Gå til innhold

Shuttle lanserer stillegående strømforsyning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fatter enda ikke hvorfor de ikke har montert inn en større vifte bak. En som kan trekke luft gjennom heat-pipe opplegget til prosessoren og strømforsyningen. Istedenfor så sitter det en bitteliten sint vifte i strømforsyninga og hyler som det ikke var noen morgendag :p

Lenke til kommentar

Jeg har shuttle sn95g5 og jeg kan ikke høre strømforsyningen min i det heletatt. Den er stille som mus. Skulle gjerne ha hatt litt mer watt på den ja. 240w holder jo ikke til de beste skjermkortene. Men jeg er litt usikker om 300w holder i det lange løpet heller. Får vel se hvordan den kommer ut i tester osv.

Lenke til kommentar

Synes det er greiere med ekstern strømforsyning i slike små maskiner. Da kan en slippe vifte ved å ha solide kjøleribber (eller noe sånt) på PSU. Og en slipper den ekstra varmeutviklingen som kommer av fra å gå fra 220 Volt til 12 / 5 Volt, til å slippe til inne i kabinettet.

Lenke til kommentar
' date='29/07/2005 : 15:13'] 30db? Er ikke det ganske mye?

Det er spørs hvordan det er målt da. ;)

 

Men hvorfor ikke de lage en PSU med en diger passiv kjøleribbe ala det man finner på forsterkere til biler? PSU'en måtte selvfølgelig blitt plassert slik at ribba blir som en forlengelse av dekslet på SFF-boksen, men det kunne blitt stilig. Eller?

Lenke til kommentar
Men hvorfor ikke de lage en PSU med en diger passiv kjøleribbe ala det man finner på forsterkere til biler? PSU'en måtte selvfølgelig blitt plassert slik at ribba blir som en forlengelse av dekslet på SFF-boksen, men det kunne blitt stilig. Eller?

finnes jo slike til stasjonære pcer så hvorfor ikke

Lenke til kommentar
finnes jo slike til stasjonære pcer så hvorfor ikke

De til stasjonære synes jeg har alt for liten kjøleribbe. Det er jo bare snakk om 4x8x8cm eller noe i den duren som stikker ut i bakkant. Hverken arealet på sidene eller toppen av PSU'en utnyttes som kjølende flater. Det er dette jeg mener de bør gjøre noe med i samråd med produsentene av kabinetter (både vanlige store kabinetter, og små SFF'er). Forsterkere til biler er dekket med ribber på store deler av overflaten/ytterveggene.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å se på noen andre PSUer til min shuttle, hadde turen innom microplex og så at e hadde noen Fortron, noen ser ut til at de kanskje kan passe en shuttle. Men de er noe større på Bredda og Høyda

 

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FSP24060PLA

 

Det jeg syntes ser litt bra ut med Fortron er at de har en 60mm vifte på innside, mens shuttle har en liten sinna 40mm som stikker ut bak...

 

Frankie

 

BTW: noen som vet hvordan støyen er på fortron?

Lenke til kommentar
Men man kjøper en shuttle for å være mobile. Med en ekstern strømforsyning så blir det så vanskelig å flytte den rundt. Blir liksom ikke helt det samme...

Ekstern strømforsyning? PC-50 er intern. Siden du påstår at de siste skjermkortene ikke funker i SN95G5 hvordan kan du forklare at jeg har brukt X800XT og 6800U i min helt uten problemer da?

Lenke til kommentar
Jeg fatter enda ikke hvorfor de ikke har montert inn en større vifte bak. En som kan trekke luft gjennom heat-pipe opplegget til prosessoren og strømforsyningen. Istedenfor så sitter det en bitteliten sint vifte i strømforsyninga og hyler som det ikke var noen morgendag :p

øhh. hvordan skulle de fått plass til det?

Lenke til kommentar
Men man kjøper en shuttle for å være mobile. Med en ekstern strømforsyning så blir det så vanskelig å flytte den rundt. Blir liksom ikke helt det samme...

Ekstern strømforsyning? PC-50 er intern. Siden du påstår at de siste skjermkortene ikke funker i SN95G5 hvordan kan du forklare at jeg har brukt X800XT og 6800U i min helt uten problemer da?

Hmmm... jeg tror at du har misforstått litt her. Det jeg mener er at med en ekstern strømforsyning så blir det vanskeligere å flytte den rundt. Og selv har jeg ikke prøvd. kraftigere skjermkort enn 6600gt i min. Har bare hørt at 6800 ultra vil overbelaste strømforsyningen. Og jeg snakket ikke om pc-50 strømforsyningen. Jeg snakket om strømforsyninger som mist 500w.

Lenke til kommentar

Min Shuttle er FULL.

 

6800GT, 2 HDD, DVD-brenner, 2x512 RAM, intern USB WIFI.

 

Shuttle tester sine maskiner med maks belastning og alle mulige enheter koblet til, så om Shuttle sier på sine sider at man kan kjøre 6800, er det ikke noe problem - en 300W Shuttle PSU klarer helt sikkert et 7800 GTX og litt til.

 

_

johanf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...