Gå til innhold

Texas saksøker Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Amerika, landet der alt er mulig...

Det blir bare så utrolig tåpelig å saksøke for alt mulig.

Greit, Sony bæsjet på leggen, men nå gir de ihvertfall full returrett på alle cdene, så for min del er saken ute av verden.

Dessuten får jeg all musikken min gjennom "andre kanaler"

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
Amerika, landet der alt er mulig...

Det blir bare så utrolig tåpelig å saksøke for alt mulig.

Greit, Sony bæsjet på leggen, men nå gir de ihvertfall full returrett på alle cdene, så for min del er saken ute av verden.

Dessuten får jeg all musikken min gjennom "andre kanaler"

5189412[/snapback]

Root-kit er lagt på vent og vil sannsynlig bli tatt frem igjen når koden er ordentlig skrevet!

Lenke til kommentar

Hva slags konsekvenser vil dere ha? Fengsel og offentlig tortur?

Å tilbakekalle 2 millioner plater og betale tilbake penger koster en del penger.

Ingen her har blitt rammet uansett, med mindre dere har kjøpt platen i Amerika. Og en god del av de som syter her på forumet (ikke nødvendig vis denne tråden) har antakelig ikke kjøpt platen i det hele tatt, kanskje et par har lastet den ned.

 

Jeg sier ikke at det er noen unnskyldning for root-kit, men det er jo ikke Sony som har laget den heller da. Når du kjøper en bil er du interessert i at den fungerer, du spør ikke hvor mye den forurenser(antakelse) eller om den kan bli misbrukt av andre. Sony har kjøpt et dårlig produkt, og nå prøver de å rette opp feilen.

 

Som sagt, jeg prøver ikke å forsvare noen av sidene, men det er bare litt for mange her som prater sprøyt uten å se på begge sider av saken.

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at det er noen unnskyldning for root-kit, men det er jo ikke Sony som har laget den heller da.

 

Når du kjøper en bil er du interessert i at den fungerer, du spør ikke hvor mye den forurenser(antakelse) eller om den kan bli misbrukt av andre. Sony har kjøpt et dårlig produkt, og nå prøver de å rette opp feilen.

 

5190398[/snapback]

Bryr meg lite om hvem som har laget den...

 

Jeg er veldig opptatt av miljø, så det hadde jeg definitivt spurt om... eller gått for et annet alternativ enn en som går på bensin.

 

Sony prøver ikke å rette på feilen... først så sa de at det er få som vet hva det er så det er ikke så stort problem, deretter sa de at rootkittet skulle legges på is til kodene var skikkelig skrevet...

 

Samme for meg hvor de blir brukt, uten konsekvenser kan de lett bli brukt senere og også her til lands...

Lenke til kommentar

Prøver ikke? Hvordan kan du si at de ikke prøver?

De har lagt ut programvare som fjerner rootkitet, dessverre ikke bare med hell, og nå gir de full retur på cder med denne typen beskyttelse. For meg ser det faktisk ut som de prøver.

Det har jo fått konsekvenser allerede, alle er jo obs på dette nå, og Sony vil garantert ikke bruke root-kit igjen. Dessuten er det å måtte betale for 2 millioner solgte cder + porto en konsekvens.

Lenke til kommentar

Er forsåvidt enig i at $100.000 pr CD er drøyt, men jeg håper likevel de får en straff som svir.

 

Ellers syns jeg kanskje mer av ansvaret bør skyves over på First4Internet som har utviklet denne spywaren/rootkiten.

 

Titta forøvrig innom hjemmesida til First4Internet, og syns det var litt tomt i press-seksjonen siden august: http://www.xcp-aurora.com/press_related.aspx .Lurer på hvorfor :p

Lenke til kommentar
Sony vil garantert ikke bruke root-kit igjen. Dessuten er det å måtte betale for 2 millioner solgte cder + porto en konsekvens.

5190843[/snapback]

Evt. vil dei lage eit nytt rootkit og skjule det betre.

 

Sony kunne nok ha handla denne saka mykje betre. Unnskyldningane dei har brukt holder ikkje mål (f.eks som at folk flest veit ikkje kva rootkit er, derfor er det ikkje så farleg). I tillegg til at dei lyger om ting som at rootkitet "ringer heim" til Sony. Ikkje bra.

 

Rekner uansett med at denne, og alle dei andre søksmåla, vil ende med forlik.

Lenke til kommentar
Prøver ikke? Hvordan kan du si at de ikke prøver?

