Gå til innhold

TEST: Wines spillgalleri - del 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig bra, flott tiltak! En liten rettelse: Warlords er den første tilleggspakka til Civilization 4. Beyond the Sword er den andre (og nyeste). Håper virkelig at Civ4 BtS lar seg kjøre fint under Linux snart. Det er en av de siste, store hindringene som stopper meg fra å hive ut Windows 100%.

 

Var det ikke slik at det snart kom en ny versjon av Wine som brukte gjorde kall mot Dx10 og at Dx10 var såpass "enkel" at windows-spill dermed skulle la seg kjøre ganske så greit i Wine? Eller har jeg bare hørt feil?

Lenke til kommentar
Fra og med nå vil vi teste tre spill i Wine hver måned. Her er de tre første!

 

Les mer

9587039[/snapback]

 

Kjempe tiltak.

 

Er egentlig bare spillmulighetene som står i veien for meg når det gjelder bytte mellom Windows og Linux. Sitter også på et AMD system, så gleder meg til de nye driverne.

 

Forslag til spill som kan testes;

 

World Of Warcraft

HL2, CS:S, steam platfromen

Company Of Heroes

Lenke til kommentar

Jeg har ikke samme erfaring med Civilization IV i Wine. Det var veldig hakkete, og dermed ikke spillbart. Var kanskje en måned siden jeg prøvde, så med mindre det er forbedringer i den nyeste Wine-versjonen, må det skyldes at jeg har nVidia 8800 GTS-skjermkort. Kan også hende at det hjelper å oppdatere skjermkortdriverne til de aller nyeste som nettopp er sluppet ut.

 

Edit: Forslag til test av spill -> Armed Assault, World in Conflict, Medieval 2: Total War, The Sims 2, Drømmefall

Endret av miceagol
Lenke til kommentar
Er egentlig bare spillmulighetene som står i veien for meg når det gjelder bytte mellom Windows og Linux. Sitter også på et AMD system, så gleder meg til de nye driverne.

9587572[/snapback]

 

En test av disse driverne er allerede skrevet, og burde bli publisert veldig snart. Der testet vi også spillene i denne testen, for å se om driveren kanskje fikset noen feil. Disse testene måtte dessverre tas med nye Wine, da gamle Wine ikke støtter den nye fglrx driveren. Derfor testet vi også spillene med gammel driver og nye wine, for å se om det var wine som eventuelt fikset feilene.

 

Dere sier at dere savner grafer over FPS (regner med at dere mener en sammenligning av Linux/Windows her). Dette kan jeg forstå at dere savner, men denne artikkelserien er i første omgang til for å se om spill i det hele tatt kjører i Linux. I mange tilfeller så gjør de jo ikke det i det hele tatt.

 

Takk for tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Er egentlig bare spillmulighetene som står i veien for meg når det gjelder bytte mellom Windows og Linux. Sitter også på et AMD system, så gleder meg til de nye driverne.

9587572[/snapback]

 

En test av disse driverne er allerede skrevet, og burde bli publisert veldig snart. Der testet vi også spillene i denne testen, for å se om driveren kanskje fikset noen feil. Disse testene måtte dessverre tas med nye Wine, da gamle Wine ikke støtter den nye fglrx driveren. Derfor testet vi også spillene med gammel driver og nye wine, for å se om det var wine som eventuelt fikset feilene.

 

Dere sier at dere savner grafer over FPS (regner med at dere mener en sammenligning av Linux/Windows her). Dette kan jeg forstå at dere savner, men denne artikkelserien er i første omgang til for å se om spill i det hele tatt kjører i Linux. I mange tilfeller så gjør de jo ikke det i det hele tatt.

 

Takk for tilbakemeldinger :)

9587745[/snapback]

 

Tenkte bare jeg skulle tilføre noe når det gjelder grafer her. Ytelsesmålinger sparer jeg helst til den andre artikkelserien - Spill dine spill i Linux - da man ikke kan måle ytelsen på en lett eller nøyaktig måte i alle spill.

 

8800GTS eller 8000-serien generelt har lidd av dårlige drivere og derfor den dårlige ytelsen. Det skal derimot være fikset med de nyeste driverne fra Nvidia.

 

Og don't worry, nok av nye spill står på planen. Men tenk på at ikke alle er interissert i FPS og bilspill ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

I en test/artikkel fra hw-nettverket så viser man ikke til "crack's" vel? :ohmy:

 

Bra tiltak forresten, men når man leser artikkelen må jeg si at man bør være mer enn Linux-fan (helst MS-hater) for å akseptere de feilene dokumentert. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
I en test/artikkel fra hw-nettverket så viser man ikke til "crack's" vel?  :ohmy:

9588095[/snapback]

 

Vel, hvis dette virkelig er den eneste måten å få fungere spillet til å fungere på så... Det er blitt henvist til cracks i gamer.nos artikkler når dette har vært nødvendig...

9588103[/snapback]

 

Det er vel ingenting galt i å bruke cracks heller, dersom man eier originalen. Og det er jo på ingen måte en oppfordring til å bruke cracks på spill man ikke eier.

Lenke til kommentar
Fra og med nå vil vi teste tre spill i Wine hver måned. Her er de tre første!

 

Les mer

9587039[/snapback]

 

Kjempe tiltak.

 

Er egentlig bare spillmulighetene som står i veien for meg når det gjelder bytte mellom Windows og Linux. Sitter også på et AMD system, så gleder meg til de nye driverne.

 

Forslag til spill som kan testes;

 

World Of Warcraft

HL2, CS:S, steam platfromen

Company Of Heroes

9587234[/snapback]

jeg kan nevne at world of warcraft har vært oppe før (om det var wine eller cedega er jeg ikke sikker på)

Half life 2 er så populært spill, men her må vi ikke glemme steam skal fungere også. Jeg prøvde dette i cedega og da fungerte det greit, men med mitt mobile 9700 uten 3d akselrasjon var det haketti hakk :p

 

Gleder meg til neste mnd alerede :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...