Gå til innhold

Vannkjølt Radeon X1900 XTX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm jeg liker ikke helt slike løsninger hehe. Fordi jeg har vanskelig for å tro at støyen blir noe bedre med en så "dårlig" vannkjøling.

 

Må kun være for å få tempen ytterligere ned. Men da ville jeg heller brukt litt penger på en god vannkjøling og fått vekk støyen også.

 

Det jeg ønsker meg er at de selger skjermkort med gode heldekkende vannblokker på, som man bare kan skru i nipler med egne slange dimensjoner. Så slipper man alt kjaset og maset med å finne gode vannblokker til nye kort. Samt at nye, gode vannblokker er overpriset.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Liker ikke at de tar opp så mange kortplasser.

 

Noen av oss bruker faktisk de kortplassene til noe. Jeg bruker per dags dato to PCI-plasser i datamaskinen, pluss at det også går med en plass til ekstra USB-kontakter.

 

Også skal dette ta opp tre plasser?

 

Synes heller de kunne solgt kort med ferdig påmontert vannblokk.

Lenke til kommentar
må da vere litt bra? er jo faktisk første kort som kommer med alternativ kjøling, slik at man skllipper og ha et helicopter i kabinettet. er jo også greit at den tar 3 spor, de fleste av oss har vel spor nok og ta av

5781626[/snapback]

Er nok ikke så fryktelig stille, den er oppgitt til 2000/2500RPM. En Zalman VF700 kan stilles fra 1,350 ~ 2,650rpm.

Lenke til kommentar
Hmm jeg liker ikke helt slike løsninger hehe. Fordi jeg har vanskelig for å tro at støyen blir noe bedre med en så "dårlig" vannkjøling.

5781590[/snapback]

Vifta ser ut som den er like stor som vanlige vifter til skjermkort. Kjøleribbene ser omentrent like store ut også. Med tanke på at det er like mye varme som skal fjernes av denne som av vanlige kjølere for skjermkort så tror jeg støyen og temperaturen blir omentrent like høy med denne løsninga som med standard luftkjøling.

 

At den sikkert fordyrer skjermkortet og tar hele tre kortplasser teller ikke til favør for denne løsninga.

Lenke til kommentar

Synes det er bra at det er noen som "prøver noe nytt"

Noen som vet om det er mulig å koble flere blokker, pumper og/Radiatorer på den kjølingen??

 

Ps. Sier ikke neitakk til vannkjøling med garanti.

 

Edit:

Fant disse bildene.

Link

 

Ser ut som om det ikke trenger å ta 3 kort plasser, hvis du har et annet sted å ha radiatoren.

Endret av 2 Fast 4 Biltema
Lenke til kommentar
I følge de bildene så kan u henge den på utsiden av kabinettet og øke kjøleytelsen littegrann og spare en kortplass også, ikke dumt.

5781790[/snapback]

 

 

Det gjør kortet litt mer attraktivt ihvertfall, men syns de burde ha valgt en mer åpen løsning for vifta slik at man kan bytte den ut om man ønsker. Den vifta der er neppe blandt de mest effektive tatt lyd/effekt i betraktning

Lenke til kommentar
I følge de bildene så kan u henge den på utsiden av kabinettet og øke kjøleytelsen littegrann og spare en kortplass også, ikke dumt.

5781790[/snapback]

Å flytte støykilden ut av kabinettet er neppe noen fordel for de lydsensitive. Men det hjelper sikkert en del på temperaturen slik at man kanskje får tynt ut 10-20 MHz (2-3%) ekstra av GPU'en.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen skjermkortprodusenter som begynner og lever skjermkort uten noen som helst kjøling til en billigere penge. Hadde passet meg utmerket i og med at jeg har vannkjølings kit. Lurer på om produsentene har tenkt på det eller om de bare skal tjene penger på å prakke på oss disse møkkakjølerne som bråker som en støvsuger.....

Lenke til kommentar
Hvorfor er det ingen skjermkortprodusenter som begynner og lever skjermkort uten noen som helst kjøling til en billigere penge. Hadde passet meg utmerket i og med at jeg har vannkjølings kit. Lurer på om produsentene har tenkt på det eller om de bare skal tjene penger på å prakke på oss disse møkkakjølerne som bråker som en støvsuger.....

5781913[/snapback]

 

Det finnes flere vifteløse skjermkort hvis det er det du mener??

