Gå til innhold

80 tallets tøffeste tegnefilmhelt!


Hvem var din absolutte favoritt?  

231 stemmer

  1. 1. Hvem var din absolutte favoritt?

    • John Blackstar
      0
    • He-Man
      19
    • Lion-O
      2
    • Optimus Prime (TRANSFORMERS)
      38
    • Matt Tracker (aka Hunter) (M.A.S.K)
      1
    • Snake Eyes (G.I. Joe)
      8
    • Superted
      13
    • Teenage Mutant Ninja Turtles
      77
    • Bravestarr
      3
    • Den Ensomme Rytter
      0
    • John Thunder og apen (Centurions)
      2
    • Spiderman (80-talls versjonen)
      10
    • Fantomet (Defenders of the earth versjonen)
      11
    • Popeye (1981 versjonen)
      14
    • Lucky Luke
      33


Anbefalte innlegg

Siden det har vært så mange "Tøffeste karakter, filmhelt, skuespiller" osv, tenkte jeg det hadde vært artig og lage en liten survey med de tøffeste tegnefilmheltene som har vært igjennom tidene.

  • Nr 1:
    blackstar1.jpg
    John Blackstar


    John Blackstar kan huskes fra 80-talls tegnefilmen Blackstar (1981 - 1982). Han er egentlig en helt vanlig mann som ble sugd inn igjennom et svart hull inn til en alternativ dimensjon til en planet kalt Sagar. Her får den intergalaktiske leiesoldaten tak i det sagnomsuste Star Sword. Dessverre så er en mørk ond herre (The Overlord) også i besittelse av sverdets motpol, The Power Sword. Det er en kamp mellom det gode og onde, og ved hjelp av Trobbittene gjør John Blackstar alt for at The Overlord ikke skal få tak i The Star Sword og dermed ha absolutt makt i universet.
     

  • Nr 2:
    popeye.jpg
    Skipper'n


    Som de fleste kanskje husker, så var Skipper'n (Popeye på originalspråket), denne lystige sjømannen som fikk overmenneskelige krefter av å spise spinat. Han slåss stadig for å redde sin kjære Olivia fra den store stygge Brutus. Mange mødre har nok brukt denne mannen som motivasjon for å få barn til å spise grønnsakene sine.
     

  • Nr 3:
    he-man_small.jpg
    He-Man


    Prins Adam av Eternia er ikke som alle andre prinser i universet. Når han holder sverdet sitt høyt og brøler "By The Power of Greyskull... I have the poweeeer" slår gnistregnet rundt han og han blir forvandlet fra den pinglete prinsen til He-Man, den mektigste mannen i universet. Sammen med sine kompanjonger, slåss han hele tiden mot den onde Skeletor for å holde Eternia fredfylt.
     

  • Nr 4:
    tcatliono.jpg
    Lion-O


    Lion-O er lederen for Thundercats. Thundercats som kjempet mot de onde mutantene Mumm-Ra. Disse kattene var eksperter på høy utviklet teknologi og mann-mot-mann kamp. Handlingen utspilte seg på en planet som het noe så fantasifullt som "Den tredje jorden". Lion-O er i besittelse av Thundercats-sverdet som blir lengre og lengre når han gauler linja under, samt sender et Thundercats signal lignende Batman-lyset over himmelen når han trenger hjelp av de andre.
    Sitat: Thunder, Thunder, Thundercats Hoooooooooooo!
    Theme Song
     
     

  • Nr 5:
    Optimus%20Prime.jpg
    Optimus Prime


    Optimus Prime er lederen for Autobotene som til likhet med dem fleste andre sånne tegnefilmer, slåss mot en ond motpart. I dette tilfellet Decepticons. Optimus Prime er en fjellstø, myndig og bestemt leder. Han forvandles til en lastebil når han transformerer seg.
     

  • Nr 6:
    mask250.jpg
    Matt Tracker (aka Hunter)


    Lederen av M.A.S.K (Mobile Armored Strike Kommand). Han går med Spectrum Masken, som kan skyte lasere. M.A.S.K kjører en rekke spesielle kjøretøy som kan forvandle seg fra normale biler, lastebiler og helikoptre, til mere stridsrettede kjøretøy.
    Theme Song
    Intro Sekvens
     

  • Nr 7:
    snakes.gif
    Snake Eyes


    Snake Eyes er en ninja som jobber for G.I Joe under ledelse av Captain Hawk. Disse slåss mot deres onde motpart, Cobra. Etter å ha blitt påført større skader under en eksplosjon av et helikopter, er stemmebåndet hans ødelagt, og ansiktet vansiret. Han bærer derfor helsvart maske.
     

  • Nr 8:
    superted.jpg
    Superted


    Denne søte teddybjørnen som ble feilprodusert, og siden plukket opp av den mystiske Prikken (Spotty), som ga han helt spesielle superkrefter.
     

  • Nr 9:
    spidermovies_toons3_big.jpg
    Spiderman


    Forklaringer burde ikke være nødvendig nå i dag, men jeg tenker i hovedsak på Spiderman i sammenheng med 80-talls tegnefilmene Spiderman & His Amazing Friends. Hvor han sammen med Iceman og Firestar bekjemper byen dem bor i for alskens styggedom.
     

