Gå til innhold

Fireveis SLI testet


Anbefalte innlegg

Ultra high end 1999: Voodoo2 - introduksjonspris ca 250$, effekt: ca 5-10W

Ultra high end 2000: geforce 2 Ultra - introduksjonspris ca 300$, effekt: ca 15-20W

Ultra high end 2003: Radeon 9700Pro - introduksjonspris ca 350$, effekt: ca 20W

Ultra high end 2004: geforce 5800 ultra - introduksjonspris ca 450$, effekt: ca 90W

Ultra high end 2006: geforce 7900GTX Quad SLI- introduksjonspris ca 1600$, effekt: ca 300W

 

Det har absolutt vært en viss utvikling her ja.

(ta tallene med en klype salt, da jeg ikke har sjekket de så nøye)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

unnskyld meg, men hvis du skal legge inn en oversikt som det, så må du iallefall doble prisen på Voodoo2... SLI der også vet du ;) - og det kom i 98

Alikevel gikk prisen på top end kort NED i senere generasjoner... (antas at du dobler prisen på voodoo2 med SLI)

 

også må du justere for inflasjon (ikke at det skal klare å spise prisøkningene alene, men det er med på å justere ned forskjellene)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
unnskyld meg, men hvis du skal legge inn en oversikt som det, så må du iallefall doble prisen på Voodoo2... SLI der også vet du ;) - og det kom i 98

Alikevel gikk prisen på top end kort NED i senere generasjoner... (antas at du dobler prisen på voodoo2 med SLI)

 

også må du justere for inflasjon (ikke at det skal klare å spise prisøkningene alene, men det er med på å justere ned forskjellene)

6037956[/snapback]

Å nei, det fantes nok mer enn bare 2 kjerner på den tiden ja;)

3dfx.jpg

:D

a_med_v5602b.jpg

 

Quad SLI må vell regnes for noe som ikke vanlige dødelige kan få. Og det ville jeg nok sagt om de 3dfX kortene også. :innocent:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
x1900 XT Crossfire var like bra som Quad SLI når man skrudde på alt på maks, og det er vel det man ønsker når man kjøper flere skjermkort. Testen var sånn sett kun til ATi sin fordel.

 

nVidia har rotet seg litt bort nå synes jeg, men dette må vel ansees for å være forskning, i tillegg til kommersialitet.

6026209[/snapback]

 

Nå tror jeg faktisk at nVida er klar over at quad sli ikke kommer til å bli en løsning for alle og enhver. Ja man kan se på det som forskning og kommersialitet, og det fungerer jo (all PR er god PR? :p) Kanskje du er uenig med at 4 skjermkort skal komme, greit nok det. Synes folk er altfor negative her. At nVidia har "rotet seg bort"? Helt siden 6xxx serien har nvidia fokusert på mindre strøm og toppmodellene støyer mindre enn ATI sine modeller, synes da det er riktig måte å gå frem på?

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...