Gå til innhold

Blogg: Den som venter på noe godt (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er lenge siden jeg har syntes at konsol virket 'spennende' men jeg tror nintendo virkelig er inne på noe. Alt avhenger av implementasjonen. At wiimote åpner for mye bedre spillbarhet på genre som ellers blir litt kronglete på konsoll er i hvertfall sikker, FPS, RTS, RPG er alle genre som tjener godt på en kontroller som dette.

 

Sportspill virker også som de kan få et friskt pust med denne, så for eksempel noen screens fra et amerikansk fotballspill som viste instruksjons bildene, veldig inovativt og spennende.

 

Så får vi se om mario og zelda klarer å henge med i svingene også da... klarer ikke helt å se hvordan det skal bli å styre platformspill med wiimote... videoene gir ikke nok inntrykk til å bestemme seg.

 

At også nunchuck adonen med analogstikka får detection av hvor den er i rommet synes jeg også var positivt, øker mulighetene ytterligere. Morro med høyttaler på kontrollern også, selv om det blir mest en mimikk. :)

Lenke til kommentar

Gleder meg som en unge til Wii kommer ut :D

Jeg er selvfølgelig, som de fleste andre, også litt usikker på hvordan det blir å spille med den kontrolleren. Men forventningene er veldig store når det gjelder klassikeren Zelda, for å ikke nevne Mario... Kansje det til og med blir Metroid på meg også.

Lenke til kommentar

Altså - ærlig talt. Med uttalelser som dette:

 

Jeg liker ikke tanken på at du for eksempel kan kjøre en bil i Forza Motorsport 2 på Xbox 360, lakkere den på PC og trimme den på mobiltelefonen. Hold mediene fra hverandre, sier nå jeg.

 

hvordan kan man ta denne artikkelen seriøst? Dette er jo nettop nyskapende og meget godt nytt for folk som har både PC og XBOX360 (som jeg vil tro gjelder de fleste XB360 eiere).

 

For meg er det ikke noen særlig tvil om hvem som "vant" pressekonferanse-krigen denne gang. Det var Microsoft. De viser at neste generasjon av XBOX360 spill blir langt bedre, at utviklerne nå har begynt å få grep om plattformen. At alle er så innmari gira på Nintendos kontrollere har jeg vanskeligheter for å forstå. Det er et nisjekonsept som langt ifra vil fungere til alle typer spill, men Nintendo har hatt stor suksess med å fronte dette som hovednyheten i Weeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Og godt er det, for ellers finnes det jo ikke fnugg av nyskapning i den boksen. Den er langt mindre krafting enn XBOX360 og PS3.

Lenke til kommentar
For meg er det ikke noen særlig tvil om hvem som "vant" pressekonferanse-krigen denne gang. Det var Microsoft. De viser at neste generasjon av XBOX360 spill blir langt bedre, at utviklerne nå har begynt å få grep om plattformen. At alle er så innmari gira på Nintendos kontrollere har jeg vanskeligheter for å forstå. Det er et nisjekonsept som langt ifra vil fungere til alle typer spill, men Nintendo har hatt stor suksess med å fronte dette som hovednyheten i Weeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Og godt er det, for ellers finnes det jo ikke fnugg av nyskapning i den boksen. Den er langt mindre krafting enn XBOX360 og PS3.

6088900[/snapback]

 

Microsoft gjør det bra ja, men Nintendo gjør det bedre IMO. Og hva så om Wii er en svakere konsoll? Wii har en fantastisk kontroller som kan vise seg å være utroli bra til diverse spill... Det eneste som Sony og Microsoft har er god grafikk...

 

Og BTW, så har jo Wii den digge tingen med at man kan spille gamle klassikere fra de gamle konsollene ^^ Utroli bra

Endret av Northern
Lenke til kommentar
hvordan kan man ta denne artikkelen seriøst?

