Gå til innhold

Radeon X1950 i september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syntes det er unødvendig å lansere dette da R600 kommer så tidelig etterpå, eller blir det bare lansert da , slik at det tar 2-3 måner til vi har det i hendene?

6679309[/snapback]

 

Forstår veldig godt at ATI lanserer X1950 selv om det får kort levetid. All tid ATI tilbringer som #2 på grafikk-fronten betyr tap i anseelese og dermed sikkert også salg. Siden ATI, som nvidia, er avhengig av salg, og salg er direkte koblet til ytelsestronen, så lanserer ATI X1950.

 

Om enn det bare blir en papirlansering med minimal leveranse før R600 så fører X1950 med seg "godt rykte".

 

Det "gode ryktet" en evt test av X1950 mot 7950GX2 fører med seg overskygger den negative omtalen et mulig leveranseproblem medfører, grunnet at et fåtall av de som leser en positiv X1950 test faktisk kjøper kortet, men sitter igjen med en følelse (om enn i bakhodet) at ATI leverer sakene!

 

DrE

Lenke til kommentar
Forstår veldig godt at ATI lanserer X1950 selv om det får kort levetid. All tid ATI tilbringer som #2 på grafikk-fronten betyr tap i anseelese og dermed sikkert også salg. Siden ATI, som nvidia, er avhengig av salg, og salg er direkte koblet til ytelsestronen, så lanserer ATI X1950.

 

Det er nokk mest for glory og noe markedsverdi. Det er ikke toppkortene som står for gevinsten skulle jeg tro, det står mid range kortene for.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Jeg syntes det er unødvendig å lansere dette da R600 kommer så tidelig etterpå, eller blir det bare lansert da , slik at det tar 2-3 måner til vi har det i hendene?

6679309[/snapback]

 

Slik jeg forstår artikkelen er det RD600 som kommer en måned etterpå, altså et chipset og ikke et DX10 skjermkort.

 

Du kan lese mer om dette chipsettet her.

 

ATI sitt DX10 kort har kodenavn R600 og kommer vel aller tidligst Desember...

 

Info om R600 finnes her.

 

Altså

 

skjermkort > R600

chipset > RD600

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Forstår veldig godt at ATI lanserer X1950 selv om det får kort levetid. All tid ATI tilbringer som #2 på grafikk-fronten betyr tap i anseelese og dermed sikkert også salg. Siden ATI, som nvidia, er avhengig av salg, og salg er direkte koblet til ytelsestronen, så lanserer ATI X1950.

 

Det er nokk mest for glory og noe markedsverdi. Det er ikke toppkortene som står for gevinsten skulle jeg tro, det står mid range kortene for.

6679522[/snapback]

 

Jepp, du sa det. Markedsverdi. Selv om ikke X1950 skulle stå for særlig salg så påvirker det salget av midrange-kort.

 

Du vet:

ATI er bra (fordi de har ytelsestronen)

ATI er dårlig (fordi nvidia har ytelsestronen)

 

DrE

Lenke til kommentar
En annen verdi for ATI er jo at de for "trening" å bruke GDDR4 før de lanserer R600-kortene

6679934[/snapback]

Nå er det vel hovedsaklig andre produsenter enn ATI som lager selve kortene. Men at de får testet ut GDDR4 er vel absolutt positivt.

6680243[/snapback]

 

"Alle" produsenter av skjermkort i dag, om det er ATI eller Nvidia, bruker standard kort fra ATI og Nvidia, slik at alt er likt.

 

Det er nok ATI som vil teste ut GDDR4.

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvordan folk kan krone ait av med seieren i denne bølgen, om dette kortet topper i så kort tid.

 

Eks. (my bad xamp)

1 år med datautvikling. 3 skjermkort lanseringer.

Nvidia er ute med toppen i to mnd. ati i en.

*4

 

= Nvidia 8mnd > ati 4mnd Overall det året. Skulle altså Ati all e de gangene ha "vunnet slaget" pga. den ene måneden på toppen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...