Gå til innhold

Nytt søksmål mot Microsofts WGA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke uventet.

Alle slike programmer som sender informasjon fra din pc uten ditt samtykke eller uten at brukeren har fått klargjort hva som sendes og når det sendes burde bli ulovlig.

 

Slike programmer kan bli utnyttet som bakdører, det er kun et tidsspørsmål før noen dyktige hackere greir å benytte seg av slike programmer.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg fått med meg hele denne diskusjonen, men hva er det som er så farlig med dette programmet?

 

Jeg bryr meg ikke om Microsoft får vite navnet mitt og at jeg kjører XP SP1.

Er det veldig mye sensitiv informasjon de ellers tar med seg da? At jeg har en AMD643000+ bryr jeg meg også fint lite om at Microsoft evt får vite. Bare de holder seg til dette og ikke begynner å samle info om hvilke nettesteder jeg er på, hvilke mp3'er jeg laster ned m.m. er det greit for meg.

 

Som sagt har jeg ikke fulgt med hele denne diskusjonen og vet ikke om alle de negative sidene ved dette programmet. Noen som vil ramse opp?

Lenke til kommentar

Teddy :

 

*Feil på programvaren : tror du har ulovlig windows når du har ekte.

*Gjør datamaskinen din tregere da den sender ofte i bakgrunnen (ved oppstart blandt annet.).

*Sender mye informasjon, det er ikke kjent alt hva som sendes.

*Har fått flere maskiner til å gå i stå.

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg fått med meg hele denne diskusjonen, men hva er det som er så farlig med dette programmet?

 

Jeg bryr meg ikke om Microsoft får vite navnet mitt og at jeg kjører XP SP1.

Er det veldig mye sensitiv informasjon de ellers tar med seg da? At jeg har en AMD643000+ bryr jeg meg også fint lite om at Microsoft evt får vite. Bare de holder seg til dette og ikke begynner å samle info om hvilke nettesteder jeg er på, hvilke mp3'er jeg laster ned m.m. er det greit for meg.

 

Som sagt har jeg ikke fulgt med hele denne diskusjonen og vet ikke om alle de negative sidene ved dette programmet. Noen som vil ramse opp?

6444313[/snapback]

Det går jo mest på prinsippet for de fleste vil jeg tro. Jeg synes ikke det er så gøy uansett å bli registert i databaser uten at jeg selv vet om det. I tillegg ser nok mange faremomentene i dette; begynner man i det små med overvåkning og ser igjennom fingrene, kan overvåkeren strekke grensene ytterligere neste gang. Når overvåkeren i tillegg er et privat firma som gjør dette kun for egen del, synes jeg bjellene bør klinge. Men det blir vel uansett obligatorisk fordi alle som har såkalt piratkopi støtter terrorisme eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Teddy :

 

*Feil på programvaren : tror du har ulovlig windows når du har ekte.

*Gjør datamaskinen din tregere da den sender ofte i bakgrunnen (ved oppstart blandt annet.).

*Sender mye informasjon, det er ikke kjent alt hva som sendes.

*Har fått flere maskiner til å gå i stå.

6444355[/snapback]

Og det aller viktigste punktet:

*Det er snakk om prinsippet. WGA sender informasjon om brukerne uten å spørre om lov, og oppfører seg dermed som et spionprogram.

Lenke til kommentar
Tror neppe det er programmet som bekymrer dem,heller er det vel at de ser en mulighet til å saksøke noen for å tjene seg noen kroner  :cry:

Skremmende utvikling dette  :hmm:

6444583[/snapback]

 

Nå er det jo ikke gitt noen erstatningssum i denne saken da, ei heller i den forrige, så det virker litt merkelig om det er motivasjonen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har en gyldig lisensnøkkel, men dette programmet laget masse krøll for meg alikevel. Pc'n min fryser seg hver gang dette programmet blir installert, så jeg må skru av automatiske oppdateringer. Hver gang jeg søker etter kritiske sikkerhetsoppdateringer innstallerer dette programmet seg igjen automatisk selv om jeg ikke har valgt det, og pc'n min fryser igjen. System recovery hver gang...

Lenke til kommentar
Teddy :

*Har fått flere maskiner til å gå i stå.

6444355[/snapback]

 

så det er kanskje derfor maskinen min som normalt kan ha en oppetid på flere måneder den siste tiden har begynt å fryse?

systemet og alt låser seg, men musen kan jeg bevege på i kanskje 1-2 minutter før det kommer blåskjerm..

 

uansett liker jeg ikke sånne programmer som sender info til servere uten at jeg har godtatt det. nesten lyst til å legge til MS sin(e) IP(er) i block-listen og skru den av bare når jeg skal oppdatere windows.

Lenke til kommentar

Det er sikkert bare jeg som er paranoid, men at flere og flere store private firmaer tvinger meg til å innstalere overvåkningsprogrammer (spyware), skremmer meg. Finnes det ikke lover mot slikt? Trodde faktisk spyware var ulovlig jeg, men det gjelder vel ikke når store firmaer med masse penger står bak. :(

 

Håper virkelig disse rettsakene når frem, men inntil videre får nok brannmuren mye og gjøre.

Lenke til kommentar
Har dette programmet en egen .exe-fil  ?

 

Hvis ja, noen som vet hva den heter ?

 

 

Burde vel gå an å slette denne.

6446839[/snapback]

 

Ellers så finens det jo programmer som unintaller denne updaten, feks:

 

http://www.firewallleaktester.com/removewga.htm

 

Jeg har ikke prøvd det selv, og kan således ikke garantere dennelenken på noen som helst slags måte.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ellers så finens det jo programmer som unintaller denne updaten, feks:

 

http://www.firewallleaktester.com/removewga.htm

 

Jeg har ikke prøvd det selv, og kan således ikke garantere dennelenken på noen som helst slags måte.

 

AtW

RemoveWGA hjelper lite. Sånn jeg har forstått det gjenoppretter XP WGA igjen etter første reboot. Ta heller på deg pirat-hatten, og fix det på den måten. Måtte det på den eneste(!) lovlige maskinen i huset :roll: .
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...