Gå til innhold

Hvorfor kjøper alle fra Komplett.no?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

OK, takk for svar Afseth. :thumbup:

Jeg tror jeg "kjøper" forklaringen din + "spekulasjon" om at type vare kan ha noe å si (selv om det står at det er på lager). :)

 

(Jeg bestilte tilbehør til en mobil og en 2.5'' IDE HD, begge med lagerbeholdning ved bestilling forrige søndag. Så blir det spennende å se om MPX er noe raskere med levering av de samme varene). :whistle:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Handler selv som oftest hos PSData, fordi jeg bor 5 minutter unna og kan hente varene, men for de tingene de ikke har går jeg til Komplett for.  P.g.a utvalget, og fordi jeg får varene raskt nok (blir pakket og sendt innen 24 timer som oftest).

9243998[/snapback]

Min erfaring med Komplett er at det er den butikken det går tregest med levering fra.

Lenke til kommentar
Jeg valgte Komplett pga trygghet.

Jeg vurderte faktisk tidligere Netshop, mpx og diverse. Men etter erfaringene som ligger inne på forumet her, så følte jeg meg tryggest med Komplett.

Bærbare kostet forresten 200,- mer på komplett, men jeg føler de pengene er verdt det.

 

Hvorfor spør du ikke heller om dette:

Hvorfor kjøper mange fra Netshop?

Det er nok flere synspunkter fra den butikken :p

9246264[/snapback]

Har handlet MYE fra Netshop jeg uten problemer av noe slag.

Lenke til kommentar
Komplett var best da innovatørene handlet på internett - nå når den store hopen av etterdiltere starter å oppdage netthandling er komplett.no det rådet de får når de spør innovatørene hvor det er lurt å handle.

 

Og slik vokser komplett :).

 

Det samme har skjedd med Canon, Sony, osv opp igjennom tidene.

9246294[/snapback]

 

Jepp. Jeg starta som kunde hos Multicom. Etterhvert begynte jeg også å handle hos PSData og Komplett (rundt 97-98). I starten var alltid pris det viktigste, men etter å fått en RMA hos PSData, en RMA hos Komplett og to RMA'er hos Multicom falt Multicom og PSData av listen min for steder å handle. Jeg "testet" Netshop og MPX de siste 3 årene. MPX var null stress å handle med, men har ikke fått noe RMA der enda. MPX og Komplett har ganske forskjellig vareutvalg, og derfor er jeg nok fortsatt primært kunde hos Komplett da det er enkelt å ha et sted å forholde seg til. Når jeg handler nytt nå så sitter jeg ofte med spørsmålet, handle for ~10.000 hos en eller annen webshop, eller for 10.500-11.000 hos Komplett. For uansett hvilke problemer jeg opplever så vet jeg at Komplett fixer problemet selv om det koster dem 1000,-.

9262192[/snapback]

 

Det har skjedd en del orandringer på eiersiden i Multicom siden den gangen du handlet der da... Til det bedre....

Lenke til kommentar
Etter at Komplett la over til SAP har prisene gått opp.

9262282[/snapback]

Det er ikke noe rart: Komplett tapte uhordelig mye penger på SAP-investering pga noe så idiotisk som at Komplett ville integrere sitt legacysystem i den nye SAP-løsning (og alle som vet litt om ERP vet at SAP bør ha en vanillainstallasjon og heller endre arbeidsprosessen fremfor å tviholde på gamle løsninger)..
Lenke til kommentar
Det lønner seg ikke å handle på komplett.no av gammel vane.

 

Ta et eksempel:

 

Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte, 8xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

 

Komplett: 1398,-

 

SHG: 964,-

 

Over 400,- i prisforskjell!

9261442[/snapback]

 

Som for eksempel ja..Trenger ikke si mer..

9261943[/snapback]

 

Et par andre eksempler på volumvarer:

 

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz Socket775

 

Komplett.no: 2295,-

 

Netshop: 2013,-

 

Asus P5K Premium/WIFI-AP

 

Komplett.no: 2099,-

 

Amentio: 1807,-

 

Jeg hadde en bestilling inne 3 dager på Komplett.no og disse prisforskjellene + dårlig service (lang leveringstid på lagervarer) er mer enn gode nok grunner til å bytte til andre nettbutikker. Jeg forventer faktisk at lagervarer sendes ut samme dag som de bestilles.

