Gå til innhold

Den sære avantgarde-tråden!


H4ngm4N

Anbefalte innlegg

Sitter nå og hører på Peccatum - Lost in Reverie, et av mine definitive favorittalbum gjennom tidene. Utrolig sært, utrolig vakkert og utrolig stemningsfullt. (Anbefales for alle som er "open-minded".)

 

Hva synes dere om denne musikk-retningen/stilen?

 

Noen som har noen bra anbefalinger?

 

Ellers er det bare å diskutere i vei. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Solefald har jeg tilgode å skjekke ut. :)

 

Elsker Arcturus. Men er det avant-garde? :hmm: (Er ikke sikker, er ingen guru innen sjangeren.)

 

Amor Fati er også meget bra, men blekner litt iforhold til Lost in Reverie IMO.

 

Edit: Glint, det skal skjekkes ut, takk. :)

 

Edit2: Og det trenger jo ikke være metall da.

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar

Nyeste plata til Ulver er vel trossalt avantgarde i alle fall?

 

Solefald må du sjekke ut vettu, alt sammen! (Det siste albumet (Red For Fire) er ikke avant-garde med grisevakkert)

 

Arcturus blir sett på som Avantgarde mener jeg.

 

Amor Fati er ikke det beste av Peccatum vil jeg tru. Lost In Reverie og Moribund People er vel avantgarde rock ikke sant? Og det andre avantgarde metal?

Endret av skate4life
Lenke til kommentar
Edit: Glint, det skal skjekkes ut, takk. :)

5747889[/snapback]

 

Definitivt tidenes beste melodiøse/symfoniske death metal album. Herlige orkestreringer, kvinnevokal og bruk av klassiske instrumenter.

 

Nylig relansert som digipack med ny coverart og med to sjeldne EP-er som bonusspor. Fås kjøpt på cdon.com for 149 riksdaler.

Lenke til kommentar
Lost In Reverie og Moribund People er vel avantgarde rock ikke sant? Og det andre avantgarde metal?

Det nyeste er mest avant-garde rock, men låter som Black Star, Stillness, Parasite My Heart og For All Those Who Died er jo metall.

5747935[/snapback]

Kanskje det, får litt sånn jazz feeling innemellom på de rock platene :p

Lenke til kommentar

Skjønner ikke eg, avant-garde er jo en "sjanger" eller rettere sagt en "label" som folk fant på fordi de ikke fikk lov å bruke "progressive" av progidioter fordi musikken fra for forskjellig(Les: progressert) fra 70tallsprog.

 

Men så skal man begynne å definere og sette grenser ved dette og?

 

Avant garde er ikke en sjanger slik jeg ser det, det er bare et (fransk) ord som betyr "på fronten", dvs. band som er svært nyskapende.

 

Men joda, Peccatum og Arcturus er ekstremt nyskapende.... men jeg synes også de kan dele selskap med System of a Down, Strapping Young Lad, Cynic, Celtic Frost og ander nyskapende band. :)

Lenke til kommentar
Sitter nå og hører på Peccatum - Lost in Reverie, et av mine definitive favorittalbum gjennom tidene. Utrolig sært, utrolig vakkert og utrolig stemningsfullt. (Anbefales for alle som er "open-minded".)

 

Hva synes dere om denne musikk-retningen/stilen?

 

5747794[/snapback]

 

Jeg har den plata der. Fyttigrøss. Jeg liker å se meg selv som "open-minded", men Peccatum var litt for drøyt. Jeg liker den siste låta, "The Banks of this River is Night", men resten er overhodet ikke mitt bord.

 

Selges til høystbydende! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...