Gå til innhold

Nominering "Årets beste PC-spill"


Anbefalte innlegg

2006 går mot slutten, og i den forbindelse tenkte vi at det ville vere på plass med nokre kåringar.

 

Til tross for eit stort fokus på konsollkrigen i året som har gått, er ikkje PCen som spelplattform gløymt. I løpet av året har vi fått fleire juvelar som høyrer heime i ein kvar gamers samling. Psychonauts som tar oss med på eventyr i personar hovud, Half-Life seriens debut som episodebasert spel og den årlege oppdateringa av Football Manager-serien er bare nokre spel som sikkert har gleda mangt eit gamerhjarte. Men kva for eit spel likte du best?

 

Reglane er som følgjer:

Kvar brukar kan nominere ein speltittel.

Gi ein kort begrunning for nommineringa di.

Spelet må ha kome ut i Noreg 2006.

 

Nomineringa vil vare fram til 31.12. Deretter vil det bli satt opp ei avstemming.

 

Lykke til med nomineringa. :)

 

Dei nominerte til no er:

Company of Heroes

FEAR Combat

Drømmefall: Den Lengste Reisen

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Medieval 2: Total War

Hitman Blood Money

Neverwinter Nights 2

Half Life 2: Episode One

Gothic 3

Battlefield 2142

The Settlers II - 10th Anniversary

Call of Cthulhu

splinter cell : dobble agent

Dark Messiah of Might and Magic.

Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas

TrackMania Nations

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Company of Heroes:

Selv om det har kommet MANGE WW2-spill(og kanskje litt for mange), får dette spillet det til å føles helt nytt. Man sitter i spenning hele tiden, grafikken og fysikken er på topp. Synes også AIen er det. Det er ikke bare å storme motstanderen, for å vinne må du lage en taktikk. Grunnet dette og mye mer som jeg ikke gidder å skrive, regnes Company of Heroes som et av de beste RTS-spillene gjennom tidene. Gjennomsnittsreviewen på metacritic er 93 av 100!

Lenke til kommentar

Går det ann og regne FEAR Combat som et eget spill eller går det under FEAR som kom i 2005?

 

Om det går vil jeg da nominere FEAR Combat som etter min mening er det beste spillet jeg har prøvd i den kategorien, god grafikk og bra/morsomt gameplay har ført til mange timer spilling der, at det er gratis er heller ingen uting :)

 

Godt jobba Monolith!

Lenke til kommentar

The Elder Scrolls IV: Oblivion

 

Oblivion-762892.jpg

 

Etter flere hundre saves og x antall karakterkreasjoner i ettertid, kan jeg umulig nominere noe annet spill enn Oblivion!

Dette er ett av de beste spillene jeg har spilt i hele mitt liv.

Så mange side-quests at man glemmer main-questet. Utrolig fin natur sammenkjørt med dødelige fiender. :love:

 

Spillet ble ikke noe mindre fengende med mods, som feks Oscuros :)

 

Edit: Hadde bare Neverwinter Nights 2 kommet litt tidligere .. :whistle:

Endret av Xander^
Lenke til kommentar

Jeg nominerer Neverwinter Nights 2, som er mitt favorittspill i 2006.

 

Obsidian har gjort en fantastisk god jobb med å lage etterfølgeren til et av de beste CRPGs noensinne. Med en flott historie, artige og vellagde NPCs og et solid toolset, så er det ingen grunn til at NWN2 kommer til å bli glemt med det første.

Lenke til kommentar

FPS: BF 2142 (er serr det eneste FPS spillet jeg har spilt i år, skjønner om folk kan være uenige), har spilt Rainbow Six Vegas også men det er ikke verdt tanken en gang.

 

MMO: Skulle likt å sakt Age of Conan beta.. men har ikke vært heldig nok så går for Last Chaos, selv om det ikke var så gøy... Har egentlig gitt opp MMO's til Age of Conan for å spare grinde lysten :D

 

Action: Helt klart Hitman Blood Money, yndlings spillet av alle sjangerne. Så mye morsomme muligheter. Utrolig bra spill av Eidos.

 

RPG: Gothic 3 - uten bugs hadde vært bedre enn Oblivion, men Oblivion ga meg noen uker med morro og Gothic 3 ble kjedelig etter litt for mange crasher og korrupte saver så går for Oblivion her.

 

Strategi: Total War Medieval 2/Guild 2, veldig usikker.

 

Sport: FIFA 2007

 

Bilspill: Need for speed Carbon, burde kanskje ha spilt litt flere bilspill i år? LOL

Lenke til kommentar

kimern9: Det er fint om du kan velje eit av spela på den lista. :)

 

Mitjmannen: Tja, Fear Combat gir vel ikkje noko særleg nytt. Det er jo bare den gode gamle multiplayer-delen til Fear. Men sidan det er jul, og spelet tross alt er "stand alone" legg eg det til lista.

 

Eg minner om at nomineringa må ha ei grunngjeving. Spelet må og vere frå 2006. For å få ei oversikt over spela dykk har å velje mellom kan dykk sjå på Gamer.no si liste over utgjevingar: http://gamer.no/dates.php?platform=PC&year=2006

Lenke til kommentar
kimern9: Det er fint om du kan velje eit av spela på den lista. :)

 

Mitjmannen: Tja, Fear Combat gir vel ikkje noko særleg nytt. Det er jo bare den gode gamle multiplayer-delen til Fear. Men sidan det er jul, og spelet tross alt er "stand alone" legg eg det til lista.

 

Eg minner om at nomineringa må ha ei grunngjeving. Spelet må og vere frå 2006. For å få ei oversikt over spela dykk har å velje mellom kan dykk sjå på Gamer.no si liste over utgjevingar: http://gamer.no/dates.php?platform=PC&year=2006

7559709[/snapback]

 

 

Hitman Blood Money da.. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...