De har lagt ut programvare som fjerner rootkitet, dessverre ikke bare med hell, og nå gir de full retur på cder med denne typen beskyttelse. For meg ser det faktisk ut som de prøver.

Det har jo fått konsekvenser allerede, alle er jo obs på dette nå, og Sony vil garantert ikke bruke root-kit igjen. Dessuten er det å måtte betale for 2 millioner solgte cder + porto en konsekvens.

5190843[/snapback]

OKOK... de prøver å rydde opp i dette her og nå og det er en ting... men,,, DET ER ROOTKITTET SOM IRRITERER MEG! Hvis Sony virkelig skulle prøve å gjort alt godt igjen kunne de fjernet det totalt isteden for å gjøre det bedre og sikrere! http://www.digi.no/php/art.php?id=280055

 

Og si at de ikke skjønner at rootkit er noe problem fordi det er så få som vet hva det er er helt idiotisk... kunne ikke heller ha kommet med en ordentlig unskyldning? Det er det minste Sony burde klare å hoste opp!

http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1307577

 

Slik burde det bileksempelet ditt være: Hvis bilselgere begynner å selge biler med deler som kan være skadelige for brukeren og samtideig vet om det så er det helt fint bare de bytter dem ut når det kommer for mye i det offentlige lyset...

 

hmm.... kanskje jeg skal rane en butikk... og hvis jeg blir tatt bare gi alt tilbake og late som ingenting... la saken vente og prøve igjen når jeg har laget en bedre plan...

Endret av tuxerator
Lenke til kommentar
Og si at de ikke skjønner at rootkit er noe problem fordi det er så få som vet hva det er er helt idiotisk... kunne ikke heller ha kommet med en ordentlig unskyldning? Det er det minste Sony burde klare å hoste opp!

http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1307577

5192290[/snapback]

Det er jeg absolutt enig i, men jeg tviler på at sjefen heller vet hva det er.

 

Spørsmålet er uansett ikke om Sony har gjort noe galt eller ikke, alle er enige i at det er noe muffins, men spørsmålet er bare hvor man skal legge skylden, og om det var et uhell eller ikke.

Noen vil sikkert mene at dette er en stor plan fra Sonys side, så de kan ta over pcene våre og senere verden, jeg på min side ser på det som en menneskelig feil der en eller annen, gjerne en gulvansatt tok feil avgjørelse da han sa at dette var en bra beskyttelse. Forsåvidt var den sikkert ganske bra, men målet helliger ikke middelet i denne saken.

Som nevnt av andre her så er det heller First4Internet som burde peses, da det tross alt er de som har utviklet dette. Det er forsåvidt en lang tråd om akkurat dette et annet sted på forumet, hvor flere, som sikkert har større interesse, kan komme med noen bra argumenter.

Eneste jeg "irriterer" meg over er alle de som absolutt skal lynsje Sony fordi de prøver å beskytte seg. Hadde det ikke vært for at sånne som meg lastet ned musikk, så hadde det ikke vært behov for slik beskyttelse for Sony i det hele tatt.

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
Hva slags konsekvenser vil dere ha? Fengsel og offentlig tortur? Å tilbakekalle 2 millioner plater og betale tilbake penger koster en del penger. Ingen her har blitt rammet uansett, med mindre dere har kjøpt platen i Amerika.

5190398[/snapback]

En tilbakekalling av 2,1 mill plater, destruksjon av yttligere 2,6 mill som ikke er solgt ennå og ennå ganske mange flere plater (etter avsløringen om 52 titler i stedet for 20) koster en fluebæsj i havet for et gigantkonsern som Sony. Ingen i ledelsen gidder å løfte et øyebryn for det og glemmer saken raskere enn de kan si "get me a cup of coffe". Poenget er at ledelsen skal løfte på øyebrynene og huske i årevis at dette er noe man bare ikke gjør. 100.000$ per plate riktignok veldig drøyt, men en plass må man starte å forhandle. Jeg synes det er bra at forhandlingene kan starte så høyt at Sony kan føle de fikk en rettferdig straff/forlik hvis de slipper unna med noen prosenter av det opprinnelige beløpet. Det blir nok likevel en betydelig sum for Sony. Jeg vet ikke hvor mange innbygere det er i Texas eller hvor mange XCP-plater det er solgt der, men i norge er det i følge målinger ca 5900 infiserte maskiner.

 

Jeg håper Sony får svi ganske hardt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...