Gå til innhold

Hvilken mobilforsikring duger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må jo si at dere ikke bare bør "teste" vilkårene til forsikringsselskapene - men hvordan de faktisk oppfører seg i praksis.

 

Jeg personlig og flere andre mennesker jeg har snakket med har store problemer med netcoms forsikringsselskap - da de fikk nye eiere januar 2005 har de blitt helt nazi på paragrafene sine, og er svært vriene å få noe utav.

 

Vilkår er en ting - praksis noe helt annet.

 

Dere har feks i elkjøp sin forsikring ikke fått med dere at egenandelen er KUN dersom kunde må få ny telefon - det er ingen egenandel ved reparasjon.

Lenke til kommentar
Hvor ofte klarer folk å ødelegge/miste telefonene sine egentlig? hvis de absolutt trenger en forsikring på den?

I mange tilfeller så ville det jo holde å sette av den samme summen hver måned som forsikringen koster og så bruke de pengene på ny mobil.

6860774[/snapback]

 

Enig, har aldri hatt mobilforsikring, eneste jeg kan se som et viktig bruksområde er hvis du reiser mye utenlands i land med mye tyveri og risikerer å bli frastjålet tlf og dermed få stort økonomisk tap om den blir brukt til å ringe med.

Lenke til kommentar
Enig, har aldri hatt mobilforsikring, eneste jeg kan se som et viktig bruksområde er hvis du reiser mye utenlands i land med mye tyveri og risikerer å bli frastjålet tlf og dermed få stort økonomisk tap om den blir brukt til å ringe med.

6860837[/snapback]

Da har man jo ofte reiseforsikring også

6860847[/snapback]

 

Min reiseforsikring dekker såvidt jeg vet ikke forbruk på mobilen, bare selve mobilen. Mulig andre reiseforsikringer dekker forbruk dog.

Lenke til kommentar

Hvorfor har dere ikke med uhells-forsikringen til Lefdal (Saftey+)?

 

Mistet min mobil i badekaret, og fikk ny uten et eneste spm eller egenandel.

Den dekker forsåvidt etter det jeg husker ikke tyveri, da de skal ha tlf tilbake uansett skade.

 

Edit:

Fant ut nå at de har egenandel basert på verdien av mobilen.

Jeg kjøpte forsikringen for snart 1 år siden, men kan ikke huske å ha fått opplysning om egenandelen.

Endret av Makky
Lenke til kommentar
Hvorfor har dere ikke med uhells-forsikringen til Lefdal (Saftey+)?

 

Mistet min mobil i badekaret, og fikk ny uten et eneste spm eller egenandel.

Den dekker forsåvidt etter det jeg husker ikke tyveri, da de skal ha tlf tilbake uansett skade.

 

Edit:

Fant ut nå at de har egenandel basert på verdien av mobilen.

Jeg kjøpte forsikringen for snart 1 år siden, men kan ikke huske å ha fått opplysning om egenandelen.

6866679[/snapback]

 

Samme som Elkjøp.

Lenke til kommentar
Min reiseforsikring dekker såvidt jeg vet ikke forbruk på mobilen, bare selve mobilen. Mulig andre reiseforsikringer dekker forbruk dog.

6861028[/snapback]

Får du ikke mobilen sperret med en gang da?

6867252[/snapback]

Hvis du ikke får sperret den med en gang. Eks ble dama mi frastjålet sin telefon fra hotell-rommet da jeg var på malta og hun fant ikke ut dette før mange timer etter at det hadde skjedd.

Lenke til kommentar

Dere tok ikke med forsikringen som Nordialog har.

Der betaler man 350 første gangen man bruker den, 700 for andre og 1400 for tredje, hva som skjer etterpå vet jeg ikke.

 

Man ringer bare ett nr. til forsikringselskapet og forklarer at telefonen er kaputt eller noe slikt, og de kontakter nermeste forhandler som gir deg ny telefon. Meget hyggelig gjeng å prate med, og virker veldig villig til å hjelpe.

 

Koster 35 kr mnd. Har brukt den 1 gang og er meget fornøyd

Lenke til kommentar
Hvor ofte klarer folk å ødelegge/miste telefonene sine egentlig? hvis de absolutt trenger en forsikring på den?

I mange tilfeller så ville det jo holde å sette av den samme summen hver måned som forsikringen koster og så bruke de pengene på ny mobil.

6860774[/snapback]

 

Man kan vel anta at forsikringsselskapene tjener penger på forsikringene sine, og derfor vil det neppe lønne seg økonomisk med en forsikring, om du ikke er endel mer uforsiktig/uheldig enn snittet. Derfor ser jeg liten økonomisk grunn til å ha en forsikring (i tillegg vil folk få dekt ting de ikke hadde brydd seg med ellers, feks en liten sprekk i diplayet, og det går også utover forsikringsprisen).

 

Men om kostnaden med det du forsikrer er så stor at du ikke tåler det økonomiske tapet (feks et hus), eller man liker tryggheten, så kan jo forsiking være et alternativ, men jeg synes ingen av de faktorene er særlig store på en mobiltelefon.

 

Så nei, jeg synes ikke det er særlig mye vits med en slik forsikring.

 

AtW

Lenke til kommentar
Har telefon til 3000,-

 

2 år med forsikring koster meg 600kr.

dekker alt utenom vannskader.

 

så jeg mener det er verdt det.

6870449[/snapback]

 

Hva er egenandelen? Får du dekt hele summen på 3000 om du ødelegger telefonen? Gjelder den alle ødeleggelser? Ødelegger du mer en 20% av telfonene dine de første to årene? (og det dekkes ikke av kjøpslov, eller annen forsikring?)

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...