Gå til innhold

TEST: AMD Athlon 64 FX-53


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
God test (som vanlig), men fremdeles konsentrere dere mest (synes iaff jeg) om dyre topprodukter som er uaktuelle for folk flest. Hva med litt tester av mer rimelige produkter?

Litt, enig. Men dog det er ganske interessant å lese om de feteste produktene da. Men jeg skulle gjerne likt å se Hw.no teste Amd Duron 1800mhz.

Som virker som en skjit bra prosessor til kontorbruk.

Lenke til kommentar

Synes det ja. Det var snakk om en budsjettest, og jeg synes det for lite Intel på testoversikten.

 

Ikke forstå meg feil, jeg liker også (som den nerden som jeg er) å lese om fete produkter som nesten gir meg vann i munnen :)

Endret av rlz
Lenke til kommentar
God test (som vanlig), men fremdeles konsentrere dere mest (synes iaff jeg) om dyre topprodukter som er uaktuelle for folk flest. Hva med litt tester av mer rimelige produkter?

De testene lagde HW.no for et halvt år siden og de finner du nok i arkivet...

 

Dagens billigprodukter er jo like gode som topproduktene var for en god stund siden, så det er jo bare å sammenligne på den måten. Det er ikke hensiktsmessig å teste treige cpu'er siden de har vært testet før (dog kanskje i en annen "innpakning").

 

Budsjettgrafikkort er noe annet og de testet da ofte her på hardware.no

Lenke til kommentar
God test (som vanlig), men fremdeles konsentrere dere mest (synes iaff jeg) om dyre topprodukter som er uaktuelle for folk flest. Hva med litt tester av mer rimelige produkter?

Litt, enig. Men dog det er ganske interessant å lese om de feteste produktene da. Men jeg skulle gjerne likt å se Hw.no teste Amd Duron 1800mhz.

Som virker som en skjit bra prosessor til kontorbruk.

Me to!

Eller kanskje en Amd 2200 Thorton?

Min Duron som jeg har klokket litt, får jeg det samme i SuperPi som med en P4 3,2C noe som jeg synes er veldig mye ytelse i forhold til prisen. :)

Lenke til kommentar

Fin test, litt synd at dere ikke har fått med Intel sine 3,4 prosessorer (C og EE).

Må si meg mektig inponert over overklokkingen som ble utført, selv om det "bare" var 220 mhz, så trodde jeg de skulle stoppe på rundt 2,4 (altså det den leveres som). Virker som om AMD faktisk kan lansere en 2,6 ghz prosessor på 130 nm hvis ikke dette var et spessielt prakt eksemplar da. Det ville gitt dem et lite puste rom hvis de skulle få problemer med 90 nms teknologien.

Lenke til kommentar

Dette ser virkelig ut som en konge prossesor, men i følge testene så er ikke P4EE langt bak. Det virket nesten som om den var like god, men dette gjelder tester ikke i virkeligheten.

 

Men så er det prisforskjell og muligheten for å kjøpe den da.

 

Dette ser ut til å gå veldig bra for AMD, K8 arkitekturen blomster for fult nå. Lurer på om dette er den de stopper på før de går over på 90nm. Det stor spørsmålet er om de klare å få ned varmen fra overgangen fra 130nm til 90nm. Noe Intel ikke klarte men IBM klarte. Jeg tror nok AMD kommer til å klare å få ned, eller å holde en stabil temperatur.

 

Det er vanskelig å se noen skyer i AMD horisonten, men jeg tror det hadde vært taktisk lurt av AMD å være på vakt, stille før stormen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...