Gå til innhold

Noen som har prøvd 6 dager a 28 timer per uke?


Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd å legge om til uker á 6 dager med 28 timer per dag?

 

7 dager * 24 timer = 168 timer

6 dager * 28 timer = 168 timer

 

Denne siden beskriver en del høyst relevante fordeler ved å legge om til 6 dager á 28 timer.

 

Blant annet betyr det lengre helger, mer daglig variasjon i posisjonen sola har på himmelen, mindre tid går bort i å komme seg til jobb og tilbake, mindre forurensing osv. Det har åpenbart en del ulemper også.

 

Er det noen av dere som har prøvd dette og kan tenke dere å dele erfaringene med oss andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi skulle nok ha jobba 33% av tida uansett hva som hadde skjedd. 24/3=8 timer. Man bør ha 8 timer søvn, så det forsvant den andre tredelen. Den siste tredjedelen er "din". Den går til å komme seg til og fra arbeid, å gjøre seg klar til arbeid (spising, dusjing, påkledning...), samt alle de andre tingene som sosialt samvær mm.

 

Mennesket er alltid taperen.

Lenke til kommentar
Skulle vi økt en arbeidsdag til 9 eller 10 timer da? få som hadde gått med på det.

8008482[/snapback]

Å? Men på den andre siden blir det også en arbeidsdag mindre i uka, samt mer fritid per uke på grunn av 20% mindre venting i kø frem og tilbake til jobb, 14% mindre morgenstell, 14% mindre av andre daglige gjøremål. Sove lengre får man også.

 

Her vises forskjellene mellom de to uke-modellene:

 

chart3.gif

Lenke til kommentar

Jeg tror at det er selv veldig vanskelig å forandre noe som vi mennesker har gjort det samme heile tiden. Også, kroppen vårs er meint til å følge "solens tidslinje", men jeg ser poenget med hvordan vi nå har blitt :p Jeg ville vært med på det, men kunne blitt mye lettere med andre med på det (som skolen, butikker, osv). I begynnelsen ville det vært svært vanskelig, å ha den "jet-lag feeling" heile tida :hmm: Etterhvert kunne det blitt mer effektivt enn i dagens 24/7 klokke..

 

Kanskje dette her er noe man kan prøve hvis du man kjede deg :yes:

Lenke til kommentar
Rent biokjemisk reguleres søvn og våkenhet av mengden lys vi eksponeres for, så biologiske komplikasjoner er det.

8012419[/snapback]

 

Men da skapes det problemer for mange her i vinteren/sommeren?

Når jeg tenker over det, er det ikke så problematisk :p

 

Hvordan kan man kompinsere skolen eller jobb med denne 28/6 klokken da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...