Gå til innhold

Microsoft stanser produksjon av Xbox One X og Xbox One S All-Digital


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da gir den nye billig konsollen mer mening.

Før var det snakk om en konsoll med mindre kraft enn en one X, men dyrere.

Som ikke gir noen mening om man fortsatt kan kjøpe one X, men nå når de stopper produksjonen av den så har man ikke lengre det valget.

Lenke til kommentar
Iki skrev (52 minutter siden):

Da gir den nye billig konsollen mer mening.

Før var det snakk om en konsoll med mindre kraft enn en one X, men dyrere.

Som ikke gir noen mening om man fortsatt kan kjøpe one X, men nå når de stopper produksjonen av den så har man ikke lengre det valget.

Det gir også mening i for next-gen spill som ikke kunne ha kjørt på eller blir tilpasset XBO-X. RDNA2 flops, VRS og mesh shader gjør nok Lockhart GPU'en potensielt mer kapabel enn XBO-X GPU'en. Pluss sikkert en mye kraftigere CPU og såkalt Velocity Architecture.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
MistaPi skrev (57 minutter siden):

Det gir også mening i for next-gen spill som ikke kunne ha kjørt på eller blir tilpasset XBO-X. RDNA2 flops, VRS og mesh shader gjør nok Lockhart GPU'en potensielt mer kapabel enn XBO-X GPU'en. Pluss sikkert en mye kraftigere CPU og såkalt Velocity Architecture.

Den skal vel være snakk om 4 tflops mot one X sine 6, så jeg tviler på at den nye arkitekturen utgjør 50% økning i ytelse.

Ryktene skal ha det til at den er utviklet for 1080p, og ikke 4k slik one X er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (15 minutter siden):

Den skal vel være snakk om 4 tflops mot one X sine 6, så jeg tviler på at den nye arkitekturen utgjør 50% økning i ytelse.

Ryktene skal ha det til at den er utviklet for 1080p, og ikke 4k slik one X er.

Jeg mener å huske Digital Foundry viste 30-50% økning fra GCN2 til RDNA1 og så kanskje opptil 20% eller mer ytelse med VRS tier 2. Pluss langt bedre geometri egenskaper med mesh shader.

Ryktene sier 1080p-1440p. Med Lockhart kan redusere rendering oppløsningen pga svakere GPU og kutte ut de versjonene av teksturene med høyest oppløsning pga mindre minne og det er vel stort sett det. Poenget er at man kan f.eks spille REVII med en rimeligere konsoll, noe man ikke kan på XBO. Dette blir som XBO-S <-> XBO-X. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MistaPi skrev (37 minutter siden):

Poenget er at man kan f.eks spille REVII med en rimeligere konsoll, noe man ikke kan på XBO.

Er det ikke mulig å spille resident evil på en one X?

 

For slik jeg ser det så koster en one X nå 3.000,-

Den nye konsollen koster minst dette, om ikke mer.

Da ser jeg ikke noen mening med den nye om den er på nivå, eller svakere, med one X, med mindre de gjør som nå, og stopper produksjonen.

Vi vet jo at alle Microsoft spill skal fungere på one X fremover en stund.

 

LarZen skrev (9 minutter siden):

Lockhart vil bli kraftigere en One X. Ny arkitektur ordner den biffen. Det er derfor det denne gang blir feil å sammenligne tflops ifra forrige til denne nye gen. 

Når Xbox series X ble ryktet til å ha 12 tflops ytelse, og jeg påstod at den i realiteten ville yte bedre takket være arkitekturen så ble det ganske mye kjefting inne på forumet her, hvor flere skulle ha det til at den ville yte akkurat likt med dagens konsoller sin arkitektur.

Lenke til kommentar
Iki skrev (6 minutter siden):

Når Xbox series X ble ryktet til å ha 12 tflops ytelse, og jeg påstod at den i realiteten ville yte bedre takket være arkitekturen så ble det ganske mye kjefting inne på forumet her, hvor flere skulle ha det til at den ville yte akkurat likt med dagens konsoller sin arkitektur.

Da tok dem feil ???

Lenke til kommentar
Iki skrev (28 minutter siden):

Er det ikke mulig å spille resident evil på en one X?

 

For slik jeg ser det så koster en one X nå 3.000,-

Den nye konsollen koster minst dette, om ikke mer.

Da ser jeg ikke noen mening med den nye om den er på nivå, eller svakere, med one X, med mindre de gjør som nå, og stopper produksjonen.

Vi vet jo at alle Microsoft spill skal fungere på one X fremover en stund.

REVII er ikke et Microsoft spill og det vil ikke komme ut på dagens generasjons konsoller. Det gjelder også andre 3. parts spill.

Lockhart vil ihvertfall ikke ligge på nivå med XBO-X når det gjelder CPU og I/O ytelse og det er det som ikke vil begrense spill utviklerene mtp ting som level design og gameplay mekanikker med å tilpasse spill for Lockhart.

Lenke til kommentar
MistaPi skrev (1 time siden):

REVII er ikke et Microsoft spill og det vil ikke komme ut på dagens generasjons konsoller. Det gjelder også andre 3. parts spill.

Jeg tror vi tenker på to forskjellige spill.

Er vel spill 8 du tenker på, ikke 7?

"publisert av Capcom, utgitt i januar 2017 for Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One"

 

MistaPi skrev (1 time siden):

 ikke vil begrense spill utviklerene mtp ting som level design og gameplay mekanikker med å tilpasse spill for Lockhart.

Dette gjelder vel bare enkelte tredjepartsspill det første året iallefall?

Lenke til kommentar
Iki skrev (13 minutter siden):

Jeg tror vi tenker på to forskjellige spill.

Er vel spill 8 du tenker på, ikke 7?

"publisert av Capcom, utgitt i januar 2017 for Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One"

 

Dette gjelder vel bare enkelte tredjepartsspill det første året iallefall?

Ja sorry, mente RE8.

 

Ja. Jeg er usikker på hvor mange det gjelder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...