6088900[/snapback]

Kanskje du skal lese en gang til... og se at det er en BLOGG! Fatter ikke at folk ikke klarer å få med seg dette hver eneste gang omtrent. Det er en personlig mening, ikke en journalistisk artikkel.

Og godt er det, for ellers finnes det jo ikke fnugg av nyskapning i den boksen. Den er langt mindre krafting enn XBOX360 og PS3.

Hehe og bedre grafikk og kraftigere konsoll er nyskaping?

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Quote pedershk: At alle er så innmari gira på Nintendos kontrollere har jeg vanskeligheter for å forstå. Det er et nisjekonsept som langt ifra vil fungere til alle typer spill, men Nintendo har hatt stor suksess med å fronte dette som hovednyheten i Weeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Og godt er det, for ellers finnes det jo ikke fnugg av nyskapning i den boksen. Den er langt mindre krafting enn XBOX360 og PS3.

 

 

Latterlig. Det er jo nettopp dette som ER nyskapning. Vilje og evne til å forsøke noe helt nytt, noe som ingen andre har gjort før.

Er ikke mye nyskapning i å gjøre akkuratt det samme én gang til, men med bedre grafikk. Det kalles utvikling det. Og dersom du fremdeles ikke forsåt hva jeg mener: Nyskapning og utvikling er to forskjellige ting..

 

Når det er sagt så blir det fort alle konsoller på meg da.. Nintendos er et must, mens Final Fantasy XIII og Oblivion er trekkplaster for de andre 2...

Endret av gnikk
Lenke til kommentar
Quote pedershk: At alle er så innmari gira på Nintendos kontrollere har jeg vanskeligheter for å forstå. Det er et nisjekonsept som langt ifra vil fungere til alle typer spill, men Nintendo har hatt stor suksess med å fronte dette som hovednyheten i Weeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Og godt er det, for ellers finnes det jo ikke fnugg av nyskapning i den boksen. Den er langt mindre krafting enn XBOX360 og PS3.

 

 

Latterlig. Det er jo nettopp dette som ER nyskapning. Vilje og evne til å forsøke noe helt nytt, noe som ingen andre har gjort før.

Er ikke mye nyskapning i å gjøre akkuratt det samme én gang til, men med bedre grafikk. Det kalles utvikling det. Og dersom du fremdeles ikke forsåt hva jeg mener: Nyskapning og utvikling er to forskjellige ting..

 

Når det er sagt så blir det fort alle konsoller på meg da.. Nintendos er et must, mens Final Fantasy XIII og Oblivion er trekkplaster for de andre 2...

6090768[/snapback]

:thumbup::w00t:

 

Enig.

 

Det er ikke nyskaping å pøse på med mere datakraft og dytte ut samma dritten som vi har sett i årevis. Nintendo har gang på gang vist at de skjønner at godt gameplay må ligge i bunnen, og det er det som gjør at jeg har stor tiltro til denne satsningen fra nintendo. Jeg tør ikke påstå noen garantert suksess, men at dette er spennende er uten tvil.

Lenke til kommentar

Dere bommer begge på mål.

 

Det er nyskapning å lage kraftigere maskinvare, for kraftigere maskinvare tillater mer innen alle områder som trenger datakraft: Simuleringer, grafikk, fysikk, kunstig intelligens og så videre.

 

Det er også nyskapning å lage nye kontrollsystemer.

 

Verden er ikke svart-hvit, og innen spill er alle nye muligheter velkomne. Om man velger å bruke kraften i en 360 eller en PS3 utelukkende til å gjøre alt til plastikk, eller om man bruker den til å lage mer realistiske verdenssimulasjoner, som reagerer mer troverdig eller fleksibelt til spillerens handlinger, er opp til utviklerne, og selv hvis alle skulle velge det førstnevnte, betyr ikke det at ikke mer kraft er en god ting.

