Gå til innhold

Advarer mot integrert grafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff ja! Skummelt! Dette at vi nå må ha eget grafikkort for å kunne kjøre windows på jobb maskina. Du må ut med 500-1000kr mer for hver pc, bare for at windows vista skal kunne kjøre skikkelig. Andre en meg som ser at det er dumt? Jeg vil ikke at OSet mitt skal sluke kraft fra maskina, jeg vil helst bruke den krafta til andre applikasjoner.

 

Blir kanskje til at flere bedrifter går over til Linux, som ikke krever så mye. Dagens maskiner er jo goe nok til å kjøre små applikasjoner som skrivepogram og slikt. Trenger jo ikke en 64 bits maskin, 1 gb ram og et skjermkort for det, bare fordi Vista krever det. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg føler at "eyecandy" ikke er det som skal være det nye med operativsystem, men det er utseende Windows Vista får mange av artikklene på nettet basert på.

 

Men men, kanskje jeg er moden for forandring. Får vel teste dette før jeg deaktiverer noe som helst. Visst jeg i det hele kan skaffe Vista på en rimlig måte.

 

Alt i alt ville jeg deaktivert de mest krevende grafiske funksjonene i et nettverk med mange brukere. En bruker har bedre av respons fra et OS enn utseende, slik at de ikke dobbelklikker flere ganger på et ikon når ikke noe skjer. Bare dette er ikke vert å kjøpe et grafikkort for når man kan, ja, "snipp snipp" i de grafiske funksjonene.

Lenke til kommentar
Grafikkort med minst 64 MB minne og hardware DX9-støtte

 

MÅ man ha hw dx9 støtte for å kjøre det?

Siden det er snakk om pixelshaders, så må man ha et dx9-kort ja. Men regner med det er kun dersom man vil benytte den nye grafikkmotoren.

 

Edit: siDDIs var kjappere enn meg :)

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

Hvorfor er det slik at MS lager et OS hvor man må ha et BRA grafikk kort bare for å nyte OSet? Skjønner ikke hvor de vil henne.

 

for de av dere som lurer så finnes det Shell-replacement for windows som gjør at desktopen og grafikk delen ikke vil ta så mye minne sikkert. Men om de i støtter eller vil støtte vista er en annen ting.

 

Frankie

Lenke til kommentar
Til dere som vil skru av de fancy greiene: Hvorfor oppgradere til Vista, dersom dere egentlig vil ha XP?

Sikker fordi Vista vil antakeligvis ha nye revulsjonerende verktøyer, grensesnitt og standarder som ikke er i xp. vi vil bare at vista skal yte, ikke se fancy ut... slik at det går ut over ytelsen.

 

+ Vista støtter 64 bit, selvom det er xp 64 bit så har jeg en idé om at vista utnytter det noe bedre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...