Gå til innhold

Vista får nye lisensvilkår


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om en må kjøpe ny lisens fordi en skifter ut feks hovedkortet blir jo håpløst,hva med dem som skifter hardware i maskinen flere ganger i året??

Men igjen er det vel nettop folk med piratkopier en kan takke for slike begrensninger  :thumbdown:

7079043[/snapback]

 

Hva har piratkopiering med dette å gjøre? Jeg kan ikke fatte hvordan dette har noen som helst effekt hverken fra eller til for piratkopieringens del.

 

AtW

Lenke til kommentar
Om en må kjøpe ny lisens fordi en skifter ut feks hovedkortet blir jo håpløst,hva med dem som skifter hardware i maskinen flere ganger i året??

Men igjen er det vel nettop folk med piratkopier en kan takke for slike begrensninger  :thumbdown:

7079043[/snapback]

 

Hva har piratkopiering med dette å gjøre? Jeg kan ikke fatte hvordan dette har noen som helst effekt hverken fra eller til for piratkopieringens del.

 

AtW

7079075[/snapback]

 

Om det vil ha noen effekt eller ikke er ikke jeg den rette til å svare på,men at det legges inn stadig større begrensninger er uten tvil i et forsøk på å stoppe nettop uerlige brukere og atter en gang er det oss som betaler for varen det går utover.

Ikke bruker jeg piratkopier,ikke bruker jeg samme lisensen på flere maskiner,men jeg skifter hardware ofte og dermed får jeg svi for de begrensninger som blir innført i kampen mot piratkopiering/tyveri .

Lenke til kommentar
Er dette stormannsgalskap eller bare ren skjær idioti fra microsoft sin side?! Syns dem skulle heller blitt mer åpne åvenfor konsumentene og satt realistiske priser, DA hadde kanskje noen kjøpt varene dems....

7079109[/snapback]

 

Synest faktisk ikke det er dyrt for at OS.

Rart dette her,her ropes det om at et os er dyrt,det brukes i mange år,men å kjøpe hk,cpu eller grafikkort til langt høyere priser og mye oftere er ok :hmm:

Lenke til kommentar

hadde det kosta 300 kr eller noe, som faktisk folk kanskje GIDDEr betale for windows, og som er en overkommelig pris, DA skulle jeg kjøpt det...

og det tror jeg de fleste ville gjort.. og da ville de tjent inn igjen alle pengene de hadde "tapt" på å sette ned prisen..

 

helt latterlige priser de har nå iallfall.

Lenke til kommentar
Om det vil ha noen effekt eller ikke er ikke jeg den rette til å svare på,men at det legges inn stadig større begrensninger er uten tvil i et forsøk på å stoppe nettop uerlige brukere og atter en gang er det oss som betaler for varen det går utover.

Ikke bruker jeg piratkopier,ikke bruker jeg samme lisensen på flere maskiner,men jeg skifter hardware ofte og dermed får jeg svi for de begrensninger som blir innført i kampen mot piratkopiering/tyveri .

7079123[/snapback]

 

Hva har dette med piratkopiering å gjøre? Hvorfor skulle dette tiltaket begrense pratkopiering på noen som helst slags måte? Hva gjør de nye lisensvilkårene som hindrer piratkopiering? Det har ingenting med det å gjøre, og gir såvidt jeg kan se ingen ektra teknisk begrensning for kopiering. Det går ikke ann å legge alle begrensinger inn i "anti-piratkopierings"-gruppen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er dette stormannsgalskap eller bare ren skjær idioti fra microsoft sin side?! Syns dem skulle heller blitt mer åpne åvenfor konsumentene og satt realistiske priser, DA hadde kanskje noen kjøpt varene dems....

7079109[/snapback]

 

Synest faktisk ikke det er dyrt for at OS.

Rart dette her,her ropes det om at et os er dyrt,det brukes i mange år,men å kjøpe hk,cpu eller grafikkort til langt høyere priser og mye oftere er ok :hmm:

7079128[/snapback]

 

 

Vel, nå er det ikkje alle som kjøper nytt GFX kort til 3-4000 då.

