Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Juss diskusjonsforum på prof nivå ?


arne22

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det noe diskusjonsforum for juss på et profesjonelt eller semiprofesjonelt nivå, der man kan diskutere innholdet i fagliteratur, trene på juridisk metode og slike hyggelige aktiviteter ?

 

Noen som vet om et slikt forum og som kan legge en link ?

8716270[/snapback]

 

Har tenkt på det samme som deg. Etterlyser en slags "kollokvietråd"

Lenke til kommentar
Er det en side som finnes?

8717605[/snapback]

Det er ei news-gruppe :-)

 

via Google Groups:

 

http://groups.google.com/group/no.fag.jus/topics

 

Om seriøsiteten er høy aner jeg ikke, men det er vel stort sett akademikere og geeks som bruker news nå til dags, så jeg vil tro at seriøsiteten er nogenlunde om du ser bort fra sedvanlige kranglefanter og troll.

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Finnes det noe diskusjonsforum for juss på et profesjonelt eller semiprofesjonelt nivå, der man kan diskutere innholdet i fagliteratur, trene på juridisk metode og slike hyggelige aktiviteter ?

 

Noen som vet om et slikt forum og som kan legge en link ?

8716270[/snapback]

 

Har tenkt på det samme som deg. Etterlyser en slags "kollokvietråd"

8716950[/snapback]

Hvordan da, tenker du på? En tråd der noen velger en eksamensoppgave og så jobber vi sammen om å løse den og diskuterer/krangler om diverse problemstillinger? Eller hadde du andre tanker om hvordan det skulle foregå? Kunne i alle fall blitt et morsomt prosjekt som jeg hadde kastet meg med på. Vi har en del gode jushoder her inne, så det hadde nok vært mye å lære av sånt.

Lenke til kommentar
Finnes det noe diskusjonsforum for juss på et profesjonelt eller semiprofesjonelt nivå, der man kan diskutere innholdet i fagliteratur, trene på juridisk metode og slike hyggelige aktiviteter ?

 

Noen som vet om et slikt forum og som kan legge en link ?

8716270[/snapback]

 

Har tenkt på det samme som deg. Etterlyser en slags "kollokvietråd"

8716950[/snapback]

Hvordan da, tenker du på? En tråd der noen velger en eksamensoppgave og så jobber vi sammen om å løse den og diskuterer/krangler om diverse problemstillinger? Eller hadde du andre tanker om hvordan det skulle foregå? Kunne i alle fall blitt et morsomt prosjekt som jeg hadde kastet meg med på. Vi har en del gode jushoder her inne, så det hadde nok vært mye å lære av sånt.

8718566[/snapback]

Ja, nettopp. Mine tanker var at vi kunne diskutere innenfor de rammene som jussen oppsetter. Diskutere "innenfor" loven altså med en viss grad av seriøsitet og virkelighetssans. Ikke nødvendigvis eksamensoppgaver, kan like gjerne være virkelige, aktuelle saker. Så slapp vi kanskje at en eller anne, midt i diskusjonen og drøftelsen, hiver seg inn og sier "Bare dra til dommeren du, det hadde jeg gjort ..."

Endret av Gaidaros
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...