Gå til innhold

Samsung deler skjermen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da foretrekker jeg heller å måtte trykke på en knapp når jeg skal se klokkeslettet, enn å gjøre deler av skjermen kun brukelig til en ting.

 

Det at øverste området alltid brukes til klokkeslett og lignende gjør jo at man får mindre effektivt skjermområde til bruk av mobilen ellers.

Lenke til kommentar

jeg har omtrent det samme på min nokia 7250i men...

der blir hele skjermen sort, untatt et lite stykke med klokke... på kantene av denne lille hvite stripa, er det ikoner som forteller meg diverse, f.eks motatt melding, tastlås, ubesvarte anrop, viderekobling, alarm...

 

EDIT:

i det tilfellet i artikkelen her vil jeg ikke si at de deler skjermen i to, men at det er to skjermer... hvis klokka og de andre tingene er der hele tiden, så kunne de spart seg...

syntes det er greit på min nokia, der går jo klokka og de ikonene vekk når jeg aktiverer mobilen, og kan dermed brukes til alt annet...

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Det var ikke slik jeg oppfattet det. Jeg trodde det var slik at den øverste delen av skjermen var opplyst hele tiden med klokke og sånt, men når du skulle bruke telefonen, brukes den øverste delen av skjermen sammen med resten akkurat som ellers. Når man så går i idle igjen, så vises klokke og sånt lysende hele tiden.

 

Mulig jeg har misforstått...?

 

Ellers lurer jeg på om dette egentlig gjør at man sparer noe særlig strøm. Hvis den skal stå og lyse hele tiden, så tar jo det også en viss mengde strøm. Og det vil jo være mer strøm enn for oss som ikke klikker på den hele tiden for å se om man har fått meldinger (det er vel gjerne det man har meldingstoner til, er det ikke? :p ).

Lenke til kommentar
Mulig jeg har misforstått...?

Tror du har det.

 

Den øverste delen av skjermen vil alltid vise klokkeslett, dato, ubesvarte anrop, meldinger og annen informasjon, mens den andre delen av skjermen, hoveddelen, vil brukes som normalt.
Endret av arehei
Lenke til kommentar

Er det ikke baklyset som trekker så og si all strømen? Hvis man skal aktivere baklyset for de øverste linjene så vil vel baklyset for hele skjermen aktiveres?

 

Hvorfor ikke bare bytte ut LCD med OLED? Det vil jo gjøre samme susen, og man kan ha hele skjermen på hele tiden uten at det trekker noe særlig strøm.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...