Lenke til kommentar
Altså - ærlig talt. Med uttalelser som dette:

 

Jeg liker ikke tanken på at du for eksempel kan kjøre en bil i Forza Motorsport 2 på Xbox 360, lakkere den på PC og trimme den på mobiltelefonen. Hold mediene fra hverandre, sier nå jeg.

 

hvordan kan man ta denne artikkelen seriøst? Dette er jo nettop nyskapende og meget godt nytt for folk som har både PC og XBOX360 (som jeg vil tro gjelder de fleste XB360 eiere).

6088900[/snapback]

 

Som andre har nevnt før er dette en blogg og ingen feature hvor jeg tar høyde for mange andre tilnærminger. Det er klart at det er mange som sikkert vil finne glede av å kunne delta i et spill på flere konsoller - jeg påpeker i bloggen at jeg ikke liker det.

 

Sammensmelting bidrar i mine øyne ikke til mye mer en forsimpling. Jeg mener at når et spill blir utviklet, skal fokuset ligge på å gjøre dette best mulig - det skal ikke legges ned mye resursser i form av tid og penger på å få dette til å fungere best mulig på flere konsoller. Jeg stemmer et stort nei til multiplattformspill, og et stort ja til optimalisering og skreddersying til èn konsoll - det mener jeg blir en best mulig spillopplevelse.

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar

Noen måtte si det. Fin blogg! :thumbup:

 

Jeg liker ikke tanken på at du for eksempel kan kjøre en bil i Forza Motorsport 2 på Xbox 360, lakkere den på PC og trimme den på mobiltelefonen. Hold mediene fra hverandre, sier nå jeg.

Kunne ikke vært mer enig! Hva pokker er vitsen med slik funksjonalitet? Denne utviklingen kan vi også se i selve spillutviklingen i dag. I stedet for å konsentrere seg om å forbedre det spillene deres faktisk handler om, legger utviklerne til masse yall (eller dilldall, om du vil) som ingen egentlig har bruk for i det hele tatt. Se bare på Amped 3 eller kroneksempelet Tony Hawk-serien.

Lenke til kommentar
Gleder meg som en unge til Wii kommer ut :D

Jeg er selvfølgelig, som de fleste andre, også litt usikker på hvordan det blir å spille med den kontrolleren. Men forventningene er veldig store når det gjelder klassikeren Zelda, for å ikke nevne Mario... Kansje det til og med blir Metroid på meg også.

6086736[/snapback]

 

Gledet meg lenge til Wii og Wiimoten nå. Og må si etter å ha fulgt med E3 på 4-5 sider, gleder jeg meg bare mer nå :-) Greit maskinkaften ikke er det største, men se hva GameCube fikk til med Resident Evil 4, så skjønner du at vi vil kunne se virkelig pen grafikk på Wii også.

Jeg mener bestemt at spilling er det viktigste! Grafikken kommer i annen rekke. Klart det er fett med rå grafikk, men når alt kommer til alt er det gameplayet som bestemmer hvor bra et spill er. Det er en grunn til at jeg stadig mener FAllOut-serien er de beste RPG`ene gjennom tidene... Og at jeg stadig fyrer opp Amiga emulatoren på min Xbox.

 

At Nintendo har lagt opp til at du kan spille alle de herlige gamle klassikerne på konsollen er også et stort pluss :love:

Lenke til kommentar
Dere bommer begge på mål.

 

Det er nyskapning å lage kraftigere maskinvare, for kraftigere maskinvare tillater mer innen alle områder som trenger datakraft: Simuleringer, grafikk, fysikk, kunstig intelligens og så videre.

 

Det er også nyskapning å lage nye kontrollsystemer.

 

Verden er ikke svart-hvit, og innen spill er alle nye muligheter velkomne. Om man velger å bruke kraften i en 360 eller en PS3 utelukkende til å gjøre alt til plastikk, eller om man bruker den til å lage mer realistiske verdenssimulasjoner, som reagerer mer troverdig eller fleksibelt til spillerens handlinger, er opp til utviklerne, og selv hvis alle skulle velge det førstnevnte, betyr ikke det at ikke mer kraft er en god ting.

