Gå til innhold

Nintendo har ingen konkrete planer om å lage miniversjon av Nintendo 64


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror dere kan stole på at den kommer, bare ikke i år. Nintendo kan ikke være så dumme at de ikke skjønner at det er store penger å tjene her etter at de andre Classic-konsollene deres har solgt som hakka møkk. Jeg spår at N64 Classic kommer i løpet av neste år.

 

"Da vi lanserte de to første Classic-konsollene var vi veldig tydelige på at de kun var tidsbegrensede muligheter som vi leverte i overgangsperioden mellom Wii U og Switch."

 

Idiotisk uttalelse som vanlig. NES Classic solgte mer enn de nyeste konsollene. Dette er ikke noe som kan avskrives som en morsom greie man bare ga ut mellom noen andre konsoller. Retrospilling burde være en langt høyere prioritet. Det er store penger her.

Lenke til kommentar

Synd hvis den ikke blir noe av, jeg ville nok kjøpt en. Men de kan vel ikke bruke Rares klassikere som Banjo og Goldeneye, den hadde blitt litt trist uten dem.

Jeg tror faktisk at Xbox og Rare vil la Nintendo få inkludere spillene i en eventuell Nintendo 64 classic. Det er i hvert fall mer sannsynlig der enn via online-tjenesten til Switch.

 

Goldeneye er dog komplisert i og med at det er en lisensiert eiendom. Rare jobbet i sin tid med en remake av spillet til Xbox 360, men den ble stoppet pga rettighetsfjas. Om det var Nintendo, EA, Activision eller MGM som blokkerte nyversjonen vet vi ennå ikke. Jeg frykter desverre at Goldeneye aldri kommer til å få en ny offisiell utgivelse. : /

Lenke til kommentar

Jeg tror Nintendo ser at skal de lage N64 Mini nå så blir den for dyr, og vil ikke selge så godt som NES og SNES Classic Mini.

 

-N64 har større roms, så krever mer NAND-minne

-N64 kontrolleren har analog og er dyrere å produsere

-N64 har 4 kontrollerporter

-N64 emulering er tyngre, så krever sprekere hw

-Mens NES og SNES var markedsledere ble N64 forbigått av PlayStation, så trolig mindre målgruppe

-3D spill i lav oppløsning kunne hatt nytte av oppskalering og antialiasing, som vil gjøre det enda tyngre å drive

-Utfordringer med rettigheter til flere bestselgere

 

Når single-board maskiner blir kraftigere, nand billigere osv. så kommer det nok en N64 Classic. Nintendo trenger sikkert også tid til å utvikle en bedre N64 emulator. Nintendo vil ikke slippe en mini N64 før de har et skikkelig produkt. Det har kommet nok retrokonsoller av lav kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...