Gå til innhold

Radeon X1800 XT på steroider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det så nøye om man kjøper ATI eller Nvidia da, så lenge man velger det kortet som passer best til sitt bruk? Forrige gang valgte jeg ATI (X800XT) siden det virket som det råeste kortet til mitt bruk, og denne gangen valgte jeg 7800GTX 512, siden Nvidia leverte det beste produktet til mitt bruk denne gangen.

 

Jeg gir ærlig talt blaffen i om det står ATI eller Nvidia på kortene og/eller i skjermkortdriverne, jeg kjøper ikke et dårligere kort bare fordi det er laget av det firmaet jeg eventuelt måtte like best. ;)

Lenke til kommentar
Jeg gir ærlig talt blaffen i om det står ATI eller Nvidia på kortene....]

 

Amen. Fatter heller ikke folk som sier. Adri mer ditt aldri mer datt. Da er du passe trangsynt spør du meg. Tidene forandrer seg hele veien. Og det er normalt ikke så lurt å si "aldri". :)

 

Edit_>leif

Endret av SuperFly
Lenke til kommentar
For de som har allerede kjøpt et X1800Xt, kan bare flashe det til til  X1800 XT Performance Edition.

 

Link

5304466[/snapback]

 

Det er heftig diskutert når det gjelder levetiden på kortet etter å ha flashet med den biosen. Volten økes visstnok til ca. 1.48v, noe som er veldig høyt for en 90nm kjerne. Får håpe sapphire får til det her da... :hmm:

Lenke til kommentar
Er det så nøye om man kjøper ATI eller Nvidia da, så lenge man velger det kortet som passer best til sitt bruk? Forrige gang valgte jeg ATI (X800XT) siden det virket som det råeste kortet til mitt bruk, og denne gangen valgte jeg 7800GTX 512, siden Nvidia leverte det beste produktet til mitt bruk denne gangen.

 

Jeg gir ærlig talt blaffen i om det står ATI eller Nvidia på kortene og/eller i skjermkortdriverne, jeg kjøper ikke et dårligere kort bare fordi det er laget av det firmaet jeg eventuelt måtte like best. ;)

5304392[/snapback]

 

Det har litt å si, i den betydning at jeg personlig liker nvidias driveroppsett endel bedre enn ati sitt. Men jeg er i samme situasjon som deg, forrige kortet mitt var Ati, nå har jeg nvidia (og før ati-kortet igjen hadde jeg nvidia).

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå må dere huske at dette er bare klokket fra fabrikkens side å burdet ha exremt lite til ingenting å si for hw.no medlemmer da alle her klokker opp kortene selv (evnt en liten flash av bios).

 

Et eksempel er Evga sitt exstreem 7800gtx 512 oc 600 - 1800 (vannkjøling), dette er en klokk jeg har brukt siden jeg tok mitt 7800gtx 512 ut av esken uten tegn til ustabilitet.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
jeg bare håper ati knuser Nvidia snart, we hates them nvidia

5304215[/snapback]

Jo, for konkurranse hemmer jo utviklingen av nye og bedre produkter, og så gjør den jo at produktene blir dyrere...

 

Og så håper jeg at Intel knuser AMD snart slik at vi får kjøpe bedre prosessorer mye billigere.

 

I det hele håper jeg at all konkurranse opphører og at vi kun har monopolister igjen å kjøpe varer fra. Det tjener jo vi forbrukere grovt på.

:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...