Gå til innhold

Acer med nye Ferrari-maskiner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Turion X2 skuffer i tester da, er mye bedre å gå for en core duo eller vente på neste bærbare prossesor fra intel som knuser core duo og dermed X2 enda mer.

 

Er også dårligere batteri varighet på AMD turion maskiner, i alle fall på de som er testet til nå.

 

Ser ikke hvorfor disse maskinene skal være så dyr, får mye bedre enn dette til mye lavere pris, betalter 40% mer bare for at det står Ferrari på dem

 

 

Turion X2 Vs core duo

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Turion X2 skuffer i tester da, er mye bedre å gå for en core duo eller vente på neste bærbare prossesor fra intel som knuser core duo og dermed X2 enda mer.

 

Er også dårligere batteri varighet på AMD turion maskiner, i alle fall på de som er testet til nå.

 

Ser ikke hvorfor disse maskinene skal være så dyr, får mye bedre enn dette til mye lavere pris, betalter 40% mer bare for at det står Ferrari på dem

 

 

Turion X2 Vs core duo

6206999[/snapback]

 

Nå kastet jeg bare et kjapt overblikk over grafene, da testen var på fransk, men så det ikke ganske jevnt ut egentlig? Grafene så jo noenlunde like ut (utenom den verdiløse benchmarken superPI, og spill, som såklart er viktig for de som spiller, men relativt uviktig fro mange med bærbar).

 

AtW

Lenke til kommentar
Turion X2 skuffer i tester da, er mye bedre å gå for en core duo eller vente på neste bærbare prossesor fra intel som knuser core duo og dermed X2 enda mer.

 

Er også dårligere batteri varighet på AMD turion maskiner, i alle fall på de som er testet til nå.

 

Ser ikke hvorfor disse maskinene skal være så dyr, får mye bedre enn dette til mye lavere pris, betalter 40% mer bare for at det står Ferrari på dem

 

 

Turion X2 Vs core duo

6206999[/snapback]

 

Nå kastet jeg bare et kjapt overblikk over grafene, da testen var på fransk, men så det ikke ganske jevnt ut egentlig? Grafene så jo noenlunde like ut (utenom den verdiløse benchmarken superPI, og spill, som såklart er viktig for de som spiller, men relativt uviktig fro mange med bærbar).

 

AtW

6207195[/snapback]

 

Det testene viser er at i programvare som er optimalisert for dualcore, samt i spill så er Yonah overlegen. :) For oss som kan fransk.

Lenke til kommentar
Samt i spill?

Hvem spiller i 640x400? og er det testen basert på samme grafikkbrikke?

Vil gjerne se flere tester før jeg drar konklusjoner på Turion x2.

Uansett ser ut til å bli en fet bærbar, håper prisen er grei :p

6207469[/snapback]

De har begge to Nvidia 7600 go med 256 mb ram. Likere blir det vel ikke. Det er også interessant å merke seg at i den eneste testen i 800x600 så drar Yonah enda mer fra. Testen viser det den viser, så får du være så fanboy du vil. :)

Lenke til kommentar

har egentlig alltid ment at Acer med Ferrari-maskiner er allt for dyre etter det man får.

 

den som er i dag koster fremdeles 15500,- med. 2 ghz turion, 1 gig ram, 100mb hdd og x700

 

mens en ASUS A6Ja som har ca de spesifikasjonene som den nye ferarrien kommer med koster 13600,-

 

tipper den nye ferarrien legger seg over 18K

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Supert. Kanskje det blir en slik pc på meg da. Prisen blir nok fra 18000 - 20000.

 

Om spesifikasjonene blir som nevnt i artikkelen, så er det cirka det jeg hadde forventet. Jeg håper at den kraftigeste Turion X2en blir benyttet. Som med Acer Ferrari 4000, så blir det nok flere undermodeller, som 4002, 4005 og 4006.

 

Jeg er spent på batteritiden og vekten.

 

Så blir det kanskje en slik på meg.

 

Hvis de hadde fjerna Ferrari-merke hadde prisen synket med noen lapper... trist, men sant. ;)

 

Virker interessante ja, men blir nok for dyr.

6206983[/snapback]

Husk at Ferrarien også er bygget i karbonfiber, som er vel rundt 30 ganger mer slitesterkt ifølge noen kilder.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...