Gå til innhold

Telenor lanserer super-3G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke verst med alternativer til bruk av internett på mobilen dette nei. Har i dag Fri Internett Kveld og Helg og tror jeg skal fortsette med det inntil videre istedet for fritt bruk døgnet rundt til 499 kroner. Er sjelden jeg bruker nettet på mobilen i stor grad på dagtid så kanskje det holder med Fri Internett Kveld og Helg inntil videre.

Lenke til kommentar
Finns det noe dekningskart? Bor noen mil utfor oslo så regner med det ikke gjelder hjemme hos meg.. Noe som hadde vært veldig kjekt ettersom jeg ikke får internett på annet vis. "vanlig" 3G er jo en tålmodighetsprøve uten like for si det mildt.

 

Dekningskarter til Telenor er ikke oppdatert med HSDPA enda, men det vil nok komme etter hvert.

Lenke til kommentar
Finns det noe dekningskart? Bor noen mil utfor oslo så regner med det ikke gjelder hjemme hos meg.. Noe som hadde vært veldig kjekt ettersom jeg ikke får internett på annet vis. "vanlig" 3G er jo en tålmodighetsprøve uten like for si det mildt.

 

Såvidt meg bekjent er det først og fremst snakk om de sentrale delene av Oslo. Så om du bor litt i utkanten ville jeg ikke regnet med få hsdpa-dekning med det første.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

LG og Nokia har vel noen rimelige telefoner med "super-3g" støtte. søk i prisguiden så ser du, er vel et hastighetsvalg der. :)

 

Har faktisk fått super-3g dekning der jeg bor et godt stykke utenfor oslo. Men hastighetene har vært veldig ustabil. i ene øyeblikket får jeg 200kb/s også ramler det ned på 40kb/s igjen noen timer senere, som jeg tror er "vanlig" 3g hastighet?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må bare flire...

 

Av artiklen kommer det frem at Netcom skal bygge ut Super 3G i hele sitt 3G nett.

 

Da må man ta kartet over 3G nettet til Netcom forran seg. Da forstår man at dette høres mye bedre ut enn hva det er. 3G dekningen til Netcom er rett slett lattelig. For å lure deg som kunde viser dekningskartet til Netcom alle nett når du kommer inn på siden. Fjærn haken for EDGE og GPRS og se hva du sitter igjen med. I tillegg har Netcom tegnet opp masse veier med rødt (Røde veier, betyr ikke at det er 3G dekning her). Tenk deg kartet uten de røde veiene så ser du hvor lite 3G dekning Netcom har.

 

Ta for deg Telenor sitt dekningskart, så ser du hvilken forskjell det er mellom selskapene. Telenor skal bygge ut Super 3G på langt flere plasser enn Netcom.

 

Netcom: Dekningskart Netcom

Telenor: Dekningskart Telenor Mobil

 

Når du ser disse kartene så skjøner du at det ikke ligger mye i ordene til Netcom; "Vi bygger ut Super 3G i hele vårt 3G nett".

Endret av andrees
Lenke til kommentar

Det er vel kun noen svært få tettsteder som har super 3G ennå.

Fredrikstad har ingen dekning (det er jo 70.000 innbyggere), og Telenor kunne heller ikke svare på når det ble noen dekning i Fredrikstad. Dem bare "regnet med" at det var på plass her i 2009.

 

Sjekka nå dekningkartet til Telenor, kartet er jo bare tull !!

Det er ikke dekning i Fredrikstad, både Telenor og Telenorforhandlere i Fredikstad bekrefter at det ikke er dekning her. Så ikke stol på kartet.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...