Gå til innhold

TEST: Motorola One Vision


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QvUnV1

Den tittelen går nok til Pixel 3a, som har markedets beste bakkamera, ved siden av Pixel 3, et meget glatt Pixel UI-grensesnitt som også garanterer 3 år med oppdatering (og raske oppdateringer sådan) og en raskere SD670 (som faktisk ER mellom SD835 og SD845 i ytelse, i motsetning til det den Lunargjøken påsto). Pixel 3a har også, i motsetning til denne telefonen, OLED, en fargekorrekt skjerm med lav touch latency, og stereo-høyttalere.

Endret av Slettet-QvUnV1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QvUnV1

Betydelig bedre kamera, glattere og raskere brukergrensesnitt (med 3 års raske oppdateringer), stereo-høyttalere, OLED med bedre fargekorrekthet og touch latency og raskere CPU og GPU er alle mer enn nok til å gjøre opp for 1000,-++ i pris, slik jeg ser det. Er du ikke enig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Betydelig bedre kamera, glattere og raskere brukergrensesnitt (med 3 års raske oppdateringer), stereo-høyttalere, OLED med bedre fargekorrekthet og touch latency og raskere CPU og GPU er alle mer enn nok til å gjøre opp for 1000,-++ i pris, slik jeg ser det. Er du ikke enig?

 

Regner du da med importavgifter og moms i den prisen? Pixel 3a selges jo ikke i Norge engang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den tittelen går nok til Pixel 3a, som har markedets beste bakkamera, ved siden av Pixel 3, et meget glatt Pixel UI-grensesnitt som også garanterer 3 år med oppdatering (og raske oppdateringer sådan) og en raskere SD670 (som faktisk ER mellom SD835 og SD845 i ytelse, i motsetning til det den Lunargjøken påsto). Pixel 3a har også, i motsetning til denne telefonen, OLED, en fargekorrekt skjerm med lav touch latency, og stereo-høyttalere.

 

SD670 er UNDER SD835 i ytelse og ikke mellom SD835 og SD845...

SD670 er nesten like kjapp som SD820...

 

SD670: 2 x 2GHz & 6 x 1.7GHz

SD835: 4 x 2.45GHz & 4 x 1.9GHz

 

Litt forskjell..

Lenke til kommentar

Ja jeg er enig med Jens her, at 3000kr ikke er en billigtelefon. I mitt hode er det heller mellomklassen.

Men telefonen er sikkert veldig god. Man får overraskende mye mobil for lite penger i dag. Som regel er det vel kamera som er problemområdet til de billigste modellene, så det er første punkt å sjekke på de.

 

3000kr er vel ca i øvre del av billigklassen.

Men billigere enn det og man begynner å finne noe skikkelig ræl som ikke er verdt å kjøpe.

4-5000kr kommer du opp i mellomklassen og fra ca 8-9000 for toppmodellene. Når de er nye altså. Prisene blir jo lavere etterhvert.

Lenke til kommentar

Etter å ha kjøpt G3, G4+, G5 og G5+ til familien ble jeg lei av trege oppdateringer av Android fra Motorola, og kjøpte en Moto One i november 2018.

Denne skulle få jevnlige oppdateringer siden den var Android One-godkjent. Denne skuffet meg ennå mer, jeg har ikke klart å laste ned en eneste sikkerhetsoppdatering på denne.

Har fulgt instruksjonene, gått inn i menyen og valgt oppdater system, men får alltid beskjed om at Android 8.1 august 2018 er nyeste software. Jeg har nullstilt til fabrikksinstillinger og testet på andre nettverk flere ganger, uten at det har hjulpet.

Ser på nettet at flere har problemer med å få oppdateringer på Moto One. 

 

Til slutt gikk jeg lei, og kjøpte en Mi2 som reservemobil. Den fikk alle oppdateringer med en gang, nå har både den og ZX1C Android 9 april 2019. Jeg har nok kjøpt min siste Motorola.

 

 

Edit:

13. mai fant Lenovo ut hva som var feil, og 22. mai løsnet proppen. Da fikk jeg oppdatering til Android Pie pluss sikkerhetsoppdateringer frem til april.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

 

3000,- er jo ikke akkurat en billigtelefon. Hva med å kåre den beste telefonen til maks 1500,-? 

 

3000kr er nok billigtelefon jo. I øvre del billigskjiktet.

For 1500kr får du noe skvip som ikke er verdt pengene.

Vent heller ca 6mnd og kjøp en bedre mobil til redusert pris.

Ikke helt sant....F.eks. Moto g5 til 1495,- er absolutt verdt pengene.....:D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...