Gå til innhold

Fireveis SLI testet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns uansett det er så TRAGISK med 4skjermkort i samme pc så jeg får ikke sagt det en gang.. Minner om de gamle 3DFX tidene, og man husker jo hvordan det gikk med de.

 

Syns vanlig SLI og er bortkastet, hva med å lage ETT skjermkort å la det være med det.. Nei, nå skal man ikke bare kjøpe ett toppkort, nå må man ha TO for å få topp ytelse.. herregud, er til å spy av!

Lenke til kommentar

x1900 XT Crossfire var like bra som Quad SLI når man skrudde på alt på maks, og det er vel det man ønsker når man kjøper flere skjermkort. Testen var sånn sett kun til ATi sin fordel.

 

nVidia har rotet seg litt bort nå synes jeg, men dette må vel ansees for å være forskning, i tillegg til kommersialitet.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor nVidia i det hele tatt har sendt ut et slik system til testing om det ikke funker skikkelig. Quad-SLI kommer ikke for separat salg i butikkene, men er bare tigjengelig for pc produsenter der grafikkortene og hovedkortet er bundlet sammen.

Lenke til kommentar

Ingen overraskelse at dette ikke er noe bra. Tviler på at jeg kommer til å få meg vanlig SLI noen gang, med mindre ting ikke blir voldsomt forandret.

 

Så foresten en trykkleif i siste avsnitt i artikkelen, det står &det som vel '&' ikke være der.

Lenke til kommentar

Greit nok, du synes kanskje ikke det er ett poeng. Det betyr ikke at det ikke er bruk for det for enkelte...

 

Jeg kan tenkte meg at f.eks. oblivion i 1920x1200++ oppløsning har god bruk for Quad SLI hvis du parer det med riktige komponenter ellers.

 

Det er jo ikke snakk om en løsning for folk med normale behov..

Lenke til kommentar

Jeg mistenker sterkt at hovedpoenget med Quad-SLI var å kunne skryte av å ha at den raskeste løsningen på markedet, koste hva det koste vil. Derfor var det trolig langt viktigere å lansere løsningen fortest mulig fremfor å faktisk sørge for at det fungerer knirkefritt før lanseringen.

 

Men vanlig SLI har jo heldigvis vist seg å fungere bra etterhvert selv om det var en del problemer i starten rundt den teknologien også, forhåpentligvis skjer det samme med Quad-SLI på sikt også. Hvor mange som i praksis gidder å satse på et slikt voldsverk av en løsning er jo derimot en annen sak. :whistle:

Lenke til kommentar

vel dette blir jo en løsning for dem som vil ha det absolutt mest hotte, og at det er barnesykdommer skal en vel bare leve med. Både "vanlig" sli og ikke minst crossfire har jo hatt flust med dette.. sistnevnte har jo endel av dem enda.. Hvor nyttig 4 skjermkort er kan en jo bare spørre seg om... men skal du være kulest på Lanet er det jo bare å bla opp :p

Lenke til kommentar

Den extra ytelsen var ikke allverdens heller spør du meg. Garantert ikke verdt prisen! Men vi trenger ytelsen! Om slik ytelse kunne bare komme fra ett vanlig skjermkort...Men vi må nok vente til G85 kommer ut på vinteren 2007 for det. G80 yter vel "bare" som 2 stk 7900GTX i SLI kort når det kommer. :hmm:

Lenke til kommentar

Helt enig med iperik!

Jeg sitter idag med et hovedkort med SLI løsning, men har bestemt meg for å aldri fylle opp den andre pci-e sloten med et kort til. Det er selvsagt god butikk for ATI og Nvidia å selge mange GPUer. men man angriper egentlig problemet i feil ende.

Istede for å lære seg å utnytte prosessorkraften i det man har, og gjøre kildekodene i spill mere elegante og gjennomtenkte, så pusher man på med mere kraft for å få eyecandyet til å virke.

Et eksempel på at det virker, er bare å se på utviklingen innen spill på konsollene. Spillene ble penere og penere, likevel er alt bygget over samme hardware.

Om ikke PC verden får en bukt med dette ytelsestullet, blir konsollene å banke dem ut av spillmarkedet etterhvert.