 

I følge min ordbok, er nyskapende synonymt med epokegjørende og banebrytende. Man kan vel si at bedre maskinvare baner vei for bedre spill, men det er vel litt drøyt å kalle det en ny epoke. Wii derimot, gjør noe helt nytt, noe uventet, dette er vel heller nyskapende. Selv om Sony har kopiert dette, betyr det ikke at Sony er nyskapende, kopiering er noe de har holdt på med lenge. Navnet Playstation var det blant annet Nintendo som fant opp.

 

Det Sony gjør, kopiering og forbedring, kan vel heller kalles utvikling (som er synonymt med vekst, forløp og prosess).

 

DS Lite og Wii... Must-haves, tror jeg. Lurer på når jeg skal få tid til å spille, da men :D

6101345[/snapback]

 

Enig

 

Edit: Skriveleif

Endret av nahoy
Lenke til kommentar
Noen måtte si det. Fin blogg! :thumbup:

 

Jeg liker ikke tanken på at du for eksempel kan kjøre en bil i Forza Motorsport 2 på Xbox 360, lakkere den på PC og trimme den på mobiltelefonen. Hold mediene fra hverandre, sier nå jeg.

Kunne ikke vært mer enig! Hva pokker er vitsen med slik funksjonalitet? Denne utviklingen kan vi også se i selve spillutviklingen i dag. I stedet for å konsentrere seg om å forbedre det spillene deres faktisk handler om, legger utviklerne til masse yall (eller dilldall, om du vil) som ingen egentlig har bruk for i det hele tatt. Se bare på Amped 3 eller kroneksempelet Tony Hawk-serien.

6094681[/snapback]

 

Det er jo heller ingen nyskaping. fantes en liten sånn liten lommegimmick til ps1 der man kunne trimme biler og utvikle karakterer. samt noen Sony telefoner med de samme funsjonene. (hukommelse fra et offisielt norsk playstation magasin fra forrige millenium)

Endret av Håvi
Lenke til kommentar
Det var en del snakk om Vista og mobiler, og det later til at Microsoft ønsker å sy sammen de tre mediene spillkonsoll, PC og mobil gjennom Live Anywhere. Jeg liker ikke tanken på at du for eksempel kan kjøre en bil i Forza Motorsport 2 på Xbox 360, lakkere den på PC og trimme den på mobiltelefonen. Hold mediene fra hverandre, sier nå jeg.

 

Dette er fra en blogg, sant nok. Men det står da sannerlig på bunnen av siden "diskuter i forumet" eller noe sånt så... siden dere (gamer.no) ber om det...

 

Jeg bare skjønner det ikke. Hvorfor holde mediene fra hverandre? Du snakker jo faktisk helt generelt om det. Hadde vært at du ikke ser poenget i akkurat Forza Motorsport 2 og det som nevnes der, så er det jo greit forsåvidt. (Selv om jeg nok godt kunne tenkt på lakkeringsjobben på en PC med mus osv..) Men den siste setningen forstår jeg ikke om at mediene skal holdes fra hverandre. Jeg synes faktisk det virker som et nokså genialt tilbud.

 

La oss si at det kommer et spill ala World Of Warcraft til Xbox360. Jeg har akkurat lagt ut et item på auksjonshuset - eller lagt inn et bud på noe jeg vil ha. Kona vil reise bort - på byen, til venner, helgebesøk osv.. - men jeg er ganske kjip der. Jeg blir hjemme for å følge budrundene. Eller blir motvillig med og lurer på hvordan det går - og får ikke prisen jeg vil ha eller mistet itemet jeg ønsker. Hvis jeg f.eks via mobiltelefonen kunne fulgt auksjonen mens vi var avgårde hadde det vært "sjef". En liten sjekk på et par minutter via mobil-- lagt inn nytt bud eller hevet prisen på mitt item osv...

