Gå til innhold

Virtuell øy solgt for 165 095 kroner (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er fullt mulig å lage et slikt økonomisk system, men på sikt vil det umulig være noe å tjene penger på. Ingenting i den virituelle verdenen vil være nødvendig eller ha et behov i den virkelige verden. Det er bare spørsmål om tid før hele systemet bryter sammen og folk sitter igjen med eiendommer ingen vil kjøpe

 

Lureri og svindel kaller jeg dette.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar
Det er fullt mulig å lage et slikt økonomisk system, men på sikt vil det umulig være noe å tjene penger på. Ingenting i den virituelle verdenen vil være nødvendig eller ha et behov i den virkelige verden. Det er bare spørsmål om tid før hele systemet bryter sammen og folk sitter igjen med eiendommer ingen vil kjøpe

 

Lureri og svindel kaller jeg dette.

Kanskje en slags ny form for pyramidespill. Bokstavelig talt. :)

 

Neida. Ser ingen grunn til at dette ikke går skulle gå an, da man kan sørge for at mengden av virtuelle penger inne i spillet aldri kan være over det utviklerne tjener på spillet. Man betaler vel en månedavgift her. Hvis man i tillegg har slike auksjoner som dette, kan man fort tjene inn penger. Pluss alt det som spillerne selv overfører fra den virkelige verdenen til den virtuelle.

 

Men utvilsomt et spennende prosjekt dette. Det man kan lure på, er hvordan man står juridisk i dette spillet. Hvis noen virtuelt dreper meg, stjeler alle pengene mine og deretter tar dem ut i virkelige penger; kan jeg da anmelde og saksøke denne personen for tyveri?

Det, og flere andre spørsmål kommer opp i hodet mitt når jeg tenker på dette spillet.

 

Og spillet er nok et lekkert, yndet mål for crackere. :nei:

 

Kanskje jeg skulle si opp jobben og utføre oppdrag i dette spillet i steden. Ta ut lønnen der. :p:thumbup:

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar
Men utvilsomt et spennende prosjekt dette. Det man kan lure på, er hvordan man står juridisk i dette spillet. Hvis noen virtuelt dreper meg, stjeler alle pengene mine og deretter tar dem ut i virkelige penger; kan jeg da anmelde og saksøke denne personen for tyveri?

Det, og flere andre spørsmål kommer opp i hodet mitt når jeg tenker på dette spillet.

Folk har allerede blitt dømt for "virtual property theft" i asia, leste om det for en god stund siden på slashdot. Noen hadde hacka kontoen til en fyr og stjålet alle itemsa hans tror jeg. Ble en ganske stygg erstatningssak tror jeg.

Lenke til kommentar

Herregud...er ikke verden bra nokk lengre...Eller er det bare folk som ikke kan skille mellom spill og virkelighet? :ermm:

Snart blir vel spillene med 3d virituelle briller og våpen du kan ha i handa så du lever deg "liit" for mye inn i spillene...

 

*edit* har ingen screens de kan legge inn her fra spillet?

Endret av FuJJi
Lenke til kommentar
"Hvis noen virtuelt dreper meg, stjeler alle pengene mine og deretter tar dem ut i virkelige penger; kan jeg da anmelde og saksøke denne personen for tyveri?"

Det er faktisk ikke mulig å bli ranet i spillet med mindre noen finner en måte å hacke systemet på.. For pengene du har i spillet er på et ala bankkort som er en integrert del av inventoryen til din character, dette kortet kan ikke flyttes eller tas vekk fra characteren..

 

 

Men spilet kan jo også være en fin bi-inntekt det forsåvidt.. tenk dere at dere ikke setter noen penger inn til spillet og bare sørger for å tjene penger i spillet som man kan ta ut senere..? da vil det jo kansje lønne seg å spille det... og hvis man finner et superbra item eller noe slikt så kan man jo få solgt d på auksjonene da...

 

synes dette spillet høres ganske interresant ut jeg... :yes:

Lenke til kommentar
Han kan umulig tjene noe på den øya. Hvem er det som gidder å betale f.eks 1000 kr for å "jakte" på den? Skjønner ikke hvem som gidder å betale 160k for en fantasi øy heller. Men tydeligvis så har personen mye penger :)

kan tenkes at disse pengene han har brukt på øya faktisk var opptjent i spillet, å da trenger man ikke akkurat å ha mye penger selv...

 

men jeg for min del ville heller tatt ut de pengene til virkeligheten og kjøpt noe fornuftig.. :thumbup:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...