Gå til innhold

AW9D-serien offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt for lite info om det enda.... må vente til noen av de store hardware sidene får tak i et eksempel og tester det, eller evt. en av de drevne guruene på xtremesystems, så får vi se hva FBS den takler, og hvilke inntillingsmuligheter vi har i BIOS.

 

Men jeg like ihvertfall fargedesignet da. Endelig et hovedkort som ikke ser ut som det ble designet av homepatruljen :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Internt hos Abit skal man ha klart å oppnå en FSB på 470 MHz.
Dette var jo ganske så pene resultater. Pris, kvalitet og andre ting gjenstår å se :)

6717593[/snapback]

Jeg har litt blandet erfaring med Abit og kvalitet, tror aldri jeg har hatt ett Abit kort hvor _absolutt_ alle funksjonene har vært brukandes eller at jeg har slitt med drivere til minst en integrert enhet. Det siste Abit HK'et jeg hadde var for AMD, det var mildt sagt håpløst, etter det har jeg holdt meg unna Abit. Har hatt flere Asus HK etter det og aldri hatt samme type problemer. En ting skal Abit ha; alle Abit kortene jeg har hatt har vært utrolig gode OC kort. Husker blant annet slot 1 kortet jeg hadde, mens alle andre måtte bruke teiptrikset for å overklokke, så kunne jeg rive bort teipene da jeg kjøpte Abit kortet og klokke CPUen enda mer :)

Endret av kindings
Lenke til kommentar
Jeg opplevde akkurat det samme, perpyro. Kortet så bra ut på alle områder, men så hadde det selvfølgelig bare en PCI-port. Jeg liker ikke denne trenden med at PCI-portene blir færre og færre.

6718513[/snapback]

PCI-E 1x skal jo ta over for PCI på sikt, så det er ikke særlig rart at det blir mindre og mindre av PCI. På samme måte som at AGP-skjermkortene blir færre og færre.

Lenke til kommentar
Jeg opplevde akkurat det samme, perpyro. Kortet så bra ut på alle områder, men så hadde det selvfølgelig bare en PCI-port. Jeg liker ikke denne trenden med at PCI-portene blir færre og færre.

6718513[/snapback]

PCI-E 1x skal jo ta over for PCI på sikt, så det er ikke særlig rart at det blir mindre og mindre av PCI. På samme måte som at AGP-skjermkortene blir færre og færre.

6718952[/snapback]

 

Joa, men isåfall ligger de vel litt langt foran utviklingen. Det er fortsatt mange som er fornøyd med sitt gamle lydkort, tv-kort eller trådløse nettverkskort. Derfor er det jo litt surt å ikke kunne bruke disse når man oppgraderer pcen.

Lenke til kommentar
Jeg har litt blandet erfaring med Abit og kvalitet, tror aldri jeg har hatt ett Abit kort hvor _absolutt_ alle funksjonene har vært brukandes eller at jeg har slitt med drivere til minst en integrert enhet. Det siste Abit HK'et jeg hadde var for AMD, det var mildt sagt håpløst, etter det har jeg holdt meg unna Abit. Har hatt flere Asus HK etter det og aldri hatt samme type problemer. En ting skal Abit ha; alle Abit kortene jeg har hatt har vært utrolig gode OC kort. Husker blant annet slot 1 kortet jeg hadde, mens alle andre måtte bruke teiptrikset for å overklokke, så kunne jeg rive bort teipene da jeg kjøpte Abit kortet og klokke CPUen enda mer :)

6718547[/snapback]

Jeg vet at Abit har hat problemer noen hovedkort for noen år siden, men de nyeste har blitt enormt mye bedre. :thumbup:

Tror ikke du vil angre hvis du kjøper et nytt Abit kort i dag.

Lenke til kommentar
Jeg har litt blandet erfaring med Abit og kvalitet, tror aldri jeg har hatt ett Abit kort hvor _absolutt_ alle funksjonene har vært brukandes eller at jeg har slitt med drivere til minst en integrert enhet. Det siste Abit HK'et jeg hadde var for AMD, det var mildt sagt håpløst, etter det har jeg holdt meg unna Abit. Har hatt flere Asus HK etter det og aldri hatt samme type problemer. En ting skal Abit ha; alle Abit kortene jeg har hatt har vært utrolig gode OC kort. Husker blant annet slot 1 kortet jeg hadde, mens alle andre måtte bruke teiptrikset for å overklokke, så kunne jeg rive bort teipene da jeg kjøpte Abit kortet og klokke CPUen enda mer :)

6718547[/snapback]

Jeg vet at Abit har hat problemer noen hovedkort for noen år siden, men de nyeste har blitt enormt mye bedre. :thumbup:

Tror ikke du vil angre hvis du kjøper et nytt Abit kort i dag.

6719559[/snapback]

 

Ganske enig der. Sitter nå med ett Abit AW8-Max, fungerer kjempe bra ;) Jeg liker heller ikke at det blir mindre PCI slotter, men det får man bare leve med. Tenker jeg skal ha ett slikt ett :dribble: Liker fargene kjempe godt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...