Jump to content

VW6IJBLU

Medlemmer
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

63 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

334 profile views
  1. Dette var tatt på kornet. Men jeg synes du legger lista litt lavt. Hvorfor i all verden skal det være like enkelt å fylle som med fossilt drivstoff. Det burde vært enklere. Når ny teknologi utvikles må det være en målsetning å lage enklere og bedre løsninger. Ikke vanskeligere. For egen del lever jeg av å formidle bruken av digitale løsninger, så jeg kommer til finne ut av dette. Verre er det for mange andre mennesker. Hvorfor i all verden skal man være avhengig av apper, RFID brikker osv. koblet mot abonnement? Bilen å ladestasjon kan finne ut av dette. Her må standarder på plass. Informasjonen er der, men kan tydelig ikke utnyttes. Det burde vært så enkelt at alle mennesker kunne betjene dette, uten masse elektroniske duppedingser. Hvorfor må brukeren holde rede på bilens ladeteknikk og kapasiteter? Og ikke minst, hva en tilfeldig ladestasjon er i stand til å levere? Dette burde vært helt sømløst med informasjon på ladestasjonen og i infotainmentsystemet i bilen. Ideelt sett burde vi ikke styre med kabler heller. Trådløs ladning finnes. Satser på at den er på plass i biler snart. Da går teknikken fremover. Alt annet er bare tull. Det er kjempepluss at Ole Petter Pedersen viser vei her og presser på bransjen. Vi vil at teknologien skal jobbe for oss, ikke i mot oss.
  2. Traumauto. Das beste oder nichts. Blir vel ikke tatt objektiv nå. kjører selv en ladbar hybrid, men kortere elektrisk rekkevidde. Fantastisk opplevelse. Batteriet blir regenerert fortløpende. Dette sparer drivstoff og gjør bilen mye mer miljøvennlig. Med de nye dieselmotorene så er dette et fantastisk bidrag til reduserte utslipp. Skal en helt ny batteriteknologi på plass før jeg bytter til batteribil. Lengere rekkevidde, mindre vekt, og kortere ladetid. Rene kinderegget skal til.
  3. Vi kan synse og tro så mye vi vil. Ja, Norge har favorisert batteribilen. Det er ikke dermed sagt at det er batteribil vi kjører rundt i om noen år. Det er markedet ellers i Europa og verden ellers som bestemmer. Det å ha store batterier på fjellet er det få land som har. Artikkelen er skrevet med Norge som verdens navle,hvilket er fullstendig feil. Hva vi vil og synes er totalt uinteressant i lengden.
  4. Hvem bryr seg om DAB? Etter skandalen med FM stenging lytter jeg kun på nærradio og streamer all annen underholdning. Bil og hjemme. DAB er ubrukelig.
  5. Og siste punkt, det gir status å ha en Tesla. Det er ikke like kult å kjøre en Leaf.
  6. Hvis du leser hele tilsvaret mitt så er det greit at du kommenterer, ellers blir det bare dumt. Ikke plukke ut en liten del av det. Les på nytt så kan vi diskutere
  7. Det var du som trakk frem app automatisk åpning og start. De som da ikke gadd å ta med seg nøkkelkort ble utestengt. Det var det jeg kommenterte. https://www.tek.no/artikler/model-3-eiere-ble-utelast-mens-appen-var-nede-br/473048 Vingedører som åpnes automatisk når du nærmer deg er gimmick og har liten praktisk betydning. (imponator) Hvis du glemmer å stoppe motor og låse er det vel på tide å ta med seg hodet når du skal ut å kjøre. Lurer på hva du glemmer ellers. At Spotify starter automatisk der du sluttet imponerer meg lite. Det gjør den i min bil også. Jeg lager ikke noe nummer ut av det og kunne gjerne trykke på start. Hadde sikkert husket det, men så husker jeg å låse bilen min også. Cd'en er god på Tesla ja, men jeg vil ikke gå på kompromiss med plass i bagasjerom. Viktig når du trenger bagasje og hund. Må legge til at Tesla er ikke den eneste bilen med lav Cd. For eksempel har MB CLA 180 0,22 BMW 320 0,23 A4 0,24.
