Gå til innhold

Godt over halvparten av Steam-brukere spiller med Xbox-kontrollere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant!

Selv kjøpte jeg en xbone kontroller for 3 år siden fordi jeg gadd ikke mer av styret med å koble PS4 kontroller til PCen, og deretter måtte koble den tilbake til PS4en senere. Dette var også før PS4 kontrolleren var offisielt støttet. Kjipt at jeg kjøpte en xbone kontroller før de fikk bluetooth, men veldig solid ledning og holder seg kjempe bra enda.

Ellers er jeg storfornøyd med begge kontrollene, er forbi den fasen hvor jeg fåretrekker ene kontrolleren over den andre. Har ikke prøvd switch sin kontroller enda men hadde sikkert digget den også! =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

"Xbox 360-kontroller utgjør 27,2 millioner, altså nesten halvparten av alle som bruker kontrollere på plattformen," er ikke det samme som overskriften, som sier "Godt over halvparten av Steam-brukere spiller med Xbox-kontrollere" ;)

Lenke til kommentar

"Xbox 360-kontroller utgjør 27,2 millioner, altså nesten halvparten av alle som bruker kontrollere på plattformen," er ikke det samme som overskriften, som sier "Godt over halvparten av Steam-brukere spiller med Xbox-kontrollere" ;)

 

Overskriften refererer til både Xbox One- og Xbox 360-kontrollene, som altså til sammen utgjør cirka 65 prosent. =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Overskriften refererer til både Xbox One- og Xbox 360-kontrollene, som altså til sammen utgjør cirka 65 prosent. =)

Jeg tenkte egentlig ikke på forskjellen mellom Xbox One og 360, men heller på at det er forskjell på "steambrukere" og "steambrukere som bruker kontroller". Tror ikke 100% av steambrukerne bruker kontroller?

Lenke til kommentar

XB360en min hadde en gamepad med kabel. Da jeg pensjonerte XB360en plugget jeg kontrolleren inn i PCen via USB, og det fungerte helt utmerket med en gang. Bruker den selv i dag uten problem. :) Det er ikke akkurat favorittkontrolleren min, men det er helt klart den som er enklest å bruke for meg. Har PC, XBone, Switch og PS4 samlet rundt TVen, så hvis jeg slår på en gamepad til f.eks XBone, slår den på XBone'n også. Like greit å bruke en XB360 gamepad jeg har liggende uansett, og som ikke trenger å bli slått på.

Lenke til kommentar

Jeg har PS4 som jeg kjøpte fordi alle andre kjøpte det i stedet for xboxone selv om jeg hadde 360 før (slik at vi kunne spille sammen, noe vi selvsagt nesten aldri har gjort, men det er en annen historie!:))

 

PS4 kontrolleren er noe av det værste jeg har vært borti i moderne tid. Det er elendig byggekvalitet på kontrolleren, stikkene står ikke rett og den er ikke ergonomisk å bruke. 360-kontrolleren derimot var helt himmelsk i forhold og jeg kan godt tenke meg at den nye kontrolleren også er lysår bedre enn PS4.

 

Treger nesten litt på at jeg kjøpte PS4 i stedet for xbox, mest pga. kontrolleren.

Lenke til kommentar

Ps4 kontrolleren er langt mer komfortabel enn xbox sin, og man har mulighet til å trykke på hver enkelt knapp uten å knekke fingrene.

 

Den er også mer ergonomisk korrekt for dagens spill.

 

Så det forbauser meg ikke at folk bruker den, men siden Microsoft er frampå på pc markedet er det heller ikke merkelig at xbox kontrolleren blir mest brukt der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...