Gå til innhold

Nå kommer endelig Netflix til Canal Digital


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har ikke dette vært mulig tidligere og? Jeg er da sikker på at jeg har sett Netflix på dekoderen hjemme hos mine foreldre som har det feite beist av en dekoder fra CD.

Lenke til kommentar

Ettersom dette gjelder oneplace dekodern så er det ingen som bryr seg hvilken dekoder du har om det ikke gjelder oneplace, strengt tatt ingen som hadde brydd seg uansett egentlig, men det er en "nyhet" at den kommer til oneplace.

Ingen vits i å komme med ufinheter. Jeg bare bekrefter det Omnia vincit amor sier i foregående post med tidspunkt og hvilken type dekoder det gjelder.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På høy tid at Telenors selskap Canal Digital kutter ut disse proprietære "boksene " og flytter fokuset over på å være kun tjeneste tilbyder og utvikle renholdstjenester. De bør heller satse på apper og sørge for at disse utvikles og tilpasses behovene til kundene. Der er i dag totalt unødvendig å bruke disse proprietære produktene. En Apple TV gir mye mer funksjonalitet, men pga manglende fokus fra CD er ikke appen og innholdstjenestene gode nok i forhold til kundenes behov.

CD : adapt or die.

Lenke til kommentar

Har ikke dette vært mulig tidligere og? Jeg er da sikker på at jeg har sett Netflix på dekoderen hjemme hos mine foreldre som har det feite beist av en dekoder fra CD.

 

Ja, på Telenors (tidligere Canal Digital Kabel) T-We-dekoder har Netflix vært på plass et par år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altibox kunne fint hatt de fleste streaming tjenestene i boksen, eller eventuelt kuttet hele boksen for de med smart tv! det er bare en liten app som skal til.

 

TV bokser må man nok ha inntil TV produsentene tilbyr at datadelen blir en egen modul man selv kan bytte ut.

Nå har nok egen TV boks en del fordeler for leverandøren også, med mindre supportbehov.

 

Nå har jo Canal digital klart seg uten dekoder i over 15 år, så det er jo absolutt mulig å gjøre det valgfritt.

 

Jeg blir litt oppgitt nå en del her inne mener "alle har en smart TV". Ja tipper veldig mange har, mange har også en smart TV som ikke lenger er så smart, fordi den tjenesten har gått ut på dato.

Smart delen på en TV slutter å virke maaaange år før TVen slutter å virke. På min tidligere toppmodell av en TV så ble smart delen utgått og ikke lenger støttet etter 5 år, på annen TV det samme. Jeg ser ikke grunn til å begynne å skifte TV hvert 5. år fordi smart delen ikke lenger støttes.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

TV bokser må man nok ha inntil TV produsentene tilbyr at datadelen blir en egen modul man selv kan bytte ut.

Nå har nok egen TV boks en del fordeler for leverandøren også, med mindre supportbehov.

 

Nå har jo Canal digital klart seg uten dekoder i over 15 år, så det er jo absolutt mulig å gjøre det valgfritt.

 

Jeg blir litt oppgitt nå en del her inne mener "alle har en smart TV". Ja tipper veldig mange har, mange har også en smart TV som ikke lenger er så smart, fordi den tjenesten har gått ut på dato.

Smart delen på en TV slutter å virke maaaange år før TVen slutter å virke. På min tidligere toppmodell av en TV så ble smart delen utgått og ikke lenger støttet etter 5 år, på annen TV det samme. Jeg ser ikke grunn til å begynne å skifte TV hvert 5. år fordi smart delen ikke lenger støttes.

Apple TV er tingen da den koster bare en brøkdel av et TVapparat.

Alle streaming leverandørene (Film/Serier) lever apper til denne .

Kommer aldri til å kvitte meg med min .

Samsung hoved TVn 50" min er fra 2013 og har fremdeles sist jeg sjekket alle apper jeg bruker : Viaplay, Netflix og HBO Nordic. Men nå er den ikke lenger tilkoplet nettverket engang.

Lenke til kommentar

Apple TV er tingen da den koster bare en brøkdel av et TVapparat.

Alle streaming leverandørene (Film/Serier) lever apper til denne .

Kommer aldri til å kvitte meg med min .

Samsung hoved TVn 50" min er fra 2013 og har fremdeles sist jeg sjekket alle apper jeg bruker : Viaplay, Netflix og HBO Nordic. Men nå er den ikke lenger tilkoplet nettverket engang.

 

Da kan det hende at du i løpet av neste år får beskjed om at visse apper ikke lenger støttes på din TV eller at alt går så tregt at man ikke gidder å bruke apper som er blitt "for tunge".

 

Apple TV er nok svært bra, vurderer det selv. Nå har jeg ikke noe av Apple universet hjemme, så en Apple boks har ikke vært like naturlig. Nå trenger jeg ikke noe annet enn de største TV appene og det kunne f.eks. Altibox fint levert på sin TV boks.

Hvis man tilbyr appene Viaplay, Netflix, Zumo, NRK, HBO og Youtube, så ville nok mange sluppet å ha flere enheter på sin TV for å få inn det.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Jeg hadde en Samsung Homesync media boks før AppleTV (Android) og støtten for denne forsvant før et år var gått. I tillegg så fikk den disk problemer. Så den ble kassert.

Apple TV koster kun ~ 1600 kr (som jeg synes har vært vel anvendte kroner til føremålet) og da får man noe som støttes i lang tid fremover (både selve enhet og dens programvare samt et apputvikler miljø som ikke brått forsvinner)

Det er ikke noe must å være innlemmet fra før i Apple universet med andre enheter men det gir jo flere muligheter. Selv bruker jeg den kun til Netflix,Viaplay og HBO samt CD sin app for ukesarkiv. Litt nettradio og litt Spotify fra mobil til AV i stuen via AppleTVs AirPlay.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Da kan det hende at du i løpet av neste år får beskjed om at visse apper ikke lenger støttes på din TV eller at alt går så tregt at man ikke gidder å bruke apper som er blitt "for tunge".

 

Apple TV er nok svært bra, vurderer det selv. Nå har jeg ikke noe av Apple universet hjemme, så en Apple boks har ikke vært like naturlig. Nå trenger jeg ikke noe annet enn de største TV appene og det kunne f.eks. Altibox fint levert på sin TV boks.

Hvis man tilbyr appene Viaplay, Netflix, Zumo, NRK, HBO og Youtube, så ville nok mange sluppet å ha flere enheter på sin TV for å få inn det.

Problemet er vel at da tjener ikke Altibox på det, dessverre. Nå må vi betale for HBO med poeng eller rent kjøp, hvorfor skulle de la folk ha HBO-appen gratis men med separat abonnement? Igjen, dessverre. De ser penger

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...