 

En kamerat sitter og spiller GRAW 2 på Xbox360 om en par år. Han har sitt kamera til 360 stående på og kanske et vindu med en spillkompis sitt videovindu oppe der de chatter mens de spiller sammen. "Pling" -- jeg er et annet sted, vil snakke med han om et eller annet - ringer han via min 3G mobiltelefon og bruker videosamtale - han godtar samtalen og pling - mitt videovindu dukker opp opp i hjørnet samtidig som jeg ser han også mens vi snakker. "Faen, du Peedee, vi står fast her, blir plaffet ned hver gang vi runder dette hjørnet i GRAW 2.. hva gjør vi, du som som har spilt det ferdig", sukker han. "Hvilket hjørne??", lurer jeg. "Vent litt, jeg sender direkte video feed fra 360'n via Live til mobilen din nå mens vi spiller sekvensen på nytt så kan du se". Og vips - jeg får se hvor de er og hvordan de spiller mens jeg sitter på Aker Brygge og drikker øl... "Øy, han sniperen oppe i vinduet på hotellet langt bak - ser dere ikke han??", spør jeg som har løst dette tidligere.

 

Jeg synes Microsoft tenker bra framover - tross alt Bill Gates som en gang på tidlig 80'tall syntes 640kb var alt man kom til å trenge i framtiden.

 

I kameratgjengen var jeg den første som fikk hjemmedata i 1981. Alle syntes jeg var en dust/nerd. 3 år etterpå skulle alle ha commodere 64 til konfirmasjon. Jeg var den første blant kamerater og familie som kjøpte mobiltelefon. "Hva skal du med det du da??", fikk jeg høre. To-tre år etterpå skulle alle ha. Senere... "Hva faen skal du med kamera på mobilen din, det er jo dritdyrt og unødvendig...", fikk jeg også en gang høre for noen år siden. Klart... la tingene være som de er..

 

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Det var en del snakk om Vista og mobiler, og det later til at Microsoft ønsker å sy sammen de tre mediene spillkonsoll, PC og mobil gjennom Live Anywhere. Jeg liker ikke tanken på at du for eksempel kan kjøre en bil i Forza Motorsport 2 på Xbox 360, lakkere den på PC og trimme den på mobiltelefonen. Hold mediene fra hverandre, sier nå jeg.

 

Dette er fra en blogg, sant nok. Men det står da sannerlig på bunnen av siden "diskuter i forumet" eller noe sånt så... siden dere (gamer.no) ber om det...

 

Jeg bare skjønner det ikke. Hvorfor holde mediene fra hverandre? Du snakker jo faktisk helt generelt om det... (Forkortet)

6117039[/snapback]

 

Du kommer med et godt innspill og ditt syn representerer nok mange der ute. Jeg har tidligere i denne tråden forsøkt å forklare nærmere hva jeg mener, men siden du spør så godt med gode eksempler, skal jeg forsøke en gang til og argumentere for mitt syn.

 

Tanken og striden mellom å konservere foran å gjøre fremskritt på tvers av plattformer er interessant og preget av store motsetninger. Noen, som jeg, ønsker å ikke la tingene skli alt for mye ut, mens andre ser dette som et fremskritt.

 

Jeg forstår tankegangen i både argumentasjonen og eksemplene dine, men jeg er fremdeles ikke enig.

 

Med fare for å gjenta meg selv er hovedgrunnen til at jeg ser så negativt på for eksempel det Microsoft framla på sin pressekonferanse, at det skaper merarbeid og økte utgifter både i form av menneskelige og økonomiske ressurser. Når spillutviklere etter hvert kanskje må begynne å jobbe med funksjonalitet ut over en konsoll, er jeg redd dette tar vekk mye av fokuset fra det som er viktig i et spill - nemlig gameplayet.

