Gå til innhold

Apple saksøkt for å kutte laderstøtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akkurat. Kineserne har med tiden reverse-engineered Made for iPhone såpass ettertrykkelig, at Apple nå ser seg nødt til å bytte til standard USB Type-C. Tilsynelatende ut av ren velvilje for sine kunder.

 

I realitetene utgjør dette skiftet bare en herding av eksisterende MFI beskyttelser. Nå i form av 'USB Type-C Electronically Marked Cables.' Dette er intet mindre som standardisert Digital Rights Management som også andre fabrikanter kommer til å vite benytte seg av. Fremtiden er lys. 

Endret av 1P4XZQB7
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Da får de bare kjøre på. Men for min del velger jeg ikke noe apple produkt igjen om jeg ikke får lov til å velge mitt eget ladeutstyr til mine enheter. Jeg har et ladepunkt i leiligheten med 10 USB kontakter som gir 2A på hver kontakt ved 5 volt. Osv... da holder det ikke med en liten legokloss fra apple

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Da får de bare kjøre på. Men for min del velger jeg ikke noe apple produkt igjen om jeg ikke får lov til å velge mitt eget ladeutstyr til mine enheter. Jeg har et ladepunkt i leiligheten med 10 USB kontakter som gir 2A på hver kontakt ved 5 volt. Osv... da holder det ikke med en liten legokloss fra apple

 

Gjelder ikke dette bare for USB lightning-kabelen da? Jeg bruker uoriginale ladere med både iPhone og iPad hele tiden. Har et slikt ladepunkt som deg i tillegg. Har kun hatt trøbbel med uoriginale lightning kabler.

Lenke til kommentar

Jeg har trøbbel med begge deler inniblant. Det løser seg ved at jeg benytter originalt utstyr til å lade en gang, og så kan jeg lade andre steder. Men dette burde ikke være nødvendig. Ergo skal jeg straffe Apple ved å ikke handle flere produkter om de ikke omstiller seg noe brennkvikt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Akkurat. Kineserne har med tiden reverse-engineered Made for iPhone såpass ettertrykkelig, at Apple nå ser seg nødt til å bytte til standard USB Type-C. Tilsynelatende ut av ren velvilje for sine kunder.

 

I realitetene utgjør dette skiftet bare en herding av eksisterende MFI beskyttelser. Nå i form av 'USB Type-C Electronically Marked Cables.' Dette er intet mindre som standardisert Digital Rights Management som også andre fabrikanter kommer til å vite benytte seg av. Fremtiden er lys. 

 

Apple ser seg nødt til å øke sine egne salg, da de faller ned fra elektronikk tronen sin og ligger bak. Og dessuten, med nok penger kan man kneble, tie og kanskje "få nye ideer" fra de mindre konkurrentene i corporate America

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da får de bare kjøre på. Men for min del velger jeg ikke noe apple produkt igjen om jeg ikke får lov til å velge mitt eget ladeutstyr til mine enheter. Jeg har et ladepunkt i leiligheten med 10 USB kontakter som gir 2A på hver kontakt ved 5 volt. Osv... da holder det ikke med en liten legokloss fra apple

 

Det er fullstendig uproblematisk å lade med kun ledning. Også mulig å lade med uoriginale ladere og uoriginal ledning ..

 

Dette er ikke relevant for noen her..

Lenke til kommentar

Det er fullstendig uproblematisk å lade med kun ledning. Også mulig å lade med uoriginale ladere og uoriginal ledning ..

 

Dette er ikke relevant for noen her..

 

Jaha? Hvorfor opplever jeg da ofte varsler på telefonen min en stund etter jeg har puttet i laderen, og den ikke har ladet en dritt fra 15% til forventet 60-80% når jeg skal koste ut døra og jobbe i 10-12 timer? Da er jeg avhengig av at telefonen min er ladet opp. Heldigvis har jeg et par power banks liggende som alltid er fulladet og klar til bruk. Min neste telefon blir ikke en iphone, fordi det er så mange irriterende småting som kunne vært fraværende.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

antar det er samme sak med overganger fra lightening til 3,5 mm hodetelefon også.... har et knippe med overganger som ikke fungerer. 

Og hadde det vært en faktisk feil på dem, hadde det i hvertfall ikke dukket opp en feilbeskjed på iphonen om ikke originalt utstyr.

Kjente jeg fikk litt mindre lyst på et nytt surt eple nå...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har trøbbel med begge deler inniblant. Det løser seg ved at jeg benytter originalt utstyr til å lade en gang, og så kan jeg lade andre steder. Men dette burde ikke være nødvendig. Ergo skal jeg straffe Apple ved å ikke handle flere produkter om de ikke omstiller seg noe brennkvikt.

 

Ja, de vil nok bite seg merke i at du ikke handler mer fra de.

Lenke til kommentar

Hadde iPhone 8 kommet 14dager før, hadde jeg sikkert hatt mye å ergre meg over, men Samsung Note 8 kom litt før heldigvis, så det ble den. Har også to Mac pro og en iPad. På grunn av måten Apple oppfører seg på, skal som er kommet fra dem ut og ingen ting nytt skal kjøpes inn. Grådig og kynisk firma, men de er ikke alene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis en Samsung-dings ikke er sikker på hvilken type lader det er går den i sikkerhetsmodus på ladingen og begrenser hvor mye strøm den tar inn for å ikke lage potensielt farlige situasjoner.

 

Apple: No power for you! Your original charger with nothing wrong with it won't do anymore!!

Endret av vidor
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jaha? Hvorfor opplever jeg da ofte varsler på telefonen min en stund etter jeg har puttet i laderen, og den ikke har ladet en dritt fra 15% til forventet 60-80% når jeg skal koste ut døra og jobbe i 10-12 timer? Da er jeg avhengig av at telefonen min er ladet opp. Heldigvis har jeg et par power banks liggende som alltid er fulladet og klar til bruk. Min neste telefon blir ikke en iphone, fordi det er så mange irriterende småting som kunne vært fraværende.

Får håpe dine powerbanks er MFi da  :rofl:

Endret av kennethx
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...