Gå til innhold

Så hva tror dere om Doom 4?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke dette spillet der de har droppet DirectX?

 

Har ikke ID alltid brukt openGL i spillene side, og jeg vet de bruker OpenGL + OpenAL i doom3/quake4

 

--------

 

For min del ble doom3 for forutsigbart, hver gang man gikk inn i ett rom viste man at monstre spawnet. Spillet kunne hatt godt av mer "dødtid" i form av perioder hvor det er helt stille, slik at man aldri helt viste når neste monster skulle dukke opp... Hadde gjort atmosfæren mye mer skummel.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

id har alltid brukt OpenGL, men i de siste årene har jeg lest mange (eller, et par kanskje) intervjuer der Carmack har uttalt seg veldig positivt om DirectX. Skal ikke se helt bort i fra at de også går over til det før eller siden.

 

btw; de heter "id" ikke ID (uttales id rett fram, ikke i-de)

Endret av Darth Kjell
Lenke til kommentar

Problemet med Doom 3 er at de satset på å lage det "old-school", så alt man gjør er å gå inn i et rom, skyte fiendene og gå videre som i Doom og Doom 2. Ser man det på den måten ble det utrolig bra, selv om det ble litt ensformig til tider. Jeg gleder meg sykt til neste Doom og håper de virkelig tar den helt ut og gir oss et spill som gjør for FPS genren det Doom gjorde på sin tid. Men det er klart, de har jo en del konkurrenter nå med Halo serien, Half-Life serien og så videre. Likevel, Doom er Doom. Kan det egentlig bli dårlig?

 

For øvrig er Doom 4 som sagt ikke i nærheten av produksjon ennå siden de prioriterer andre spill, så jeg tror nok ikke engang id vet om de kommer til å bruke DirectX eller ikke. Men tenkt dere et spill som Crysis, kombinert med litt Unreal Tournament 3 og Half-Life 2 Episode 3 satt i Doom universet... Det hadde vært noe! :D Nå håper jeg jo selvsagt de prioriterer singleplayer fullstendig og driter i multiplayer siden vi får det motsatte i Quake Arena 2 (eller hva de nå kaller det), men vi får se. Jeg gleder meg sykt i alle fall. Doom skapte FPS genren som vi kjenner den i dag, så det er på tide vi får en verdig oppfølger.

Lenke til kommentar

Og for øvrig er det bekreftet at Crysis kommer til konsoller (xboks360, kanskje PS3) om det selger bra nok, men xboksen er ikke kraftig nok for en "ekte" port. De må gjøre noen endringer som å redusere størrelsen på kartene og så videre først. Av den grunn håper jeg de lar Doom være på PC, og eventuelt gir det ut på konsoll etterhvert. Det siste jeg vil er at de lar konsollene være en begrensning i stedet for å la PC-en styre hvor heftig de kan ha det. PC-en er allerede like kraftig som xboksen, og den nærmer seg nok PS3'en med stormskritt. Når Doom 4 endelig går i produksjon vil PC-en nok være betydelig kraftigere enn konsollene. Dessuten var jo Doom på PC helt fra starten, så hvorfor ikke la den være der? Konsollene har jo Halo 3 og.... øh.... um.... så hvorfor ikke la PC-en også ha en eksklusiv tittel?

Lenke til kommentar

Hvorfor selge ting eksklusivt, når man kan tjene mye mer penger på å gi det ut til konsoller også? Det virker som om bransjen går mer og mer bort fra eksklusive utgivelser. Snart er det bare Sony, MS og Nintendo selv som kommer til å gi ut eksklusive tittler, de andre gir ut til alt.

Ta f.eks neste GTA-spill. Tror dere Rockstar tjener mest på å gi det ut f.eks kun på 360, eller mest på å gi ut til både PS3 og 360 (og kanskje PC)?

Lenke til kommentar
Et nytt quake arena eller tilsvarende hadde vært helt sjef. Hender fortsatt at jeg spiller noen runder på det.

 

Du vet at det er 2 nye Quake spill på vei eller?

 

Quake Zero samt nytt Arena spill, hvor iD med Carmack er de som styrer ting i motsetning til Q4 hvor de bare tok seg av singe player.

Endret av dàC!
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Og for øvrig er det bekreftet at Crysis kommer til konsoller (xboks360, kanskje PS3) om det selger bra nok, men xboksen er ikke kraftig nok for en "ekte" port.

 

Det der er bare bullshit. Begge konsollene har for lite minne til at de kommer til å utvikle Crysis på konsoll. Xbox 360 er kraftig nok, samme med PS3, men begge konsollene sliter med minnet.

 

Beklager for off-topic.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

For min del tror jeg at Quake sin tid som multiplayer-konge er over, så lenge serien ikke fornyes gameplay-messig. Mange Quake 3 fans ønsker nok et Q3 med Tech5 grafikk, og ikke noen annet. Kanskje de også får nettop det, og Q3 veteranene går i ekstase mens nye spillere vil finne oppfølgeren til å være ensformlig.

