Gå til innhold

Slik kan Norton avinstalleres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd å formatere windows partisjonen fordi NIS fucka opp alle instillinger, legge inn igjen bare antivirus, og finne ut at NAV fant alle de gamle instillingene jeg brukte på nis ETTER at jeg hadde formatert. Da ble jeg skremt. Selv om jeg har flere partisjoner så skal faen ikke noe program begynne å lagre info på dem og finne igjen uten videre. Symantech har reneste virus programmer.

Lenke til kommentar

Dette må jeg nok gjøre i sommer på min fars maskin hvor jeg faktisk greide å ødelegge installasjonen av NIS 2006. Jeg skulle spille et spill og utførte nybegynnerkommandoen "net stop [NIS-service-navn]" i CMD for å få mer ressurser og hindre at diverse programmer for å gi bedre ytelse hele tiden skal indexere disken og trege ned maksinen. I ettertid ser jeg jo klart hvordan dette vil få alle de andre servicene, de mange Norton-programfilene som kjører, samt hovedkontrollprogrammet til å alle flippe ut, prøve en reinstall (som ikke fungerer) for så for etter alle fremtidige oppstarter av OS-et gå gjennom hele oppstartssekvensen, så gi en feilmelding om at installasjonen er skadet, gå gjennom en InstallShield-avinstall og starte en InstallShield-reinstall som igjen gir feilmelding og avslutter resten av NIS-programmene.

 

Obs, litt ironi over.

Lenke til kommentar
Det beste er vell egentlig bare å drite i å innstalere det :p

7773721[/snapback]

Såklart, men dessverre selges veldig mange PCer med Norton preinstallert. Ikke får man en skikkelig lisens engang, for normalt er det bare 30dagers trial, som kan koste mer enn det smaker den dagen brukeren vil fjerne det og legge inn noe annet.

 

Jeg kjenner faktisk til folk som har ufrivillig kjøpt fornyelse av lisensen på Norton fordi de ikke klarte å fjerne det :wallbash:

Lenke til kommentar

Datamaskiner frå Packard Bell har ofte ein spesiell installasjon av Norton Antivirus som ikkje ein gong Norton Removal tool kan hamla opp med. Nis_off.exe løyste dette for meg ein gong. (kjelde)

 

Først etter at Nis_off.exe hadde fjerna sitt og maskina var starta på ny, kunne Norton Removal tool fjerna resten.

 

avast! fins i delvis norsk språkdrakt, men krev reaktivering etter 14 månader.

AVG Free fins ikkje på norsk, men du slepp reaktivering eller registrering.

 

Lykke til med ein Norton-fri PC!

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å avinstallere Norton. Hadde en 15-måneders lisens på NÌS 2005 på en hjemme-PC. Etter at denne hadde utløpt avinstallerte jeg programmet på vanlig måte (Legg til/Fjerne programmer) og installerte AVG Free. Fjernet først NIS, deretter LiveUpdate og til slutt slettet jeg Symantec-katalogen under Program Files. Goodbye Norton :tease:

Lenke til kommentar

Tror Anders mente at det flaue med denne guiden er at Norton har laget et produkt som er så håpløst å fjerne at det må en guide til for å hjelpe folk å fjerne det...

 

Personlig har jeg hatt stor suksess med å fjerne Norton ved "add/remove" i control panel. Men for å være sikret suksess må man logge inn i "Safe Mode". Noe jeg ikke klarte å se at guiden nevnte ...

 

Den metoden har hjulpet på andre håpløse produkt også...

Lenke til kommentar

Ja det er burdet være flaut for Norton at det er laget en liste på et forum på hvordan man skal fjerne virus programmet dems.

 

Du får på en måte virus i virus og spam i spam. Eller smør på flesk som pappa pleide å si :) (selv om betydningen her blir en litt annen)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Det som er suspekt er at verktøyet har eksistert siden Norton 5.0 (versjonen før NAV 2000). Hvorfor kan de ikke bare bundle/integrere verktøyet i uninstall programmet sitt? Skulle nesten tro de vil skremme folk fra å skifte til et annet produkt :hmm:

 

Jeg var borte i en PC med NIS 2004 preinstallert. Den tar mye ressurser, så vi avinstallerte skiten. Når dette var gjort sluttet pop mail å virke, dvs. vi kunne sende men ikke motta mail. En runde med norton removal tool rettet heldigvis opp denne feilen og sparte meg en Windows XP reinstallasjon :w00t:

Lenke til kommentar

Har slitt mye med Norton produkter gjennom tidene, spesielt AV løsningene deres. Husker jeg var ute hos en kunde for "noen" år siden, der de hadde deploya pakka software hvor de hadde klart å få med definisjonsfiler. Norton gik helt på trynet!

Leverandøren kom for å biståd oss, og fikk noe whitepapers fra Symantec. Helt håpløst! Det jeg husker best var at det fantes en drøss med Intel Landesk nøkler i registry som det var satt rettigheter på. Prøvde å fjerne alle disse manuelt på en maksin i tillegg, men nei. Ble reinstallasjon

Ps. Norton/Symantec kjøpte opp Intel Landesk for MAAANGE år siden (tror det var 5 år siden de hadde tatt over produktet, og fremdeles var det registry referanser til LanDesk. Utrolig!)

Lenke til kommentar
Jeg var borte i en PC med NIS 2004 preinstallert. Den tar mye ressurser, så vi avinstallerte skiten.  Når dette var gjort sluttet pop mail å virke, dvs. vi kunne sende men ikke motta mail. En runde med norton removal tool rettet heldigvis opp denne feilen og sparte meg en Windows XP reinstallasjon  :w00t:

7774422[/snapback]

 

Husker ikke om det var Symantec AV eller ett annet **** AV program jeg var borte i som gjøre om instillingene i Outlook/Outlook Express slik at inngående (ikke utgående) mailserver var localhost noe! Det funka ikke, og da vi avinstallerte det, så satt den ikke instillingene tilbake igjen, selvsagt :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...