Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trenger hjelp med fysiske krav!


Propofol

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg går på ambulansefag så har jeg fått vite de fysiske kravene jeg må oppfylle for å få lærlingeplass. Meningen med denne tråden er å få tips fra dere hvordan jeg skal trene på best mulig måte for å fylle kravene, kravene er følgende:

 

3000 meter på 14 minutter

30 Armhevninger

10 Kroppshevninger

Personbæring (70Kg.) 100 meter

Personbæring (70kg.) opp til 3 etg. og ned igjen

 

Tidsfristen er våren 2007 og jeg er redd jeg ikke klarer alt dette til da. Da tenker jeg på kroppshevningene spesielt. Hvordan kan jeg trene på best mulig måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kroppshevinger.

Leste et bra program for dette. Hvis du ikke greier noen, kan du bruke sånn som de fleste helsestudioer har med at du kan legge/ta av vekk så det blir lettere.

Hvis dette ikke er mulig så begynn å tren negative kroppshevinger, dvs at du begynner når du har hodet over stangen og så heiser du deg helt ned til armene er strukket. Dette skal gjøres på 1 minutt. Gjør denne øvelsen 3-5 ganger med god pause imellom.

 

Når du begynner å beherske dette, så kan du gå over på vanlige kroppshevinger.

Ta fra 6-12 rep med 3-5 sett. Husk å ta hodet over stangen, dette er det tyngste synes jeg.

Du kan også trene med nedtrekk bredt grep foran og bak ryggen.

 

3000 meteren, er det bare til å kjøre intervall trening og en langtur i uken.

Intervall så må du passe på å varme opp i 15 min. ca så må du kjøre 30 sekund spurt 1 minutt pause i ca 20 min. Langturen bør være på over 50 minutt.

 

Armhevinger er bare å ta så mange du greier med ca tre sett.

Personbæring anbefaler jeg å trene knebøy.

 

Dette er bare noen eksempler på hvordan du kan trene deg opp i de forskjellige øvelsene. De finnes sikkert masse andre varianter å gjøre dette på.

 

(Husk at du bør ha et bra kosthold for å få energi og bygge muskler.

Hvis du merker dårlig fremgang så kan du jo begynne å ta litt kreatin. Dette samler opp vann i muskler og gjør at du vil få litt ekstra styrke. Men ikke begynn rett på dette.)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Husk at kosthold er en del av trenningen. Spis sundt og variert og det skader heller ikke å tenke på å få i deg proteinrik mat evt. protein tilskudd hvis du ikke får i deg nok proteiner.

 

De kravene der er ikke akuratt uoverkommelig, uten at jeg veit åssen fysisk form du er i så burde dette går bra. Lykke til :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...