Endret av T2
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Komplett var best da innovatørene handlet på internett - nå når den store hopen av etterdiltere starter å oppdage netthandling er komplett.no det rådet de får når de spør innovatørene hvor det er lurt å handle.

 

Og slik vokser komplett :).

 

Det samme har skjedd med Canon, Sony, osv opp igjennom tidene.

9246294[/snapback]

 

Jepp. Jeg starta som kunde hos Multicom. Etterhvert begynte jeg også å handle hos PSData og Komplett (rundt 97-98). I starten var alltid pris det viktigste, men etter å fått en RMA hos PSData, en RMA hos Komplett og to RMA'er hos Multicom falt Multicom og PSData av listen min for steder å handle. Jeg "testet" Netshop og MPX de siste 3 årene. MPX var null stress å handle med, men har ikke fått noe RMA der enda. MPX og Komplett har ganske forskjellig vareutvalg, og derfor er jeg nok fortsatt primært kunde hos Komplett da det er enkelt å ha et sted å forholde seg til. Når jeg handler nytt nå så sitter jeg ofte med spørsmålet, handle for ~10.000 hos en eller annen webshop, eller for 10.500-11.000 hos Komplett. For uansett hvilke problemer jeg opplever så vet jeg at Komplett fixer problemet selv om det koster dem 1000,-.

9262192[/snapback]

 

Det har skjedd en del orandringer på eiersiden i Multicom siden den gangen du handlet der da... Til det bedre....

9263827[/snapback]

 

Jepp, har hørt noe rykter om at det skjedde ganske mye der for noen år siden, men nå står jeg igrunn tilbake med "meh, jeg har "alltid" handlet hos Komplett, jeg har alle ordrene mine hos Komplett, hva er vitsen å "sjekke ut" en ny webshop igjen bare for å spare 1000,- på et år".

 

Tror jeg må si meg enig med vedkommende som tidligere i tråden sa at Komplett var de som gjorde alt det riktige på det riktige tidspunktet, det stemmer nok hvertfall for min del.

Lenke til kommentar

komplett har igrun vært greie å handle fra men jeg har nå hatt litt problemer med dem også.

 

Jeg kjøpt på ukens tilbud 400 verbatim 8x plater med advanced azo(noe som gir lengre garanti på platene og skal være av en høyere kvalitet). Når jeg fikk dem, viste det seg at det ikke var advanced azo. Jeg ringe og klaget, men kundebehandleren påsto at det var advanced azo, men det bare ikke sto det på platene. Etter mye frem og til bake, så tok jeg kontakt med en online butikk som solgte kunn plater, og sende dem en mail om saken, og der fikk jeg et endlig bevis at komplett tok feil. Samme dagen fikk jeg en telefon fra komplett, at jeg hadde rett og fikk tilsend 200 plater av samme type som jeg hadde fått tildligere. Da satt jeg på 600 plater av typen som jeg ikke ønsket. Jeg klaget på dette og fikk som svar at jeg nå kunne sende platene som jeg hadde kjøpt tilbake til komplett, og skulle da få tilsend riktig type plater. Jeg sende da 400 plater tilbake og fikk 200 i retur. Dette klaget jeg på, og fikk som svar at jeg hadde fått tilsend det jeg skulle få, da sa jeg at jeg hadde opprinnelig bestilt 400 og fikk 200 i retur, da måtte jeg sende tilbake pakken med 200 som jeg hadde fått tildliger og fikk da 200 av den riktige typen. Da satt jeg igjen med 400 plater av den riktige typen. Dette tokk ca 1-2 mnd. Hvorfor komplett sende 200 plater for så å forlange dem i retur fikk jeg aldri svar på.

Lenke til kommentar

Jeg handler på komplett av gammel vane. De var suverent best da jeg først begynnte å handle datautstyr på nett og prøvde litt forskjellige butikker, og i ettertid har de aldri gitt meg noen grunn til å slutte å handle der. Det har vel litt med at man vet hvem man har med å gjøre, handlet der i årevis og aldri hatt noen problemer.