 

Selv har jeg ikke noe imot med Q3 med kun ny grafikk og lyd, men jeg ser for meg at svært mange av de nye gamerne ikke takler spillets enkelhet. Da blir det i stedet TF2, Bf2, CoD4 eller CS for dem.

Lenke til kommentar
For min del tror jeg at Quake sin tid som multiplayer-konge er over, så lenge serien ikke fornyes gameplay-messig. Mange Quake 3 fans ønsker nok et Q3 med Tech5 grafikk, og ikke noen annet. Kanskje de også får nettop det, og Q3 veteranene går i ekstase mens nye spillere vil finne oppfølgeren til å være ensformlig.

 

Selv har jeg ikke noe imot med Q3 med kun ny grafikk og lyd, men jeg ser for meg at svært mange av de nye gamerne ikke takler spillets enkelhet. Da blir det i stedet TF2, Bf2, CoD4 eller CS for dem.

 

Helt enig. Quake-fanskaren er ekstremt høylytt. Hvis man følger deres råd er jeg sikker på at man får et spill som ikke selger veldig godt. Jeg vet salget av Q3: Arena ikke levde opp til ids forventninger. Slik går det når man lager spillet for hardcore.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det spennende at et nytt Doom-spill kommer, men sannsynligheten for at det blir bra er heller liten. id har ikke klart å lage et bra single-player spill siden Quake, altså 11 år siden, så at de plutselig skulle komme seg har jeg ingen illusjoner om. Det er tydelig at John Romero (som stakk etter Quake) var en viktig del av id. Selv om han gikk loco med Daikatana. Viser vel bare at han trengte Carmack like mye som Carmack trengte ham, haha. Uansett, jeg har ikke avskrevet id helt, og er nysgjerrig på Rage.

 

PS: En ting jeg absolutt krever av Doom 4 er hemmelige rom. Hemmelighetene i Doom 1&2 var for det meste helt fantastiske.

Lenke til kommentar
Et nytt quake arena eller tilsvarende hadde vært helt sjef. Hender fortsatt at jeg spiller noen runder på det.

 

Du vet at det er 2 nye Quake spill på vei eller?

 

Quake Zero samt nytt Arena spill, hvor iD med Carmack er de som styrer ting i motsetning til Q4 hvor de bare tok seg av singe player.

 

vet du om quake zero blir 'ala' Quake 4? med teammates osv osv? håper det :p DIGGET q4. men likte ikke q1-3 :)

Lenke til kommentar
Et nytt quake arena eller tilsvarende hadde vært helt sjef. Hender fortsatt at jeg spiller noen runder på det.

 

Du vet at det er 2 nye Quake spill på vei eller?

 

Quake Zero samt nytt Arena spill, hvor iD med Carmack er de som styrer ting i motsetning til Q4 hvor de bare tok seg av singe player.

 

Tre, faktisk. Quake 5 (og et nytt Return to Castle Wolfenstein) er bekrefta, men på samme måte som Doom 4 må man vente en god stund. Først er det jo Rage og QuakeZero, så Quake Arena 2 (i mangel på bedre navn), og de kan ha andre prosjekter de ikke har nevnt ennå. Daikatana 2? :D Selv håper jeg på en remake av Commander Keen med full 3d, DX10, id Tech 5 og hele pakka, men selve spillet må fortsatt være 2d og like enkelt som de var.

 

Når det gjelder Quake Arena 2 vil jeg gjerne ha en blanding av Quake 3: Arena og de nyere spillene som UT3, Co4, BF og så videre. Deathmatch og Capture The Flag må være med, og man må kunne spille på vanlig måte som man gjorde i Q3A. Men på den annen side har jeg ingenting i mot å legge ved andre modus i tillegg, som f.eks en Team Fortress 2 modus komplett med klasser, en Warfare som UT3 (eller hva de nå kaller det) med biler og sånt og så videre. Så lenge vi får beholde kjernen med Deathmatch og Capture The Flag er jeg fornøyd. Resten er bare bonus.

 

Menl litt off-topic for dere som har spilt Q3A ganske mye. Jeg lastet ned ganske mange nye modeller etterhvert, inkludert Lara Croft. Av en elller annen grunn var det noen boter som insisterte på å kalle henne Ice Queen? Noen som har noen ide hvorfor? Alle andre boter kalte henne Lara, og uansett hvor mye jeg lette stod hun oppført som Lara eller Lara Croft. Men for all del, var jo en kul detalje.

Lenke til kommentar
Det nye Wolfestein blir da utviklet av Raven Software og ikke ID Software. De har holdt på med det en stund, men lite informasjon er kommet ut. Gleder meg enormt.

Ett nytt Return to Castle Wolfenstein?

You must be joking...en av de beste spillene jag har spilt - og en av de virkelig faa spillene - synes jeg - hvor bruken av zombies og andre vesen virkelig har vaert vellykket!

 

Naar ca kommer det? Er det i hovedsak single player denne gang?

 

----sorry litt off-topic---

Endret av maypenray
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...