Gå til innhold

Webshoptesten 4. kvartal 2006


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns egentlig disse pristestene er ganske overflødige. Vi har webshopguiden der man kan se hvilke erfaringer brukerne har med de forskjellige butikkene, i tillegg til prisguiden der man kan se hvilken butikk som er billigst på et spesielt produkt. Er det ikke bare av akademisk interesse hvem som har lavest gjennomsnittspris på produktene, når man enkelt kan sjekke hvem som er billigst på det produktet du trenger akkurat nå?

Lenke til kommentar
Jeg synes det bør lyse en varsellampe noen steder når topp-plasseringene er dominert av de butikkene som har hatt flest dårlige brukererfaringer og kritikk for (manglende) kundeservice gjennom tidene  :whistle:

7475705[/snapback]

 

Amentio har jeg ikke hørt noe om.

Itbutikken har jeg lest litt dårlig stoff om.

Shg derimot, trodde jeg var gode på både service og pris...eller tar jeg feil der ?

Lenke til kommentar
Jeg synes det bør lyse en varsellampe noen steder når topp-plasseringene er dominert av de butikkene som har hatt flest dårlige brukererfaringer og kritikk for (manglende) kundeservice gjennom tidene  :whistle:

7475705[/snapback]

OK, har god erfaring med både SHG, ITButikken og MPX :) Dårlig/sær kundebehandling kan man få overalt. Jeg stoler hvertfall ikke på det som står om butikkene i prisguiden, det har vært oppe hvertfall en gang at negative kommentarer blir slettet for enkelte butikker, mulig de ikke har vært seriøse, men da burde man moderert kommentaren og ikke bare slettet karakterene. Alt i alt er jeg mer opptatt av hvilke negative kommentarer som kommer enn positive, dvs eventuelle problemer jeg kan forvente.

 

Det eneste som jeg alltid reagerer på i disse testene er at vareutvalget kanskje ikke blir lagt nok vekt på? Det er dog en 2 sidig sak, dvs at man kanskje har ett noe sært vareutvalg i testene og at butikkene har lite... Mulig man på enkelte komponenter burde lagt inn ett tilsvarende produkt i samme prisklasse? Litt vanskelig på CPUer, men på HK og skjermkort(særlig) burde ikke dette være ett problem.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Synes en slik gjevnlig "test" er svært viktig jeg, holder sjappene litt i øra og gjør det enklere for oss forbrukere. Har handla hos alle 3 som er på topp, vell amentia er første gang idag, hadde bestilt meg en Benq 20 lcd, sparte jo flere noen hundre på å flytte den ordren fra xd til amentio.

Og i motsettning til i "gamle" dager regner de riktig nå :)

Lenke til kommentar

Dette er jo en ren pristest da folkens. Skjønn det.

Dere begynner å diskutere hvem som har best service og support, etc. noe som ikke har noe med denne testen å gjøre. Synes det blir litt utenfor tema.

 

Men siden dere allikevel har bringt det på bane:

Jeg er vant med å bruke mye penger uansett jeg så da spiller det liten rolle hvem som kan levere billigst. Mye penger går med allikevel, så service og support teller mye mer.

 

Synes datamodellen dere bruker er veldig god. Leste først om den i dag. Har ikke fulgt med på disse pristestene, så dette var første gang jeg kikket på en slik artikkel. Gjennomsnittspriser er jo kjekt så vet jeg hva jeg egentlig bør forvente at en vare koster.

 

Og selv om det finnes mange nettbutikker i landet så er det allikevel komplett.no, mpx.no, psdata.no og netshop.no som er mest kjent tror jeg, og de drar vel inn en del på det.

Jeg har ihvertfall selv kun handlet på mpx.no, komplett.no og netshop.no.

Lenke til kommentar

Synes forsatt dette er en tragisk måte å måle ting på.

Siden dere bare går etter pris og folk generelt sett ikke vet bedre, så er dere skyldig i å lure folk til å kjøpe hos folk som enten har elendig kundeservice og/eller absurde fraktpriser.

 

Er ikke rart folk tror testene er kjøpt og betalt av enkelte butikker.

Dere skulle ha tatt med frakt på varene til f.eks Oslo, og bare ta med butikker som har over X antall i score i tilbakemeldingsforumet.

 

Det er ikke så stor forskjell på fraktprisene i norge så at man tar noe så "sentralt" som oslo med er ok.

Lenke til kommentar
Men siden dere allikevel har bringt det på bane:

Jeg er vant med å bruke mye penger uansett jeg så da spiller det liten rolle hvem som kan levere billigst. Mye penger går med allikevel, så service og support teller mye mer.

Så pris betyr ingenting fordi du er vant med å betale mye? Regner med at du har endel penger da, men tipper det gjelder en liten andel av forumdeltakerne her. De fleste av oss ønsker ikke å betale mer enn nødvendig. Den eneste type service som betyr noe for meg er at jeg får byttet/reparert ting som ikke fungerer. Support benytter jeg meg ikke av i denne sammenheng. Nå bestiller ikke jeg heller de billigste komponentene og holder meg unna ting jeg mistenker er jalla, så i alle de årene(dvs de siste ~7+årene) jeg har kjøpt datakomponenter på nett, så har jeg neppe måttet reklamere mer enn 1 eller 2 ganger. Dette + jeg handler litt strategisk, komponenter som jeg vet har høy feilrate handler jeg oftere lokalt, slik at jeg har en fysisk butikk å forholde meg til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...