Et fett skjermkort koster mer enn en komplett konsoll idag..aiai :no:

 

KL

Lenke til kommentar
Helt enig med iperik!

Jeg sitter idag med et hovedkort med SLI løsning, men har bestemt meg for å aldri fylle opp den andre pci-e sloten med et kort til. Det er selvsagt god butikk for ATI og Nvidia å selge mange GPUer. men man angriper egentlig problemet i feil ende.

Istede for å lære seg å utnytte prosessorkraften i det man har, og gjøre kildekodene i spill mere elegante og gjennomtenkte, så pusher man på med mere kraft for å få eyecandyet til å virke.

Et eksempel på at det virker, er bare å se på utviklingen innen spill på konsollene. Spillene ble penere og penere, likevel er alt bygget over samme hardware.

Om ikke PC verden får en bukt med dette ytelsestullet, blir konsollene å banke dem ut av spillmarkedet etterhvert.

Et fett skjermkort koster mer enn en komplett konsoll idag..aiai :no:

 

KL

6026291[/snapback]

 

Man kommer ikke hele veien bare ved å programmere annerledes, se hvor mye bedre dagens PC er enn forrige genrasjon konsoll, det er bare i starten en konsoll er like bra som en PC til en billigere penge, og slik har det "alltid" vært.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det jeg ikke forstår er hvorfor folk er så i mot Quad SLI. Selvsagt kommer ytelsen til å bli forbedret med tiden når de har fått finpusset driverne. Fins knapt et produkt som hadde perfekte drivere ved release.

 

Som alle sikkert også vet, kan SLI brukes til andre ting, f.eks nvidia's framtidige fysikk-aksellerasjon. Det eneste som kan utsettes på disse sakene er prisen, og det er da ingen som tvinger noen til å kjøpe dette. Bedre ytelse og teknologi er da alltid en god ting.

 

Jeg nyter ihvertfall mine to 7800GT, og hadde jaggu ikke sagt nei til to til :D

Lenke til kommentar
Det jeg ikke forstår er hvorfor folk er så i mot Quad SLI. Selvsagt kommer ytelsen til å bli forbedret med tiden når de har fått finpusset driverne. Fins knapt et produkt som hadde perfekte drivere ved release.

 

Som alle sikkert også vet, kan SLI brukes til andre ting, f.eks nvidia's framtidige fysikk-aksellerasjon. Det eneste som kan utsettes på disse sakene er prisen, og det er da ingen som tvinger noen til å kjøpe dette. Bedre ytelse og teknologi er da alltid en god ting.

 

Jeg nyter ihvertfall mine to 7800GT, og hadde jaggu ikke sagt nei til to til :D

6026333[/snapback]

 

I mine øyne er det en blindvei, 4 svært effektkrevende skjermkost er ikke noe som er en langsiktig løsning, det har ALT for mange ulemper.

 

AtW

Lenke til kommentar
I mine øyne er det en blindvei, 4 svært effektkrevende skjermkost er ikke noe som er en langsiktig løsning, det har ALT for mange ulemper.

 

Litt uenig, tendensen er jo at nye skjermkort bruker mindre og mindre strøm, man kan kjøre SLI på strømforsyninger som tidligere slet med 6800 kort.

Lenke til kommentar

Heisann!

Er det noen som vet hvordan mulighetene er med SLI/Crossfire til å kjøre med flere skjermer? Kan man f.eks. bruke alle 4 DVI kontaktene i et slikt oppsett og kjøre vanlige programmer på alle skjermene, tenker først og fremst ikke på ytelse i spill, men antall skjermer som støttes i et slikt oppsett.

Finner lite om det på NVIDIA og ATI sine nettsider.

 

Er det noen som vet om skjermkort med flere enn 2 PCI-express 16/8x kontakter utover de med SLI/Crossfire støtte?

 

PS! Jeg er fullt klar over Matrox sine multiskjermsløsninger, det jeg ønsker er å kunne kjøre 4 eller flere store (24"-30") LCD skjermer, og for de største er det ønskelig med Dual Link støtte på hver port.

 

Arcade

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...