Min pc har klart seg i snart 3år nå, med X800SE kort...

Lenke til kommentar
hadde det kosta 300 kr eller noe, som faktisk folk kanskje GIDDEr betale for windows, og som er en overkommelig pris, DA skulle jeg kjøpt det...

og det tror jeg de fleste ville gjort.. og da ville de tjent inn igjen alle pengene de hadde "tapt" på å sette ned prisen..

 

helt latterlige priser de har nå iallfall.

7079135[/snapback]

 

Desverre er det ikke prisen som er avgjørende for de som piratkopierer,det ironiske her er at når det gjelder software så er den bestandig så dyr og "ok å stjele" men gjelder det en mobil eller siste mote klær så er det ok å kjøpe til svimlende priser for å være blandt de kule i gjengen.

Så nei prisargumentet holder ikke her.

 

Vel, nå er det ikkje alle som kjøper nytt GFX kort til 3-4000 då.

Min pc har klart seg i snart 3år nå, med X800SE kort...

 

Og det kostet vel omtrent det samme som et os da det kom ut, poenget er uansett at her er det mange som klager på prisen på feks XP som en har fått for vel 1000 kr og som en kan ha i en årrekke,samtidig ser en at de glatt kan skifte feks grafikkort ,cpu eller lignende ofte :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Om en må kjøpe ny lisens fordi en skifter ut feks hovedkortet blir jo håpløst,hva med dem som skifter hardware i maskinen flere ganger i året??

Men igjen er det vel nettop folk med piratkopier en kan takke for slike begrensninger  :thumbdown:

7079043[/snapback]

 

Hva har piratkopiering med dette å gjøre? Jeg kan ikke fatte hvordan dette har noen som helst effekt hverken fra eller til for piratkopieringens del.

 

AtW

7079075[/snapback]

 

Om det vil ha noen effekt eller ikke er ikke jeg den rette til å svare på,men at det legges inn stadig større begrensninger er uten tvil i et forsøk på å stoppe nettop uerlige brukere og atter en gang er det oss som betaler for varen det går utover.

Ikke bruker jeg piratkopier,ikke bruker jeg samme lisensen på flere maskiner,men jeg skifter hardware ofte og dermed får jeg svi for de begrensninger som blir innført i kampen mot piratkopiering/tyveri .

7079123[/snapback]

 

Kan ikke være så utrolig gjennomtenkt den kommentaren din her snekkeren.

Det er ganske soleklart at Microsoft ønsker å begrense antall ganger en bruker kan oppgradere maskinen sin uten å "fornye" lisensen sin på vista. Makan til brukerfiendtlighet skal man se lenge etter, et godt eksempel er jo ved oppgradering til ny pc så må man kjøpe på nytt det samme operativsystemet fordi Microsoft ikke synnes det er rettferdig at vi bruker penger på hardware og ikke mere på dem.

 

Nei, har man først kjøpt seg et operativsystem så forventer man at det skal kunne brukes på kundens vilkår, ikke slik som vilkårene er nå for det kan knapt sies at kjøper er eier av operativsystemet sitt på sine egne datamaskiner.

 

Nei, dette er i seg selv en god grunn til å ikke kjøpe Vista.

Lenke til kommentar
hadde det kosta 300 kr eller noe, som faktisk folk kanskje GIDDEr betale for windows, og som er en overkommelig pris, DA skulle jeg kjøpt det...

og det tror jeg de fleste ville gjort.. og da ville de tjent inn igjen alle pengene de hadde "tapt" på å sette ned prisen..

 

helt latterlige priser de har nå iallfall.

7079135[/snapback]

 

jeg er litt enig. MEN det hadde vert noen ulemper med det også. MS har nokk store servere som må vedlikeholdes for å komme med oppdateringer osv.

 

de kunne solgt windows billigere å tilbydt oppdateringer via torrent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...