Gå til innhold

– Nyheter som skulle avdukes på E3 kommer nå mye tidligere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
34 minutes ago, Iki said:

Nå hadde da iallefall Sony bestemt seg for ikke å være med på E3, så vet ikke helt hvordan det kan være en sammenheng der.

 

Det stemmer at Sony ikke skulle delta på årets E3, men det kan godt tenkes at selskapet hadde planer om å vise frem PlayStation 5 rundt samme tid som messa skulle avholdes – ikke ulikt det EA har gjort med sine avsløringer de siste årene. 
Samtidig kan det hende at Sonys planer om å vise noe i mai (dersom ryktene stemmer) ikke har noe med E3-kanselleringen å gjøre, men jeg har i hvert fall oppdatert saken for å inkludere Sonys E3-fravær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hvorfor Sony i hele tatt hadde hatt ett ønske å pøse på med nyheter rundt E3, når ALLE andre også gjør det. Det blir fort veldig mange nyheter som forsvinner i all støyen, ikke at Sony hadde hatt veldig mye problemer med å utmerke seg (spesielt med ny konsoll), men likevel.

Men en stream utenfor E3 i en roligere periode hadde vel vært mer sannsynlig, og det blir det vel uansett nå i disse tider.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Ikke godt å si hvorfor. De har kanskje nok oppmerksomhet da de fleste som er interessert i dette allerede vet mye og slike gjerne brukes til å promotere spesielle ting utenom. Tipper PR-maskinen skrus på mer når det nærmer seg release og at de sparer kruttet til da.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Tenker det er irrelevant om PS5 og Xbox SX lanseres i år. Ja, de kan sikkert produsere konsollene og få de ut på markedet, men det er jo spillene som blir mest påvirket av koronakrisen, og utviklerne klarer ikke holde samme tempo i utviklingen når de jobber hjemmefra. Det kommer rett og slett ikke være noe særlig å spille på de nye konsollene, og jeg er usikker på hvor interessert Sony og Microsoft er i å la det bli narrativet.

Men uansett, dersom konsollene kommer i år, kommer du hovedsaklig til å spille gamle spill på dem.

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (1 time siden):

men det er jo spillene som blir mest påvirket av koronakrisen

Hvorfor tror du det egentlig? Utvikling kan foregå hjemmefra, produksjon av hardware kan ikke det. Sitter selv med utviklerteam (dog ikke for spill) og det fungerer tipp topp. Ser ikke for meg noen enorme forsinkelser av et par-tre mnd hjemmekontor.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (20 timer siden):

Hvorfor tror du det egentlig? Utvikling kan foregå hjemmefra, produksjon av hardware kan ikke det. Sitter selv med utviklerteam (dog ikke for spill) og det fungerer tipp topp. Ser ikke for meg noen enorme forsinkelser av et par-tre mnd hjemmekontor.

Det ser vi jo allerede. Flere utviklere har forsinket spillene sine. Noen på grunn av timing, andre på grunn av at krisen påvirker selve utviklingen. Blant annet Bethesda har jo vært tydelig på at utviklingen går betydelig tregere hos flere av sine studio.

Og det er jo logisk det. Det er en grunn til man spillutviklere jobber samlokalisert. Hundrevis av ansatte med en stor mengde flytende deler krever mye koordinering. Tror nok ikke vi har sett det siste av kanselleringer enda. 

Edit: Ikke mer enn 24 timer senere har Kojima Productions utsatt Death Stranding til PC grunnet hjemmearbeid. 

Endret av CommanderKeen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...