Gå til innhold

Google advarer mot tomme søkeresultater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott! Now take down facebook!!

 

Bruk Duck Duck Go for svarte!

Flere søkeresulater enn inhabile og sensurerende google.

Bruker DuckDuckGo selv, men det hjelper jo lite når dette er EU-lover. Det har ingenting med Google å gjøre annet enn at de kjemper mot dette.

 

EU ødelegger hele internett. Jeg spår undergangen for mange musikere og andre content creators, men selv jubler de for dette.

Ungergangen? Dette skal jo sikre musikere og content creators inntekter, hvordan vil det betyr undergang for dem? Rettighetshavere jubler jo for dette.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bruker DuckDuckGo selv, men det hjelper jo lite når dette er EU-lover. Det har ingenting med Google å gjøre annet enn at de kjemper mot dette.

 

Ungergangen? Dette skal jo sikre musikere og content creators inntekter, hvordan vil det betyr undergang for dem? Rettighetshavere jubler jo for dette.

 

De kan juble, men de blir igjen alene på internett til slutt. Sosiale medier, spesielt Facebook, har aldri hatt økonomisk utbytte av å vise noe bra innhold, bare viral shit memes. Så nå skal Facebook betale for å vise innhold med opphavsrett, som de ikke har nytte av i utgangspunktet? Det skjer ikke. Og tomme google-søk gir ikke akkurat så mange klikk vil jeg tro.

Endret av Edgelord
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det eigentleg nødvendig at google viser nyheiter i søkeresultatet? Vanlegvis bruker ein ikkje google for å finne ut kva som har skjedd det siste døgnet. Om ein brukar google til dette så er det for å søke opp ei avis for det området du er interessert i, og så klikke deg inn på den nettavisa for å lese nyheitene.

Lenke til kommentar

De kan juble, men de blir igjen alene på internett til slutt. Sosiale medier, spesielt Facebook, har aldri hatt økonomisk utbytte av å vise noe bra innhold, bare viral shit memes. Så nå skal Facebook betale for å vise innhold med opphavsrett, som de ikke har nytte av i utgangspunktet? Det skjer ikke. Og tomme google-søk gir ikke akkurat så mange klikk vil jeg tro.

Kan godt være du har rett i det, men det blir jo spekulasjoner. I følge TONO selv er rundt halvparten av Facebooks inntekter knyttet til musikk/kulturelle inntrykk, så det er ikke bare viral shit memes. Vi får se. Jeg har lite behov for å beskytte Google/Facebooks pengesekk hvertfall.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan godt være du har rett i det, men det blir jo spekulasjoner. I følge TONO selv er rundt halvparten av Facebooks inntekter knyttet til musikk/kulturelle inntrykk, så det er ikke bare viral shit memes. Vi får se. Jeg har lite behov for å beskytte Google/Facebooks pengesekk hvertfall.

 

Vel, ja, det er spekulasjoner og synsing fra min side. Men litt av poenget mitt er at Google/Facebooks pengesekk er vel der artistene forsyner seg fra. (Kanskje bare indirekte før dette direktivet) Om de store aktørene tjener mindre så finner de andre måter å ta penger fra artister på, som å vise mindre av innholdet, evt dyrere annonsering/fremheving.

 

La oss si Facebook tjener en million kroner på innholdet til Astrid S, men de må betale 100.000 for å vise det, hvem skal dekke opp det? De finner nok på noe lurt.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

Er det eigentleg nødvendig at google viser nyheiter i søkeresultatet? Vanlegvis bruker ein ikkje google for å finne ut kva som har skjedd det siste døgnet. Om ein brukar google til dette så er det for å søke opp ei avis for det området du er interessert i, og så klikke deg inn på den nettavisa for å lese nyheitene.

 

Handler jo ikke om å vise hele nyheter, men en setning eller to (som du kan se om du går inn på nyheter på google selv) Ettersom avisene i Tyskland mistet mye trafikk når dette ble fjernet kan det jo se ut som dette gjør at langt flere folk velger å trykke seg innpå avisene om det er der

Lenke til kommentar

Man kan jo lure på hvordan det blir i framtiden.

Hvis Google leverer tomme søkeresultat så vil hellet ingen klikke seg inn på innholdet.

Hvis jeg søker etter noe spesielt så bruker jeg det lille son finns av innledende tekst på Google til å velge hvilken side jeg går videre på for å få informasjonen.

 

Innimellom bruker jeg søk og bilder for å finne det innholdet jeg søker. Forsvinner bildene så forsvinner også trafikken til de sidene jeg søker informasjon om.

 

Jeg spår mindre trafikk til de små aktørene der ute.

Jeg spår også mer bruk av VPN for å få tilgang på informasjonen som finns der ute.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Handler jo ikke om å vise hele nyheter, men en setning eller to (som du kan se om du går inn på nyheter på google selv) Ettersom avisene i Tyskland mistet mye trafikk når dette ble fjernet kan det jo se ut som dette gjør at langt flere folk velger å trykke seg innpå avisene om det er der

 

Medfører det nye regelverket at sitatretten forsvinner heilt?

Å gjengi ei overskrift ligg langt innanfor sitatretten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en katastrofe. Konsekvensene vil bli store. Eu klarer ikke bli enige om små nettsteder skal være unntatt de automatiske filtrene. På større nettsteder vil de ha filtre som tar alt av bilder, lyd og video. Det er så ille at film og tv bransjen har bedt EU om å legge hele prosessen på is. Flere brev fra store europeiske aktører er sendt. Massive aksjoner fra brukere har ingen effekt. Det er i dag et nytt møte på dette om hva slags versjon de skal legge frem for EU parlamentet. Den versjonen som i dag foreligger er like håpløs som de forrige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...