  8. Keyless og har flere. Ikke noe nytt her. Ytelse og effektivitet kommer med den nye europeiske generasjonen el biler. Girspak på rattet, ja det er vel ikke noe nytt. Rett bortsett fra noe gimmick som automatisk lukking av dør er det intet nytt. Slike fasiliteter er imponatorer som bare er gjenstand for trøbbel. Morsomt at du nevner app'en. de hundretall brukere som ar utelåst fra bilen sin om dag bekrefter trøbbel med imponatorer og hva det kan føre til. Ellers er jeg ikke fornøyd med at Tesla skal overvåke meg i en app.
  9. Den tradisjonelle bilindustri er ikke monopol. med flere titalls merker kan det ikke bli det. Tesla var vist på testbanen her for en tid tilbake uten at det var noe suksess... Batteriteknologi er de ikke enerådende på. Det er mange biler som scorer like bra som Tesla på sikkerhet. Tesla biler som vi kjenner i dag kommer ikke til å bli sertifisert som selvkjørende. De ligger på nivå 2 i dag. Flere bilprodusenter har autonome biler på tilsvarende nivå som Tesla. Heldigvis etterligner ikke alle Tesla fullt ut, men videreutvikler. Når det gjelder bilen eller, for det er mer enn motor og batteri, så er bilindustrien foran. Kos deg med Tesla, så skal jeg kjøpe ordentlig bil.
  10. Det er faktisk helt feil og faller på sin egen urimelighet. Denne tråden starter med to som skryter av den. Gå på et hvilket som helst forum og folk som mener det samme som meg blir verbalt straffet og hånet. Menigheten til Tesla er kraftfull!
  11. Jeg kan ikke fatte hvorfor folk kjøper denne bilen. Jeg prøver ikke å provisere, men ser ingen grunn til å kjøpe Tesla i det hele tatt. Nå kommer alle de store bilprodusentene med elektriske biler. De har lang erfaring med å tilby gode biler med høy kvalitet. (Det siste varierer jo litt) De har infrastruktur på plass, de har kunnskap om bil, de har gode produkter, men allikevel velger folk å kjøpe biler fra en relativt ny produsent med lite kunnskap om bil. Dette ser man igjen på verkstedbesøk, kø for verkstedbesøk og manglende kvalitet. Grunnen til at folk kjøper Tesla er at folk ser på dette som status. Svært få kjøper dette av miljøhensyn eller kvalitet på produktet. "Menigheten" til Tesla kommer sikkert til å skrike opp om dette innlegget, men jeg står ved mitt. Og jeg, jeg kan skrive dette uten å måtte komme med dokumentasjon og statistikker så de kommer ikke heller. Se dere rundt folkens. Det holder.
  12. Synd at han ikke har møtt deg. Du kunne sikkert ha fortalt ham en god del om å lage bil....
  13. Nå er vel dette strengt tatt en artikkel om VW ID3. Hva Tesla har og kommer med er vel ikke så relevant her.
  14. Rust var et problem på flere tyske biler på rundt årtusenskiftet. Dette er løst for alle merkene for 15 år siden. I dag er ikke dette noe stort problem hos VW eller andre merker. Uten, tja... 1. Lange verkstedtider. Det er vel en grunn til at det skrives mye om. Kjenner ikke til andre merker som får så mye omtale om dette som Tesla, men hadde det vært et problem med for eksempel VW så hadde media skrevet om dette. Det er det ingen tvil om. 2. Hadde velkjente bilmerker levert skadede biler i samme omfang hadde dette også vært omtalt. Ikke kom med konspirasjonstanker rundt negativ oppmerksomhet på Tesla. Det blir rett og slett for dumt.
  15. Eller kanskje det er like greit å ikke være online? Vi har historier der Tesla endrer på batteriinnstillingene remotely. Uten varsel. har bilen på service 1. gang i året. Da blir nødvendige oppdateringer fikset. Online oppdateringer er en sikkerhetstrussel.
×
×
  • Create New...