Gå til innhold

25 millioner mobiler infisert av ny type skadevare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

25 Mill telefoner infisert, av totalt hvor mange? 2-3 mrd? Det var da heller lavt, med tanke på hvordan det er og har vært i diverse PC plattformer gjennom tidene.. Og ikke minst at problemene gjelder alternative app stores og ikke den google selv har. Jeg er heller imponert av at Android ikke har større problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det andre appnedlastningsprogrammer enn Google Play-appen, som har fulgt med på alle smartteleefoner jeg har eid? Hvorfor bruke noe annet hvis det funker bra?

 

I mange land i Asia, feks. i Kina, er ikke Google Play offisielt lansert. I tillegg finnes det app-butikker som fokuserer på lokale apper. Dette er jo et ikke-problem her i vesten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel , google play store «var infisert» med 16 apper.

 

Check Point and after working with Google, the infected apps have been removed from Google Play Store.

 

After it was informed of the infection, Google has identified and removed 16 apps from the Play Store that are known to be infected by Agent Smith. These apps are no longer available for download from the Play Store and there won't be further updates for these apps via the Play Store. However, Google can only remove the app from the Play Store but it can't wipe these apps from an individual's Android phone. Hence, if you have the following apps installed on your Android phone, you should uninstall them immediately.

 

--Ludo Master - New Ludo Game 2019 For Free

 

--Sky Warriors: General Attack

 

--Color Phone Flash - Call Screen Theme

 

--Bio Blast - Infinity Battle Shoot virus

 

--Shooting Jet

 

--Photo Projector

 

--Gun Hero - Gunman Game for Free

 

--Cooking Witch

 

--Blockman Go: Free Realms & Mini Games

 

--Crazy Juicer - Hot Knife Hit Game & Juice Blast

 

--Clash of Virus

 

--Angry Virus

 

--Rabbit Temple

 

--Star Range

 

--Kiss Game: Touch Her Heart

 

--Girl Cloth Xray Scan Simulator

https://www.google.no/amp/s/www.indiatoday.in/amp/technology/news/story/agent-smith-malware-has-infected-16-android-apps-uninstall-these-from-your-smartphone-immediately-1567708-2019-07-12
Lenke til kommentar

Nei la oss heller finne et OS hvor noen andre bestemmer hva du skal få lov til,og ikke få lov til på telefonen din. Spesielt syntes jeg at det er godt å vite at evt bøker og filmer, artikler osv blir filtrert bort.

Men fra spøk til revolver ... De enorme sikkerhetsproblemer du beskriver er som regel knyttet til bruker og ikke system. Ja Android har større åpenhet og er dermed også mer utsatt , men i all hovedsak så er det brukerne som driter seg ut.

Gjør det ikke bedre. Vår sikkerhetssjef på jobb sier alltid at det er brukerne/meg/deg som er den største risikoen for bedriften. Så når Android gir brukerne en slik mulighet er det dømt til å gå adundas. Er en grunn til 99% av bedriftsmarkedet bruker iPhone

Lenke til kommentar

Vi har gått fra Windows til Android telefoner på jobb. Per nå er telefonene åpne for endringer av brukerne, men det blir det forandring på fra august når IT har laget ferdig en ROM som da skal pushes til alle enheter som da låser de ned helt. Det blir mye mer behagelig for meg, siden jeg per nå har ansvar for omtrent 60 av dem på mitt kontor. Vi har dog ingen redsel for skadevare som brukerne laster ned selv da reglene nekter dem å laste ned apper, selv fra Google play. :p

Lenke til kommentar

 

Nei la oss heller finne et OS hvor noen andre bestemmer hva du skal få lov til,og ikke få lov til på telefonen din. Spesielt syntes jeg at det er godt å vite at evt bøker og filmer, artikler osv blir filtrert bort.

Men fra spøk til revolver ... De enorme sikkerhetsproblemer du beskriver er som regel knyttet til bruker og ikke system. Ja Android har større åpenhet og er dermed også mer utsatt , men i all hovedsak så er det brukerne som driter seg ut.

Gjør det ikke bedre. Vår sikkerhetssjef på jobb sier alltid at det er brukerne/meg/deg som er den største risikoen for bedriften. Så når Android gir brukerne en slik mulighet er det dømt til å gå adundas. Er en grunn til 99% av bedriftsmarkedet bruker iPhone

Fornuftig fyr altså .... K.I.S.S ... han gjør det enklere for seg selv. Nå vet ikke jeg hva som er trusselbildet han operer ut ifra, men ser ut til at han har akseptert de samme argumentene ja. Du må bare ikke opplyse de ansatte om mangelen på tiltro ?

Lenke til kommentar
Fornuftig fyr altså .... K.I.S.S ... han gjør det enklere for seg selv. Nå vet ikke jeg hva som er trusselbildet han operer ut ifra, men ser ut til at han har akseptert de samme argumentene ja. Du må bare ikke opplyse de ansatte om mangelen på tiltro [/quote
Gjør det ikke bedre. Vår sikkerhetssjef på jobb sier alltid at det er brukerne/meg/deg som er den største risikoen for bedriften. Så når Android gir brukerne en slik mulighet er det dømt til å gå adundas. Er en grunn til 99% av bedriftsmarkedet bruker iPhone

Dette er jo bare tull. iPhone får virus som alle andre enheter. Ingen OS er umulig å lage virus på. iPhone har ikke 99% av bedriftsmarkedet. Vil gjerne ha kildehenvisning til denne andelen.

Problemet er hva brukerne gjør og dette kan IT styre hvis de vil. Hindre brukerne å installere apper.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...