 

Dermed ble det også komplett.se da jeg bodde i Sverige og komplett.ie nå...

Lenke til kommentar
Handler selv som oftest hos PSData, fordi jeg bor 5 minutter unna og kan hente varene, men for de tingene de ikke har går jeg til Komplett for.  P.g.a utvalget, og fordi jeg får varene raskt nok (blir pakket og sendt innen 24 timer som oftest).

9243998[/snapback]

Min erfaring med Komplett er at det er den butikken det går tregest med levering fra.

9263764[/snapback]

 

Enig, jeg bestilte en del fra Komplett.no tidlig forrige uke og hadde forventet å kunne bygge en ny PC i helgen. Helgen kom og fortsatt var orderen Åpen på søndag. La inn bestillinger hos Shg.no og Amentio.no igår og hos begge disse er nå ordrene ekspidert og pakkene er straks på vei til meg.

 

Nei, Komplett.no trenger å skjerpe seg kraftig!

Lenke til kommentar
Handler selv som oftest hos PSData, fordi jeg bor 5 minutter unna og kan hente varene, men for de tingene de ikke har går jeg til Komplett for.  P.g.a utvalget, og fordi jeg får varene raskt nok (blir pakket og sendt innen 24 timer som oftest).

9243998[/snapback]

Min erfaring med Komplett er at det er den butikken det går tregest med levering fra.

9263764[/snapback]

 

Enig, jeg bestilte en del fra Komplett.no tidlig forrige uke og hadde forventet å kunne bygge en ny PC i helgen. Helgen kom og fortsatt var orderen Åpen på søndag. La inn bestillinger hos Shg.no og Amentio.no igår og hos begge disse er nå ordrene ekspidert og pakkene er straks på vei til meg.

 

Nei, Komplett.no trenger å skjerpe seg kraftig!

9270029[/snapback]

 

Bestilte varer for 10.000 kr på Komplett tirsdag forrige uke. Alt er på lager. Har ikke fått pakka enda!

Lenke til kommentar
om en ordre kommpå på en 5-600 mer hos komplett gj.ør ikke noe, det er verdt de ektra penga i rask service og garantioppfølginger.

9269597[/snapback]

 

Har fått minst like bra service og garantioppfølginger fra andre webshopper.

9270006[/snapback]

 

Ja, jeg føler ikke jeg har fått noen eksepsjonell service fra komplett, selv om jeg har handlet for reltivt mye der, ikke noe spesielt dårlig heller, men noen saker som har vært behandlet litt mindre bra, og noen som har vært beandlet bra.

 

At de er trege med utsendinger trekker også ned. Men synes ikke de er så fantastisk dyre, når jeg bestilte nå nylig var de rundt 400-500 billigere enn netshop for samme varer. Som tidligere sagt, hovedfordelen er det store utvalget av ting, og det meste er på lager også. Videre har de saklig informasjon om når de faktisk får ting, istedet for bare 2 uker fra dagens dato, helt uavhengig av realiteten, som enkelte andre.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Bestilte varer for 10.000 kr på Komplett tirsdag forrige uke. Alt er på lager. Har ikke fått pakka enda!

9270487[/snapback]

 

Jeg bestilte for samme sum den 8.8. kl00:45, var akkurat på tlf med komplett support, de drev og sendte ut varer i fra den 6.8. nå, så min pakke ville mest sannsynlig bli send på onsdag...

Alle varen har hvert på lager hele tida.

Ombyggningen på lageret deres ville vare frem til september.

Lenke til kommentar
Handler selv som oftest hos PSData, fordi jeg bor 5 minutter unna og kan hente varene, men for de tingene de ikke har går jeg til Komplett for.  P.g.a utvalget, og fordi jeg får varene raskt nok (blir pakket og sendt innen 24 timer som oftest).

9243998[/snapback]

Min erfaring med Komplett er at det er den butikken det går tregest med levering fra.

9263764[/snapback]

 

Vel, det er greit det. Nå har jeg ikke handlet noe derfra de siste par månedene, fordi det ikke har vært noe jeg ikke kunne få tak i fra PSData. Men alt jeg har bestilt tidligere har jeg fått tålig raskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...