpen sånn at det kan minne om d1 igjen, finner kanskje litt gammel gruve utstyr så du kan drepe noen monstre med hakke og spett. Men ja så var det alt det mørke da man kan forvente å finne under bakken, ville ikke vært foruten det med gjerne ha litt variasjon ja, men bare tenk bytt ut lomme lykta med en parafin lampe med sånn gul og gylen farge.

 

En absolutt nødvendighet som dem har glemt virker det som er brutaliteten, jeg vill se blod og gørr så det holder, ikke monstre som er så hygieniske at dem bare forsvinner i løse lufta etter du har drept dem uten en eneste blod flekk ! Tenk d1 og hva du kunne se med den begrensede grafikken hva som komm ut av magen etter du plaffet dem med avsagd hagle.

 

Kommer på masse andre slike spill også nå, noen som husker det der skyte spillet hvor man gikk rundt på bondelandet som en redneck og skøyt sag blader, eller det spillet man kunne drepe med en vodoo dokke :p Eller han jing-jang fyren med sverd og fingre in i skallen på et monster så han kunne skyte med øynene ? :]

Lenke til kommentar

hehe første gang jeg rørte Doom var på ein demo disk tidlig på 90 tallet

 

Iddqd

Idkfa

Idbehold

 

Var det jeg brukte da jeg fikk heile spillet

 

Doom 1 og 2 var noen av de beste spillene jeg har spillt og spiller enda

Jeg har sikkert spillt gjennom begge spilla hundre ganger og mer

Var i milå og spillte det på ein laptop når vi fikk pauser

 

Det jeg savna med Doom 3

Var og føle meg outgunned og outmanned, de var over alt og at de gikk rundt eller gjor noge egentlig

 

At ein fiende springer ut av vegger og sånt er kjedelig og altfor lett og finne et pattern

etter 30 mins med Doom3 kunne du komme inn i ein gang og gjette med nesten 80% treff hvor den neste zombien kom eller Imp

 

Jeg håper jo at doom 4 drar med noge av det gamle, jeg vil ha mye ammo og mye og treffe

 

Jeg mista håpet på doom 3 på ein level

(når du banker et par Mancubus)

Jeg daua etter at jeg klarte og blåse meg selv til himmels når jeg lekte med granater på exploding barrels

Og når jeg kom til dører og sånt så kunne jeg nesten sikte 100% der hvor de ville komme og treffe dem på kornet

 

Uansett

Jeg viste at det var ein Imp til venstre ut neste dør

Så jeg kasta sikkert 10 granater rundt der, lyden av impen var der men ikke mye annet

Jeg var sikkert på at jeg bommet gang på gang

men Impen var der ikke før du kommer rundt svingen, nesten som ein trigger som legger den til når du kommer rundt svingen

Ble så skuffa der og da når jeg fant det ut

 

ja ja håper på bedre av Doom 4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...