Gå til innhold

Hvorfor kjøper alle fra Komplett.no?


Anbefalte innlegg

Jeg ser rundt på forumet her at nesten ALLE bestiller fra Komplett.no, men det er jo absolutt ikke den billigste nettbutikken. Hvorfor kjøper alle derifra da? Noe jeg har gått glipp av?

 

(Grunnen til at jeg spør er fordi jeg skal kjøpe ny pc til høsten, og er nyskjerrig :w00t: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi de har det største utvalget, god service og du vet at de ikke kommer til å svindle deg eller gå konkurs de neste par årene.

 

Men det er også flere andre butikker som passer dette mønsteret, som f. eks PSData og Netshop.

 

Fjernet forresten et useriøst innlegg. Bruk ordentlige argumenter folkens :)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Fordi man vet at de ikke går konkurs og fordi de tar kritikk fra kunder alvorlig. De er for store til å drite i kundene sine, og små nok til at det er mulig å komme igjennom med dine synspunkter.

 

Relativt mange av webshoppene i prisguiden er små firmaer med 1-5 ansatte som kan gå konkurs eller legges ned når som helst.

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

De store, slik som Komplett, MPX, Netshop, Microplex og PsData er stort sett dønn seriøse og greie å ha med å gjøre. De svarer skikkelig og tar servicen seriøst i de fleste tilfellene. Klart kunne Komplett hatt lavere priser, men de tar igjen på service og kundebehandling.

Lenke til kommentar
:) Bredt utvalg ( viktigst ) og rask forsendelse. Samt at de har litt utvalg i fotorelaterte ting, som feks minnekort. Men et stort aber er at jeg må bestille på postoppkrav, da jeg ikke får benyttet visa-kortet mitt der.Men det får ikke hjelpe, Komplett er og blir min databutikk.
Lenke til kommentar

Jeg valgte Komplett pga trygghet.

Jeg vurderte faktisk tidligere Netshop, mpx og diverse. Men etter erfaringene som ligger inne på forumet her, så følte jeg meg tryggest med Komplett.

Bærbare kostet forresten 200,- mer på komplett, men jeg føler de pengene er verdt det.

 

Hvorfor spør du ikke heller om dette:

Hvorfor kjøper mange fra Netshop?

Det er nok flere synspunkter fra den butikken :p

Lenke til kommentar

Komplett var best da innovatørene handlet på internett - nå når den store hopen av etterdiltere starter å oppdage netthandling er komplett.no det rådet de får når de spør innovatørene hvor det er lurt å handle.

 

Og slik vokser komplett :).

 

Det samme har skjedd med Canon, Sony, osv opp igjennom tidene.

Lenke til kommentar

Jeg handler en hel del hos Komplett fordi jeg har hatt god erfaring med dem i veldig mange år. Postautomaten til Oslo S er også meget praktisk for meg. Da kan man jobbe overtid til man er sånn nesten død og så stikke nedom Oslo S og hente stasjet sitt, i stedet for å stresse med det håpløse postkontoret.

Lenke til kommentar

Jeg handler der på grunn av service og utvalg. Kjøpte ny laptop i sommer. Komplett hadde den laptopen på lager 1-2 uker før andre webshoper. Kjøpte den, men så sank prisen med 700kr. Uff for et dårlig kjøp tenkte jeg. Sendte mail til komplett om saken og fikk refundert 700kr. Det er hva jeg kaller service.

Lenke til kommentar
Fordi de har det største utvalget, god service og du vet at de ikke kommer til å svindle deg eller gå konkurs de neste par årene.

 

Men det er også flere andre butikker som passer dette mønsteret, som f. eks PSData og Netshop.

 

Fjernet forresten et useriøst innlegg. Bruk ordentlige argumenter folkens :)

9243847[/snapback]

 

Den er jeg helt enig med, ment tror at grunnen til at Komplett har flere kunder enn de andre (tror jeg) er pga. jeg mener at Komplett kom før de andre aktørene, derfor kapret de kunder i begynnelsen, i et nærmest monopol. De har sikkert hatt god service helt fra begynnelsen av, slik at kundene holder seg til dem, selv om prisen er litt høyere enn hos konkurrentene.

 

Men nrå jeg handler data, så gjør jeg det enten fra NetShop, PCUtstyr.no eller komplett. Det er de jeg har mest erfaring med, og bare god erfaring.

Lenke til kommentar
Komplett.no er bare best...

de leverer raskt, og har altid (nesten) varene inne.

9247101[/snapback]

 

En stund siden du har handlet fra Komplett? Da tenker jeg spesielt på den delen som handler om å levere raskt. Den siste tiden har Komplett i hvert fall vært veldig variable hva gjelder ekspederingstid. Jeg skrev en epost ifb med en konkret ordre og fikk til svar at de siden januar har holdt på med ombygging av lageret. Dette har spesielt gått ut over en del servicepakker i denne perioden. Ombyggingen skal visstnok være ferdig om ca 2 mnd, og de skal da være tilbake der de skal være. Jeg mener de burde ha opplyst om dette til sine kunder, men det er deres valg.

 

Jeg avbestillte uansett ordren og bestillte samme varer et annet sted. Kommer garantert ikke til å benytte Komplett de neste 2 mnd i hvert fall.

 

Forøvrig kjøper jeg mange av argumentene over. Komplett er seriøse og stort sett veldig greie å ha med å gjøre når det kommer til reklamasjon og returrett. Stort pluss for bra utformet nettside.

Endret av Kilronan
Lenke til kommentar

Som noen har sagt tidligere, de var tidlig ute og kapret en god slant med kunder, de har vel for så vidt også god marknadsføring og service. Utvalget og prisen syns jeg selv er midt på treet.

Jeg er personlig ikke noe stor fan av komplett, men jeg bruker av en eller annen grunn siden deres til å oppdatere meg på. Kansje for det jeg begynner å kjenne den inn og ut etterhvert.

 

Når jeg handler går jeg til netshop, på mystisk vis har de klart og kapret meg som fast kunde, selv med det grusomme designet de har fått på siden sin. Jeg tror kansje det skyldes at jeg alltid får med en sjokolade når jeg bestiller.

^^

Endret av QBab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...