Gå til innhold

ATI-toppmodell snart klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, jeg også... Skulle gjerne hadd en slik i desktop-PC'n min. (Lydløs passiv kjøling og lave krav til PSU og minimalt plasskrav inni kabinettet)

 

Er det noen som vet hva salgsnavnet på disse blir? (M28PRO er sikkert bare kodenavnet). Tør jeg tippe på "Mobility X850 XT"?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Til orientering til de som klikket seg videre: I artikkelen i Inquirer som det linkes til, datert idag, sier de:

FOR THE FIRST TIME in a very long time, mighty Dell managed to slip up and failed to ship its new Dell Inspiron XPS notebook within thirty days. It announced the product back in late February, yet today you still cannot get one from Dell.

Det er ikke sant. Det sitter massevis av mennesker rundt i verden som har hatt sine i flere uker nå. Min befinner seg i en trailer på vei fra Irland.

 

Det blir spennende å se hvordan den nye brikken yter not 6800 Ultra. Og hvor fort nVidia svarer. Heldigvis kommer XPS2 med oppgraderingsgaranti på skjermkortet. :thumbup:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Utviklingen av batterier går med sneglefart sammenlignet med utviklingen for CPU'er og GPU'er (slik som denne modellen fra ATI). Dagens batterier kan vel levere omentrent dobbelt så mye effekt som like tunge batterier gjorde for 10 år siden. Dvs. at hardwaren hele tiden har måttet tilpasse seg batteriene og ikke omvendt.

 

En annen ting er at PC'er med svært kraftige CPU'er og GPU'er stort sett kun er for spesielt interreserte siden det alltid vil være noen bieffekter med de: Krever store og tunge batterier for å holde batteritiden nogenlunde oppe og støyende vifteløsninger. PC'ne blir altså mindre bærbare av å være for rått spesifisert. Det er et kompromiss svært mange ikke ønsker å ta og jeg tror ikke PC'er med denne nye mobile radeon R28pro blir noe unntak.

 

Men det jeg synes er mer interresant, er om noen produsenter kan tenke seg å putte slike inn i stasjonære PC'er. En mangelvare i dagens marked er høytytende grafikk for stasjonære uten noen støyende og plasskrevende vifte, og uten store krav til PSU og utlufting av kabinettet.

Lenke til kommentar
Hmm. Går det å installere et slikt kort i en Dell inspiron 8600?

Nei, det går ikke

 

De nye kortene baserer seg på PCI Express

 

Insporon 8600 har kun AGP

 

Desuten er den laget til å lede bort vare fra en mobility Radeon 9600 Pro Turbo, ikke noe X8x0-ett-eller-annet-kort... :yes:

Lenke til kommentar
Håper utviklingen av batteria følger utviklingen av hardware. Har lest her og der om "supermegaduperbattterier" som skulle vare i dagevis, men har enda ikkje sett noko.

Håper dette ikke er for OT, moderatorene tar jobben meeeeget alvorlig...

 

Svaret er at superbatterier finnes, men at sprengkraften er vekt for vekt omtrent som dynamitt, og da er det ikke så mange som vil at slike skal selges over disk, posten liker ikke å transportere sprengstoff og butikker nøler med å ha lagre med slike.

 

En bør se mer på forbruks-siden av problemet, og da er også jeg interessert i at leverandørene skal fortelle mer om hvor mye strøm tingene drar. Jeg har nok varmovner hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...