Gå til innhold

Computex i bilder - del 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt kjedelig begynnelse på artikkelen. Hovedkort og slikt.

 

Flashdiskene er vel den største nyheten på harddiskfronten neste år. Dette er kun første steg mot en nesten instant start av maskinen. Vista og Intel-teamet har arbeidet med denne teknologien en lang tid nå.

Lenke til kommentar
Litt kjedelig begynnelse på artikkelen. Hovedkort og slikt.

 

Flashdiskene er vel den største nyheten på harddiskfronten neste år. Dette er kun første steg mot en nesten instant start av maskinen. Vista og Intel-teamet har arbeidet med denne teknologien en lang tid nå.

6264920[/snapback]

 

Kommet noen spennde hovedkort da, sånn som mini-ITX A64-kortet, det er jo en meget artig variant.

 

Ellers så jo 1100 watteren morsom ut, 80A på 12 V om jeg ikke så feil (får ikke laste ned data-sheet fra hjemmesiden(?)) Selv om prisen er drøy, så er jo det en grei mengde, burde ganske greit ta unn 30 harddisker.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ellers så jo 1100 watteren morsom ut, 80A på 12 V om jeg ikke så feil (får ikke laste ned data-sheet fra hjemmesiden(?)) Selv om prisen er drøy, så er jo det en grei mengde, burde ganske greit ta unn 30 harddisker.

 

AtW

6265049[/snapback]

 

Joda. Den ser meget fin ut... Komplett skal heldigvis ikke har mer enn 4 høvdinger for den :nei:

 

Med denne burde neste generasjons gfx kort i CF/SLI ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Jeg skjønte ikke poenget med den løsningen til Gigabyte. Hva er pointet med 1 PSU til to systemer?

Med G80 og R600 på vei er nok heller den Tagan PSUen eller to PSUer mer aktuelt.

6265768[/snapback]

 

Spare litt penger kanskje? De fleste har jo litt større PSU enn de trenger(?), men virker litt tungvint ja.

 

Ellers hadde jeg håpt markedet skulle flomme over av flash-HDer nå, men de lar vente på seg...

 

AtW

Lenke til kommentar
Dessverre har kortet fra Abit ingen DVI-utgang.

Hva skal man med det? Kan man ikke ganske enkelt bruke en HDMI til DVI adapter?

6266142[/snapback]

 

Bortsett fra at denne ikke kan brukes da, siden den er av feil "kjønn" i begge ender. Man ser jo at de satser kun mot HTPC her da, og ikke mot vanlig PC-bruk.

 

dersom HK'et var rettet mot vanlig bruk, ville det vært bedre med en DVI istedenfor HDMI, ettersom en DVI->HDMI-adapter unektelig sitter bedre enn en HDMI->DVI...

Lenke til kommentar
Dessverre har kortet fra Abit ingen DVI-utgang.
Hva skal man med det? Kan man ikke ganske enkelt bruke en HDMI til DVI adapter?

6266142[/snapback]

Jeg tenkte også på den muligheten men lot være å kommentere det siden det er en fordel å ha begge deler: DVI til en PC-skjerm i samme rom som TV'en med HDMI-inngang.

 

Men selv med en skjerm kan det være en fordel med kun DVI siden DVI-plugger sitter langt bedre enn HDMI-plugger. Jeg har inntrykk av at HDMI relativt lett kan falle ut dersom man flytter på PC'en eller skjermen. DVI sitter dønn fast på grunn av skruene.

 

Lyd i signalkabelen er jo noe som taler til fordel for HDMI, riktignok kun hvis du kjører lyd via TV'en og ikke via f.eks et surroundanlegg. Hvis man skal kjøre via surroundannlegg så kan man like gjerne kjøre kabel rett fra lydkortet til forsterkeren i stedet for å gå via TV'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...