  • Nr 10:
    ghwhowlk.jpg
    Fantomet


    Fantomet er en av medlemmene i Defenders of the Earth. Han er (i den tiden serien foregår, 2015) den 27. i rekken av menn som har sverget en ed om å bekjempe all ondskap. Siden det er tradisjon at sønnen overtar "jobben" når faren dør, har dette blåst liv i myten om at Fantomet er udødelig.
     

  • Nr 11:
    ninja2.gif
    Teenage Mutant Ninja Turtles


    Vi følger historien til om tre skilpadder som blir utsatt for radioaktivt stoff, som gjør at dem muterer og blir 50% skilpadder og 50% mennesker. Under trening av deres mentor, Splinter som også har blitt utsatt for dette og tatt formen til ei rotte, vokser dem opp og blir spesialister innen martial arts. Dem blei døpt etter store kunstere og fikk navnene Raphael, Donatello, Leonardo og Michelangelo. Vi følger deres kamp mot den onde Shredder.
    Sitat: Heroes in a halfshell... Turtle Power!!
     

  • Nr 12:
    bravestarr.jpg
    Bravestarr


     
    Marshal BraveStarr er kjent for å ha styrken til en bjørn, hastigheten til en Puma, synet til en hauk og hørselen til en ulv. På planeten New Texas opprettholder han lov og orden sammen med sin snakkende hest, Thirty-Thirty og kompanjongen Deputy Fuss. Thirty-Thirty er en Equestroid, en mekanisk hest med evnen til å forvandle seg til menneskelig skikkelse. Sammen sloss de mot Tex-Hex, som er den onde lederen av The Carrion Bunch, en gruppe lovløse.
     

  • Nr 13:
    lone3.jpg
    Den Ensomme Rytter


    Dette er historien om John Reid, en ranger i det ville vesten som etter å ha blitt etterlatt etter et bakholdsangrep av Hole in the Wall gjengen blir funnet av en indianer ved navn Tonto (som også er en venn fra barndommen) og blir bragt tilbake til Tontos reservat for å leges. Så snart han ble frisk igjen, sverget han hevn over dem som etterlot han for død, tok på seg en maske og ble... Den Ensomme Rytter (The Lone Ranger). Etter å ha fått sin hevn, rir han sammen med Tonto og opprettholder lov og orden i det ville vesten.
    Sitat: Hi Ho Siiiiilver!

Har jeg glemt noen essensielle da? Jeg turte ikke ta for meg noe særlig mer enn 80-tallet, siden jeg da blei "for stor" til å se på tegnefilmer og mista tråden helt om hvem som var regjerte da.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uuuh, Snake Eyes. :love:

Husker jeg hadde umenneskelig mange G.I. Joe-figurer da jeg var liten. Romsterer jeg litt i gamle ekser på loftet skal jeg nok klare å finne noen hundre stykker av dem.

 

Forresten synes jeg The Punisher skulle vært der. Han kom vel litt tidligere, men det var vel egentlig ikke før på 80-tallet at han hadde sin blomstringstid.

Lenke til kommentar
Skippern og 80-tallet? Skippern er da ærlig talt eldre en det?

6065420[/snapback]

 

Helt korrekt. Min feil, han er helt tilbake fra 50-60 tallet (tegnefilmen ihvertfall) Jeg bare husker at han var en av mine helter da jeg var barn på 80-tallet og derav blanda litt.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Fantomet vel! Mannen som alltid overmanner banditter med våpen, har blitt slått x antall ganger i bakhodet. Hans beste venn er en ulv og en hest. Han lever med pygmeér, har sixpack og vanvittige bolemuskler (må være en eller annen plante i jungelen som gjør dette da vi sjelden ser han trene). Han drikker melk rett fra kartongen. Hans kone er smellvakker og trofast (tross alt hun virker litt løs av og til. Sikkert kjip på musa). Fantomet takker ikke nei til nye eventyr og han har er fantastisk übersexy spandex som tåler ild, vann, kuler og maskinvask på 70 grader. "Når fantomet slår til, står lynet stille" -gammelt jungelordtak. Hvem blir vel ikke gelé i beina av sånt? Han snakker alle verdens språk, tilogmed baklengs og med marshmellows i munnen. Fantomet får min stemme og mine truser :thumbup:

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar

Ingen slår Optimus. Ingen!

 

Savner 80 tallet fælt... For en fantastisk barndom man hadde :)

 

 

 

:love::love:

 

Heroes never die. I, Optimus Prime, can never be conquered.

"Freedom is the right of all sentient beings."

"Autobots, transform and roll out."

"You're old Megatron, yesterday's model."

"Laserbeak, you tinfoil turkey."

"One day, an Autobot shall rise from our ranks, and use the power of the Matrix to light our darkest hour."

"Arise Rodimus Prime."

"This time, no force in the universe can stop me."

"I must protect the innocent."

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...