Lenke til kommentar
Hvorfor er det ingen skjermkortprodusenter som begynner og lever skjermkort uten noen som helst kjøling til en billigere penge. Hadde passet meg utmerket i og med at jeg har vannkjølings kit. Lurer på om produsentene har tenkt på det eller om de bare skal tjene penger på å prakke på oss disse møkkakjølerne som bråker som en støvsuger.....

5781913[/snapback]

 

Det finnes flere vifteløse skjermkort hvis det er det du mener??

5781936[/snapback]

 

Nei det var ikke det jeg mente. Jeg tenkte på de heftigste skjermkortene som f.ex. 1900xt og 7900gtx. Hva om disse ble levert uten noe slags kjøling. Bare for oss kjøperne og monter på GPU kjøleblokka med vannavkjølig. (som vi har fra før, mange av oss). Tipper kortet hadde blitt en del billigere i innkjøp da.

Lenke til kommentar
Nei det var ikke det jeg mente. Jeg tenkte på de heftigste skjermkortene som f.ex. 1900xt og 7900gtx. Hva om disse ble levert uten noe slags kjøling. Bare for oss kjøperne og monter på GPU kjøleblokka med vannavkjølig. (som vi har fra før, mange av oss). Tipper kortet hadde blitt en del billigere i innkjøp da.

5781977[/snapback]

 

Forretningsidè!

 

En ny type skjermkortprodusent som leverer kortene noen som helst kjøling.

Lenke til kommentar
Nei det var ikke det jeg mente. Jeg tenkte på de heftigste skjermkortene som f.ex. 1900xt og 7900gtx. Hva om disse ble levert uten noe slags kjøling. Bare for oss kjøperne og monter på GPU kjøleblokka med vannavkjølig. (som vi har fra før, mange av oss). Tipper kortet hadde blitt en del billigere i innkjøp da.

5781977[/snapback]

 

Forretningsidè!

 

En ny type skjermkortprodusent som leverer kortene noen som helst kjøling.

5782033[/snapback]

 

Billigere for oss som har vannkjøling fra før tenkte jeg. Kanskje jeg må sende en mail til ATI/Nvida... :D

Lenke til kommentar

Nei det var ikke det jeg mente. Jeg tenkte på de heftigste skjermkortene som f.ex. 1900xt og 7900gtx. Hva om disse ble levert uten noe slags kjøling. Bare for oss kjøperne og monter på GPU kjøleblokka med vannavkjølig. (som vi har fra før, mange av oss). Tipper kortet hadde blitt en del billigere i innkjøp da.

5781977[/snapback]

 

Helt enig, dette kunne vært bra. Den måtte selvsagt bli solgt med en slags advarsel fra produsent og modifisert garanti da det blir vanskelig for de å gardere seg mot ukvalifiserte sluttbrukere.... :!:

 

Så lenge man var gardert mot DOA kunne den godt være uten garanti for min del...

Lenke til kommentar

Nei det var ikke det jeg mente. Jeg tenkte på de heftigste skjermkortene som f.ex. 1900xt og 7900gtx. Hva om disse ble levert uten noe slags kjøling. Bare for oss kjøperne og monter på GPU kjøleblokka med vannavkjølig. (som vi har fra før, mange av oss). Tipper kortet hadde blitt en del billigere i innkjøp da.

5781977[/snapback]

 

Helt enig, dette kunne vært bra. Den måtte selvsagt bli solgt med en slags advarsel fra produsent og modifisert garanti da det blir vanskelig for de å gardere seg mot ukvalifiserte sluttbrukere.... :!:

 

Så lenge man var gardert mot DOA kunne den godt være uten garanti for min del...

5782076[/snapback]

Hehe Ja selfølgelig en stor WARNIG på esken blir en nødvendighet. Også på nettbutikken. Finnes alltids noen tullinger som kommer til og sette et slikt kort rett inn og fyre opp. Hm billig skjermkort, men hvorfor lukter det svidd?? :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3

Hmmm.. Kjøpte selv X1900 og X1900XTX i crossfire for en uke siden og irriterte meg stort over at jeg måtte bruke både penger og tid på å skru av de _gigantiske_ viftene som står på dem bare for å få vannkjølt dem begge. Men. Resultatet ble topp! :)

 

Gigantiske vifter=Svinetunge vifter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...