Gå til innhold

Nye ATI-drivere øker ytelsen i Doom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driveren øker ytelsen på doom 3 med mellom 5-15 % avhengig litt av hver enkelt testmaskin, er noen som avviker fra dette selvsagt med mer eller mindre % .

 

Da dette er en betadriver så blir det spennende å se hvor mye ytelsen øker med di definitive driverene.

 

Edit : Har ikke ati selv, men denne prosenten er hva man har som regel fått etter bytte til disse nye driverne, for eksempel 30 til 33fps.

 

En annen ting jeg ikke kan uttale meg om er bildekvaliteten, hadde vært gøy om noen som har ati kort (9800-x800) kunnet uttale seg om det her i tråden.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Får du mange fps på timedemoen da? Før og etter?

Kan du fortelle meg hvordan jeg kan se det?

Du tar ned console (ALT-GR + | ) og skriver: timedemo demo1.demo

 

Når denne har kjørt igjennom så får du opp et fps resultat. Jeg fikk ikke noen bedre økning enn 2 fps med de betadriverene i 1280x1024 oppløsning.

Lenke til kommentar
Er det noen her som opplever at doom krasjer etter et par minutter? Skal prøve meg med en clean install av xp i helgen, i håp om at det hjelper... Noen som har noen tips :hmm:

Har en kompis som opplever at det krasjer av og til. Han har 5700 Ultra XP2000+ 512 DDR.

Lenke til kommentar
Aha. Greit, da er det ikke så logisk med min tankegang nei. Men, hvis driverene gir en boost til Theif 3, så er det jo da logisk at Unreal også vil få det da :)

Glemte for et øyeblikk at Thief 3 bruker UnrealEngine2.. :blush:

Men det kan være snakk om en optimalisering for stencil volumes som kun Deus Ex 2 og Thief 3 bruker av Unreal baserte spill. Eller en spesifikk Theif 3 optimalisering.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Et tips jeg leste et annet sted (orker ikke å oversette) :

 

Don't forget that you don't actually have to install the whole new driver package to take advantage of the new openGL module, just extract all the files from the .exe using winzip and then find the file "atioglxx.dl_" and expand it using winzip also (that "_" at the end instead of an "l" means it is zipped ) and you'll have the file "atioglxx.dll" which you can just copy over into your "D:Windowssystem32" folder and voila' you got the new openGL. (I recomend backing up your old atioglxx.dll, just in case.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...