 

Jeg er motstander av multiplattformspill fordi dette i mange sammenhenger fører til middelmådighet og det som verre er. Det er klart at det i noen sammenhenger, som f.eks. Oblivion, later til å fungere ganske godt. Det jeg bekymrer meg over, er når dette ikke fungerer. Et godt eksempel her er jo Rainbow Six-serien, som per dags dato er rimelig langt fra sitt gamle jeg. Det kan sikkert diskuteres hva årsaken er i akkurat dette tilfellet, men spillet er blitt drastisk forenklet og faller inn i båsen med en rekke "whats-theire-face"-førstepersonsskytere.

 

Som en direkte konsekvens av at alt handler om å tjene mest mulig penger, ønsker spillutgivere å kunne tilby spillene sine på flest mulig konsoller for så igjen kunne nå et størst mulig marked. Resultatet er dessverre i flere tilfeller dårlige konverteringer og multiplattformspill som jeg er sikker på kunne vært gjort mye bedre om de ble dedikert til èn plattform.

 

Det andre punktet som jeg også finner viktig her, er at ting som WoW-eksemplet ditt skaper unødvendig press. Ja jeg vet at det er irriterende å tape budrunder, men vil vi virkelig ha eksempelvis World of Warcraft tilgjengelig gjennom mobiltelefon over alt hvor vi måtte befinne oss?

 

Ved å holde de forskjellige konsollene skilt fra hverandre, kan vi til en viss grad opprettholde et differensiert spillandskap hvor man kan spille på enten konsoll, PC, mobil eller hva det måtte være. Vil en sammensmelting gjøre at vi i praksis bare får èn spillplattform - den multilaterale?

 

For å oppsummere en post som ble ganske lang, vil jeg bare si at jeg tror at sammensmeltingen er uheldig først og fremst fordi det jeg i praksis ser, er forenkling og sjeleløse, platte spillopplevelser.

 

Jeg tror at hver og ens ulike spillmønster avhenger av hvordan man ser på dette, men som spillentusiast ser medaljens bakside i mine øyne størst ut.

 

Og ja, jeg synes fremdeles at kamera på mobil er ganske sjanseløst. Visst kan du ta bilder av nogenlunde kvalitet, men det finnes alltid et kamera som kan gjøre jobben mye bedre. Ring med mobilen og ta bilder med kameraet ;)

Endret av EmmJay
Lenke til kommentar
Wii derimot, gjør noe helt nytt, noe uventet, dette er vel heller nyskapende. Selv om Sony har kopiert dette, betyr det ikke at Sony er nyskapende, kopiering er noe de har holdt på med lenge.

6102420[/snapback]

Følgende info hentet fra IGN:

 

Is this technology the same?

No. In fact, the best way to imagine it is to relate the Sony PS3 controller to the left-hand Wii controller; dubbed nunchuck. In short, you would not be able to play a game like Metroid Prime in the same way using the PS3 controller.

 

What is the difference for developers?

Simply put, it's tilt vs. motion sensing. Monkey Ball for Wii and PS3 would essentially be the same, since it's only using the tilt ability of the controller. On the other hand, a 3D tennis game or sword fighting game with swing control elements is impossible for the PS3 hardware, as it requires full motion sensing technology.

 

Why doesn't it need a sensor bar?

Since the technology is based solely off the tilt ability, it is self-contained. Keep in mind that the sensor bar is used for the point and click ability of the Wii functions. It doesn't need the bar, since it doesn't use that technology. The same applies to the Wii nunchuck. It can function without a sensor bar.

 

What type of gameplay styles will work on the PS3 controller?

Here are a few examples: Kirby's Tilt 'n Tumble (which featured tilt control on the Game Boy Color), Tony Hawk's Downhill Jam, racing games (using the tilt to rotate), flight sims, Monkey Ball, fishing (flick the tilt controller).

 

What type of things won't work on the PS3 controller?

