Gå til innhold

Radeon X1950 i september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er imponerende av ati og lage ett kort som skal kjempe mot korte til nvidia som består av to kort i ett....

6683954[/snapback]

nVidia kunne også lansert et 7900GTX kort med GDDR4 minne på, men det er for kort tid til neste generasjon blir lansert.

 

7950GX2 ble ikke lagt fordi at nVidia ikke hadde noen alternativer. Det ble lagd fordi kostnadene per 7900-GPU (i 90nm) er så lav, og strømforbruket er også lavt. En G70 brikke koster nVidia omtrent harlvparten av hva en R580 brikke koster ATi.

 

Ett 7950GX2 kort bruker også mindre strøm en x1900xt på load.

 

x1950xtx setter jo også en ny rekord i strømbruk på single kort, men regner med at det er en nyttig prøve for ATi på hvordan GDDR4 minne fungerer, for alt annet på X1950 er uforandret (regner ikke med kjøler).

 

nVidia sitt umiddelbare svar på x1950 kommer til å bli en oppdatert og WHQL sertifisert QuadSLI driver, som ikke er rusha til markedet slik som 91.45 beta-driveren var.

Lenke til kommentar
Forstår ikke hvordan folk kan krone ait av med seieren i denne bølgen, om dette kortet topper i så kort tid.

 

Eks. (my bad xamp)

1 år med datautvikling.  3 skjermkort lanseringer.

Nvidia er ute med toppen i to mnd. ati i en.

*4

 

= Nvidia 8mnd > ati 4mnd  Overall det året. Skulle altså Ati all e de gangene ha "vunnet slaget" pga. den ene måneden på toppen?

6682762[/snapback]

 

Det er ingen som vet hvor lenge X1950 vil trone på ytelses toppen, fordi neste generasjon skjermkort (DX10) er det ingen som vet når kommer enda. For alt vi vet vil X1950 være topp kortet til over nyttår. Hvordan vil det passe inn i din utregning?

Lenke til kommentar

Fra dailytech.

 

Sorry folks, launch date is August 23rd, 2006 instead of September 14th, 2006

 

DailyTech previously reported ATI was pushing back the launch of its Radeon X1950XTX and CrossFire graphics cards from August 23rd, 2006 to September 14th, 2006. DailyTech made an error and the launch date is still on for August 23rd, 2006. On August 23rd, 2006 the performance NDA of X1950XTX and CrossFire cards will be lifted. Retail availability (not embargo) of Radeon X1950XTX and CrossFire cards are expected on September 14th, 2006.  The email sent out from ATI is as follows:

 

    Please Note: ATI has pulled the Launch Date for the Radeon 1950 Series back to Aug 23rd, as originally scheduled. We will anounce on the 23rd and press embargo will be lifted. We will state that broad availability (retail on-shelf) will be mid-Sept.  Apologies for any confusion, thank you-

 

Also launching on August 23rd, 2006 are refreshes to ATI’s mid-range and entry-level lineups. New to the product lineup are the Radeon X1650 Pro and X1300XT. These products are still based on the RV530 core and not the upcoming RV570 core. The Radeon X1650 Pro and X1300XT are very similar in specifications with 12 pixel shaders and 5 vertex shaders. Radeon X1650 Pro will have a 600 MHz core and 1.4 GHz memory clock while the X1300XT will have a 500 MHz core and 800 MHz memory clock.

 

Availability of Radeon X1950XTX and CrossFire is mid September. There’s no word on availability of the Radeon X1650 Pro and X1300XT, though mid September wouldn’t be to

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Post #23 

Det er ingen som vet hvor lenge X1950 vil trone på ytelses toppen, fordi neste generasjon skjermkort (DX10) er det ingen som vet når kommer enda. For alt vi vet vil X1950 være topp kortet til over nyttår. Hvordan vil det passe inn i din utregning?

 

 

Det passer ikke inn i mitt eksempel. Du går helt glipp av poenget.

Det jeg vil frem med er nettop at ingen kan krones av før etterpå.

Og når den avkroningen først skal gjøres, så betyr det mer hvem som har hatt best kort lengst(+pris++++), enn hvem som har hatt best ytelse akkurat i slutten av perioden?

 

Om du var synsk og visste at om du "stuck to Nvidia" så kom de til å holde deg på top 2/3 av kommende år, og ati 1/3.... hvem ville du valgt?

 

Eller om du har enorme vansker med å forestille fortiden for gitt i ett eksempel_

Du og kompisen din ser tilbake på året som var.

Han har vært på høyden 2/3 og du 1/3.......

 

Ingen som er enige at tidsrommet regjert (joda dette kan deles opp i sjikt, er få som har råd til toppkortene) i forhold til konkurrenter har mye å si?

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Genesis:

jeg vet egentlig ikke hva du er gretten for men du oppfører deg nå grettent. Hvor får du det fra at ATI bare har vært på topp i 1mnd? hvordan kan du si det om tiden som har vært og tiden som kommer nå?

 

X1900XT er også et toppkort. Og hva koster X1900XT/512 ift. til 7900GTX/512 nå om jeg får spørre? Har du gått glipp av noe vesentlig?

 

Skulle jeg valgt et kort nå jeg ville leve lenge med så hadde jeg garantert valgt X1900XT pga dens fremtidsrettede shader arkitektur.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...