Gå til innhold

MSI annonserer Turion 64-laptop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1,9 kg er ikke mye tatt i betraktning av at det følger med optisk drev, 2,5" harddisk (normalt er det jo trege 1,8" som sitter i så små maskiner og de finnes foreløbig ikke med mer enn 60GB), og hele 2 GiB ram.

 

Prisen er heller ikke værst tatt i betraktning at det er en godt utstyrt ultra-bærbar. 1500dollar for den med 80GB, 512MB og Turion64 1,6GHz (trolig 25W-utgaven). Med dagens kronekurs er den direkte prisen 9860kr. Den minste modellen til 1200 dollar vil direkte konvertert til kroner koste 7890kr.

 

Dette høres ut som en fin mellomting på pris, vekt og egenskaper, mellom vanlige bærbare i 2,5kg-klassen og f.eks dells X1, IBM's X43 og Fujitsus P7010

Lenke til kommentar
Prisen er heller ikke værst tatt i betraktning at det er en godt utstyrt ultra-bærbar. 1500dollar for den med 80GB, 512MB og Turion64 1,6GHz (trolig 25W-utgaven). Med dagens kronekurs er den direkte prisen 9860kr. Den minste modellen til 1200 dollar vil direkte konvertert til kroner koste 7890kr.

+mva og profitt til eventuell importør/selger? x10 stemmer vel for CPUer levert med kvantumsrabatt, tipper x9 kanskje er realistisk i dette tilfellet?

 

Raskt over 10k da, vet ikke om man kan si det er mye eller lite for denne maskinen, men tror man kan få mer igjen for pengene andre steder. Ytelsen til Turion har vel også vist seg å være litt "så som så" i forhold til tilsvarende P-M systemer.

Endret av kindings
Lenke til kommentar

Jeg så lenge på en slik liten søt sak selv, men slo det til slutt fra meg.

 

Hvorfor kjøper folk så små maskiner? Greit, den veier ca 1L melk mindre enn en "vanlig" bærbar. Men i tillegg så trenger du forstørrelsesglass og pinsett for å skrive på den (satt på spissen selvsagt).

 

Søt maskin..men jeg føler meg såpass sterk at 1kg ikke gjør den store forskjellen for meg.

 

Positivt ved den er jo at de ikke har fylt den opp med unødvendig skrammel (webcam, 1000i1 kortleser osv).

 

Får håpe den kommer snart nå da..

Lenke til kommentar

Jeg har sett 12.1'' @ 1024x768 og for meg ville det iallefall bli perfekt :) Størrelsesforholdet er meget bra :=)

 

1kg utgjør endel, spesiellt hvis du skal dra med deg andre ting og tang. Sett meg lei av å ha en lappis på 3kg.. :/ aldri mer... lett og luftig sier jeg :=)

Lenke til kommentar
Prisen er heller ikke værst tatt i betraktning at det er en godt utstyrt ultra-bærbar. 1500dollar for den med 80GB, 512MB og Turion64 1,6GHz (trolig 25W-utgaven). Med dagens kronekurs er den direkte prisen 9860kr. Den minste modellen til 1200 dollar vil direkte konvertert til kroner koste 7890kr.
+mva og profitt til eventuell importør/selger? x10 stemmer vel for CPUer levert med kvantumsrabatt, tipper x9 kanskje er realistisk i dette tilfellet?

Protitt tror jeg allerede er bakt inn i tallet. Dvs. de prisene som oppgis er normalt MSRP (Manufacturers' Suggested Retail Price). Normalt betyr det en innbakt profitt på rundt 20-30% på slike produkter. De billigste nettbutikkene opererer med langt lavere profitt enn det, trolig rundt 5-10%, så 1500$ MSRP kan sikkert oversettes til "fra ca 1500$ -10-15% profitt + 25% moms". Frakt fra asia til USA koster omentrent det samme som til norge så det er ikke noen fordyrende faktor. Konkurransen innad i USA er nok litt hardere enn i norge samt at intern distribusjon kanskje er mer effektiv så jeg vil tippe amerikanerene vinner ca 5% på det. Jeg tror derfor at omregningsfaktoren er nærmere 7,5x. Dvs. 1500$*7,5 = ca 11.300 kr og 1200*7,5 = ca 9.000.

 

Snorreh: har du en direktelink til testen?

Edit: jeg fant den selv.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Jeg har sett 12.1'' @ 1024x768 og for meg ville det iallefall bli perfekt :) Størrelsesforholdet er meget bra :=)

 

1kg utgjør endel, spesiellt hvis du skal dra med deg andre ting og tang. Sett meg lei av å ha en lappis på 3kg.. :/ aldri mer... lett og luftig sier jeg :=)

Man kan også trene litt...slik at man klarer noen kilo ekstra :p Men jeg skal ikke kverrulere...ser ikke for meg at jeg hadde skrevet hovedoppgava mi på en 12" skjerm..blir liksom for puslete...men for små mennesker (sier ikke at du er det) er den sannsyligvis perfekt. Jenter uten muskler...gutter som ikke er så sterke :whistle:

 

Den er søt...men det blir for meg en konepc ikke en mannepc...mannfolk vil ha store ting.. :D (sa jeg penisforlenger?)

Lenke til kommentar

Må få sagt at en slik maskin hadde vært midt i blinken for meg. Jeg er kanskje lav (173 cm) men ikke slapp eller noe slikt, og jeg foretrekker fremdeles lette maskiner. Bærbare maskiner skal være BÆRBARE, for alt slik mer heftig heldagsbruk har man vel en stasjonær maskin for?

 

Så slike maskiner er midt i blinken for meg, men for tiden har jeg desverre ikke monetas og slikt, så jeg får nok ikke investert i dette smykket. Vel vel, igjen, man har da stasjonære maskiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...