The following actions can't be done on the PS3 controller with the same precision: Throwing/Catching a ball at a specific spot shown on screen, swinging a sword in 3D space and performing stabbing motions, aiming a weapon light-gun-style, swinging a racket, punching, general 3D item interaction, 3D drum simulator, swatting an "on-screen" fly, performing two separate tilt/motion functions at the same time

Wii sin sensor er mye bedre, så det er en dårlig kopi.

Lenke til kommentar
Wii sin sensor er mye bedre, så det er en dårlig kopi.

6117344[/snapback]

Helt enig - PS3-kontrolleren virker ganske håpløs sammenliknet med Wii-kontrolleren sånn sett.

 

Jeg er forøvrig veldig nysgjerrig på teknologien som diskuteres i "Xbox360 og PS3 kopierer Wii-kontrolleren"-tråden. Kort sagt er det snakk om å analysere spillerens bevegelser ved hjelp av et kamera på en ganske revolusjonerende måte, noe som i følge en artikkel det er linket til i den tråden teoretisk sett skal kunne etterape de fleste av Wii-kontrollerens muligheter.

 

Dette skal komme til både PS3 og Xbox 360. Hvor bra denne teknologien vil funke i praksis gjenstår jo å se, men det virker spennende i allefall. :)

 

Forøvrig kan jeg forstå at folk blander sammen blogger med artikler her i blant - det skilles ikke direkte godt mellom disse etter min mening. Det står riktignok "blogg" et par steder i artik... eh... bloggen, men det står også "Diskuter denne artikkelen" nederst på bloggsiden, samt at denne delen av forumet heter "Diskutér artikler". Litt rotete vil nå jeg si. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå er det slik at Playstation 3 kontrollen har et gyroskop, noe som wii kontrollen ikke har. Den har bevegelses sensor og aksellerometer.

 

Isteden for å si at sony hermer etter Wii kan dere jo heller si at de hermer etter Microsoft, som lanserte en bevegelseskontroll med gyroskop i 2000 eller hva det nå var.

 

Det er dog hvis dere absolutt må si at de hermer i det hele tatt, noe jeg er uenig i. En Sony representant i Japan sa at de planla å inkludere gyroskop kontroll i Playstation Portable. Samt er det bekreftet av flere sony representanter at det har vært i utvikling siden 2004.

 

Dere kan velge å tro det eller ikke, men de som sier de er hermegåser vil vel sansynligvis avfeie alle påstander fra sony blankt, men dette er altså en annen side som fortjener å bli hørt like mye som alle andre.

 

Forøvrig var artikkelen svak og subjektiv, der det enten høres direkte ut som norske oversatte pressemeldinger fra nintendo, eller norske oversatte hatmeldinger fra nintendo fans.

 

Jeg er sterkt enig med at hardware utvikling er innovasjon. Det er tross alt det PC gamere har vært fornøyd med i titalls år og fortsatt gleder seg over.

 

Cell prosessoren er innovativ og et nytt tilskudd til det dominerte x86 markedet, og har stort potensiale for framtiden. Samtidig så er spill noe du ser på hele tiden, så jeg syntes fokus på at det skal se pent ut er ekstremt viktig. Det vil alltid bli laget råbra spill, og sterkere teknologi tillater dem til å bli enda bedre.

 

Greit Wii kontrollen blir morsom (siden den samler allerede eksisterende teknologi fra lightguns, skjermsverd, arkade kontroller osv i en), men siden Nintendo er så geniale, hvorfor kunne de ikke gitt oss råbra grafikk i tillegg da? Hvorfor kunne de ikke servert en genial kontroll, sammen med genial hardware? Da hadde de garantert vunnet konsoll krigen.

 

Personlig, så lite bedre selve Wii maskinen er enn Gamecube, så syntes jeg de kunne laget en form for add-on til den isteden. Det virker som de bruker kontrollen som en unskyldning for å lage dårlig grafikk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...