Gå til innhold

Guide: Kalendere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en feilopplysning i informasjonen om Rainlendar. Hele kalenderen, både den visuelle visningen, dialogbokser og menyer kan endres til norsk.

Fremgangsmåten for dette er greit forklart på hjemmesiden til programmet.

 

Testeren har trolig kun valgt å skifte språk på menyer. I menyen er det to steder man skifter språk, en er for menyspråket den andre er for språket på den visuelle kalenderen på skjermen.

 

Dermed er hele programmet på fullverdig norsk med unntak av hjelpefil som gir hjelp til bruk. Programmet er veldig enkelt i bruk, for min del brukes det kun til enkle påminnelser på skjermen (som huske å betale regning osv.), og får å ha en oversikt på datoer i måneden med et blikk på skjermen.

Har brukt programmet i 4 år og er fornøyd, men merk at min bruk er svært enkel.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Det er en feilopplysning i informasjonen om Rainlendar. Hele kalenderen, både den visuelle visningen, dialogbokser og menyer kan endres til norsk.

Hvordan får man til dette? Lette etter info om det på Rainlendar.net men fant ikke stort. Hvis det er noen filer som må isntalleres utenom den ordinære språkfilen, kan du legge til som vedlegg her?
Lenke til kommentar

Svar på Rainlendar:

Hvis ikke det er med i nedlastingspakken nå, så må du i så fall også laste ned et norskt "skin".

Sjekk først i menyen skin, og se om en av skin typene har norwegian som valg på språk. Hvis ikke kan norsk skin lastes ned fra stedet til Rainlendar.

 

Et eksempel på norsk skin er her:

http://www.rainlendar.net/download/Shadow4.r2skin-addon

 

Dra alle filene, eller kun dem det står norwegian på (husk alle norwegian filene) til mappa shadow i Programfiler\Rainlendar\Skins...

Se så i skin menyen og velg norsk.

post-56342-1167688904_thumb.jpg

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
Synes dere kunne nevnt at Google Kalender ikke støtter Opera ( i hvertfall ikke her og nå) og tatt dette som et minus.
Skjul/masker som IE eller Mozilla so fungerer den iallfall delvis. 7599743[/snapback]

Ikke her :hmm:7600256[/snapback]

De funksjonene jeg har prøvd funker fint i Opera 9.10. Eneste som må til er å trykke Cancel/Avbryt i dialogboksen som popper opp når google.com/calendar lastes.

Selv har jeg planer om å bruke GCal mye mer aktivt enn tidligere. Skal blant annet legge inn timeplanen for skolen når jeg får tid.

Ble forresten positivt overrasket når jeg i dag sjekket ut varsling via SMS. Hadde ikke trodd at andre land enn USA var støttet der, men det funker faktisk digg her også. Aner riktignok ikke hva det koster, men det finner jeg vel ut av :p

 

EDIT:

Niiiceeh.

Endret av PT
Lenke til kommentar

savnet informasjon om å synce de forskjellige kalenderne. F.eks. så fins det et program som heter gcalsync som synker google calendar mot mobilen din. (Støtter de fleste mobiler.)

 

Det er også mulig å eksportere google calendar i forskjellige format. Sunbird kan importere f.eks. google calendars xml-format. (Har ikke prøvd sunbird på en stund, så jeg vet ikke om den støtter automatisk sync'ing mot gcal?)

 

Fins det andre desktop calender-apps som støtter syncing mot gcal?

 

Et viktig punkt med gcal som jeg føler ikke fikk nok fokus er deling av kalender. Det er veldig lett for flere brukere å dele en kalender, slik at man f.eks. kan dele en kalender mellom hele familien. (Når ungene skal kjøres frem og tilbake, ting som skjer i barnehage/skole, trening, private avtaler etc.)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 5 uker senere...
  • 8 måneder senere...
Fins det andre desktop calender-apps som støtter syncing mot gcal?
Thunderbird med Lightning og Sunbird kan begge synkroniseres mot Google calender, men foreløpig kun via en utvidelse tror jeg. Ellers enig i at man kunne ha fokusert mer på deling av kalendre, Google calender er bra på det utfra mine enkle behov. Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...